ההבדל בין בוס טוב לבוס מדהים

ההבדל בין בוס טוב לבוס מדהים

רובנו יודעים מהן התכונות שעושות מנהל טוב. אבל אפשר להגיע לקצת יותר מזה, ובמקום להיות עוד בוס להפוך למנהיג

שיתוף
בוס טוב

כשאתה נמצא בעמדת מנהל, יתר על כן "הבוס הגדול", החיים אינם קלים. המעמד מחייב זה הרבה יותר מקלישאה. לא רק הישגים כספיים שנמדדים במספרים קובעים האם ביצעת את תפקידך טוב או רע, אתה גם מנהיג. בניגוד למנהיגים מהשדה הפוליטי, מנהלים בארגונים נוטים להימצא בקרבה רבה הרבה יותר לכפופים להם וזה קורה כמעט כל יום ובחלק הארי של שעות הערות. מלחיץ? לא נכחיש זאת.

האם אפשר להפוך לבוס מדהים? קווין דאום, סופר, בעל טור ומומחה לשיווק, שירטט את הקו שמפריד בין בוס טוב לבוס מדהים והפיק ממנו עשרה טיפים.

בוס טוב שולט בעניינים ומוודא שהמשימות מבוצעות. בוס מדהים יודע שבטווח הארוך התייעלות היא ההפך מיעילות ולכן הוא יוצר אווירה של חשיבה מחוץ לקופסה. הוא נותן לאנשים שלו זמן, משאבים וטכניקות לפתרון סוגיות סבוכות באמצעות רעיונות גדולים במקום כיבוי שריפות וסימוני V ברשימות.

בוס טוב מטפח תחושת קהילה שבה לכל אחד יש מקום. בוס מדהים יוצר תרבות ארגונית עצמית שאינה ברירת מחדל. כך יוכל לוודא שהאנשים הנכונים מצטרפים למסע ותופסים את המקומות המתאימים, ושהאנשים הבלתי-מתאימים לא יצטרפו ואם הם שם, הם ירדו בתחנה הקרובה.

בוס טוב מעודד חשיבה יצירתית. בוס מדהים יודע להטמיע יצירתיות בשיחות ובהתנהלות היומיומיים, כך שכל העובדים חשים בנוח להיות יצירתיים וגם ליישם יצירתיות במגעים שלהם עם אחרים בארגון.

בוס טוב יוצר סביבה שבה ניתן לבטא דאגות ותסכול. בוס מדהים יוצר סביבה שמעצימה אנשים לחולל בעצמם את השינוי כדי לשפר מוצרים ותהליכים. הם מטמיעים תקשורת פתוחה שבה העובדים מצפים ודורשים זה מזה התבטאות כנה ומעורבות למטרת הגעה להישגים הטובים ביותר.

צמיחה אישית ותגמולים רגשיים

בוס טוב מעודד טיפוח קריירה בקרב עובדיו. בוס מדהים מטמיע למידה והתפתחות עצמית בהגדרת כל אחת מהמשרות בארגון, באופן שבו צמיחה אישית גם נדרשת וגם מתוגמלת. בוס מדהים יודע שחברות שנהגו כך נהנו משגשוג תודות לצמחיה מבפנים, הוא יודע שצריך להשקיע זמן וממון בכך.

בוס טוב מנהל פגישות אפקטיביות ויעילות. בוס מדהים מוודא שכל אנשי הצוות מבינים את ההבדל שבין ישיבה רבת ערך לבין בזבוז זמן ומשאבים.

בוס טוב בונה אמון כדי שהעובדים ירגישו ביטחון. בוס מדהים מעודד מגע שוטף וביצועים גבוהים בתוך הצוות שלו על מנת שכישלונות והצלחות יהיו נחלת כולם, כך שהקשרים והנאמנות יתהדקו – הן בין העובדים והן בין כל עובד לבין החברה. הצלחות מתוגמלות רגשית וחומרית, כישלונות מתקבלים בלמידה וב"ניתוח לאחר המוות" והפקת מסקנות לעתיד.

בוס טוב יוצר אושר במקום העבודה. בוס מדהים מחפש כל הזמן דרכים שבהן יעזור לעובדים להשיג סיפוק אישי בתחום האחריות שלהם על מנת שיגיעו לעבודה נרגשים ומלאי השראה מהמשימות שיום העבודה מזמן להם.

בוס טוב מוודא שהעובדים לוקחים אחריות למעשיהם ולחלקם בהתרחשויות. בוס מדהים מקדם לקיחת אחריות על ידי העברת מסרים ברורים כחלק מהתרבות, מהחזון ומהמטרות של הארגון. בוס מדהים יודע איך לגרום לצוות שלו לפעול במשותף ולבדוק את עצמו על מנת לבצע בזריזות התאמות לשינויים ולצמצם סיכונים.

בוס טוב יודע לשבח ולהוקיר תודה. בוס מדהים יודע כיצד לטפטף תחושה עמוקה של סיפוק עצמי והגשמה עצמית בקרב הכפופים לו. בוס מדהים עוזר לעובדים לטפח תחושת ביטחון עצמי ומשוב עצמי, ששווים הרבה יותר מכל תפיחה על השכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה