8 דרכים לעורר חדשנות אצל עובדים

8 דרכים לעורר חדשנות אצל עובדים

אם חדשנות חשובה לצמיחת החברה שלך, אין דבר שיסייע לך יותר מאשר יצירת תרבות המעודדת יצירתיות

שיתוף

להלן 8 דרכים ליישום תרבות חברה המעודדת יצירתיות וחדשנות:

סביבת עבודה השראתית

הכל מתחיל עם סביבת העבודה. העולם העסקי היום ממוקד ראשית בעיצוב המשרדים והמבנה. חברות צריכות לנוע במהירות ולהתחדש כל הזמן וזה בטח לא יקרה מאחורי קיר בחדרון אפור ואור משרדי צהוב.
כדי לעודד חדשנות ולפתח יצירתיות אצל עובדי החברה שלך, עליך לבנות סביבה חופשית ופתוחה הכוללת משרדים בשטחים פתוחים וגדולים, לובי המעודד מפגשי עובדים, חלונות גדולים, עמדות קפה מזמינות ומתקנים מפנקים כגון: חדר כושר, מלתחות, ופינות מנוחה. שם העובדים יכולים לנוח ולתת ביטוי למחשבות היצירתיות שלהם.

שעות עבודה גמישות

קשה להמציא את הרעיון המצליח הבא, בשעות עבודה תחומות של 09:00-17:00. אולי הרעיון הבא שיהווה תגלית עולמית ויביא את החברה שלך לשיא, יעלה דווקא בשעות הערב המאוחרות? או לפנות בוקר? לאנשים יש קצב עבודה שונה והפרודוקטיביות של כל אחד מהם אינה בהכרח תחומה לשעות המסגרת.
אם אתה רוצה לעודד את הפרודוקטיביות ואת ההשראה אצל העובדים שלך, עליך לאפשר להם שעות עבודה גמישות. גמישות בעבודה אף מושכת כישרונות חדשים לחברה שלך.

יותר ימי חופש

אחת הדרכים הבטוחות לקבל ההשראה היא לקחת הפסקה מהעבודה. ההשראה צפויה יותר לבוא כשאנשים משתחררים משגרת היומיום של הסביבה המוכרת ומונעים על ידי גירויים חדשים. נסה להיזכר, כמה פעמים היה לך רעיון מבריק במהלך טיסה או במהלך נסיעה ברכבת?!
יש ערך מדהים לימי חופש, גם מעל הרשום בחוזה. נסה לשלוח את העובדים ליום חופש אחת לתקופה, ובדוק מה זה עושה ליצירתיות שלהם.

צוות מגוון

חברות רבות מתלוננות לעתים קרובות כי הן נתקלות בבעיה למצוא אנשי צוות טובים. לעיתים זה נובע מכך שהם מניחים בטעות שתיאום מקצועי הוא מפתח להצלחה. בפועל, זה בדיוק להפך. ככל שצוות העובדים שלך מגוון ומורכב מאנשים בעלי רקע שונה, מגזר ומגדר שונים, המגיעים מאזורים שונים ואפילו בעלי רקע דתי שונה, כך היצירתיות והחדשנות שלהם תגדל ותפרח.

סדר עדיפות

המחשבה שהלקוחות הן הדבר הכי חשוב לחברה, היא מזמן לא בתוקף. חברות מובילות בשוק כבר הבינו, כי ההון האנושי של החברה, העובדים והמנהלים, הם הדבר הכי חשוב. על מנת לעודד יצירתיות וחדשנות אצל העובדים, עליך כמעסיק להבין זאת ולפעול כל הזמן לקידום ועידוד העובדים שלך. ההון האנושי צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלך כל הזמן.

לקיחת סיכונים

עכשיו שיצרת זמן ומקום ליצירתיות, יש לעודד אותה על ידי תגמול לאלו הלוקחים סיכונים. חשוב על חברות שהצליחו ופרצו דרך – כמה מהן זכו להצלחה על ידי עבודה מסודרת ונטולת סיכון?! כדי לפתח חדשנות ויצירתיות ולהביא את ההישג הבא, הקף את עצמך ככל האפשר באנשים שאינם מפחדים לקחת סיכונים. מובן שאין לוותר על כך שלקיחת הסיכון תעשה בתוך סביבה מבוקרת ומאפשרת.

עודד מחלוקות

מחלוקות בין עובדים מייצרות מחשבה יצירתית. אם לדוגמה ניקח שני עובדים בצוות הפיתוח, שאינם מסכימים על הרעיון למוצר, שאחד מחברי הצוות שלהם העלה. ככל שהוויכוח יעמיק יותר, כך הוא ירד לרזולוציות עמוקות, וכך ניתן יהיה לבחון מה כן צריך לשנות או לחזק ברעיון, על מנת שיצליח. אל תירתע מוויכוחים בין אנשי הצוות שלך. לעתים המוצר החדשני המצליח הבא, יגיע מאותו צורך להצדיקו ולהיות צודק בוויכוח.

אוטונומיה

חדשנות ויצירתיות הם תולדה של אוטונומיה. ככל שהצוות שלך ירגיש עצמאי לנסות ולהמציא את הגלגל מחדש, כך הוא יהיה יצירתי יותר. מנגד, אף אחד מהעובדים לא יצליח להיות יצירתי, אם המנהלים ישבו לו על הראש ויבחנו את התוצאות שלו בכל רגע נתון. כשאתה נותן דרור לעובדים שלך במהלך עבודתם, אתה נותן גם דרור למחשבה היצירתית שלהם בהתאם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה