דני שגב: מודל הדרכה זה חלק מהותי ממערך התמיכה בעובד

דני שגב: מודל הדרכה זה חלק מהותי ממערך התמיכה בעובד

קונסיסט מקיימת כל שנה מחזור לימודים לעובדיה לאורך כמה חודשים, על בסיס יום לימודים אחת לשבוע לאחר שעות העבודה

שיתוף
מודל הדרכה

"בחברות טכנולוגיות כמו קונסיסט, שזה בית תכנה, גם העובדים וגם החברה צריכים לחקור באופן שוטף אחרי החידושים בתחומים הטכנולוגים הרלוונטים", מסביר דני שגב, יו"ר קונסיסט ישראל את המהות שמאחורי מודל ההדרכה הנהוג בחברה. 

איך בנוי מודל ההדרכה?
דני שגב: מערך הדרכה בחברה, אותו אנו מכנים 'אוניברסיטת קונסיסט', פועל מאז 2001. מדי שנה אנחנו קובעים סילבוס, תכנית ללימודים שמבוססת על הטרנדים הטכנולוגים העכשוויים, כשאנחנו גם מתייעצים עם העובדים לגבי נושאים שמעניינים אותם. כל שנה אנחנו פותחים מחזור שעורך כמה חודשים, כאשר המודל מבוסס על לימודים אחת לשבוע בשעות שאחרי העובדה.

מערך ההדרכה מתחלק לשני סוגים, סוג אחד מתבצע עלי ידי מדריכים חיצונים כגון ג'ון ברייס, מכללת הייטק וכד' שהם שותפים עסקיים שלנו. היתרון הוא שזה מעניק הסמכות, אבל עלות הקורסים גבוהה ובדרך כלל מחייב את העובדים המשתתפים להתחייב לתקופות עבודה מסוימות, בדרך כלל שנה. הסוג השני הן הדרכות שמתבצעות על ידי כוחות פנימיים שלנו, בהן הדרכות מקצועיות והדרכות העשרה.

מה מיוחד במודל שלכם לעומת חבורת אחרות?
דני שגב: אנחנו עושים זאת בצורה מאוד סיסטמית ובמשך שנים רבות. קונסיסט ישראל היא חלק מקבוצה בינלאומית שקיימת כ-40 שנה. הסניף הישראלי פועל בארץ מזה 20 שנה. מודל ההדרכה הזה פותח בארץ. אני מנהל גם את קונסיסט בספרד ובגרמניה והם לא הכירו את שיטת ההדרכה הזו לפני שהגעתי, אבל מאז שנת 2005 זה חלק גם מהשגרה שלהם.

איזה קורסים אתם פותחים השנה?
דני שגב: השנה אנחנו מקיימים קורס גדול של מיקרוסופט שמכשיר תכניתנים. במקביל יש סדרה של 12 הרצאות שיועברו על ידי אנשי מקצוע מתוך החברה, בנושאים מגוונים, החל מפוטושופ, דרך BI, זכויות יוצרים בתכנה ועוד.

בנוסף, אנחנו מזמינים גם לקוחות שלנו להרצות. השנה יש לנו הרצאה בנושא 'האינטרנט לאן' שיעביר מרצה אורח מבזק בינלאומי, ירצו גם פלי הנמר מ"אנשים ומחשבים"',  סמנכ"ל בכיר ב-888 ירצה על מהפכת הרשתות החברתיות ועוד.

למה הקמתם מערך כזה?
דני שגב: אנחנו רואים בכך חלק חשוב ממערך התמיכה בעובדים עצמם. זה חלק ממערך שכולל יחס אישי לעובד, הכרה והבלטה לערך שהעובד מייצר. זה גם מתקשר לערכים כללים של החברה, כגון המעורבות החברתית והתרומה לקהילה וגם לחבילה 'הרגילה' של רווחה, כגון אירועים לעובדים, הסעות לילדים וכד'.

מה המטרה?
דני שגב: המטרה היא להגיע למצב של Win-Win-Win- Win. חשוב לנו שהעובד ילמד משהו חדש וגם ירגיש שלמד משהו חדש, זה מבחינתנו ה- Win הראשון. ה- Win השני מתייחס לאותו עובד שהעביר את ההדרכה. עובד שבמשך היום עובד אצל לקוח ובערב מתפנה להרצות על כך לעמיתיו, הוא גם לומד מהתהליך וגם נהנה מהחוויה. כשמבקשים ממך לחלוק את הידע האישי שלך עם אחרים –  זה מחמיא. ה- Win הנוסף זה החברה, כי הכל פועל לטובת החברה בסופו של דבר. ה- Win האחרון הוא הלקוחות שלנו, שמקבלים עובד שהוא גם יותר מקצועי וגם יותר נאמן.

למה העובד יותר נאמן?
דני שגב: הוא יותר נאמן כי המחויבות שלו אלינו לחברה, היא גדולה יותר. הוא מרגיש שהוא עובד במקום עבודה שמטפח אותו ודואג לקידומו המקצועי.

העובדים חייבים להשתתף?
דני שגב: לא, אנחנו משווקים את הקורס לעובדים כי אנחנו מעוניינים שהעובדים ישתתפו, אבל ההשתתפות היא וולונטרית. באופן טבעי יש כאלה שפחות מעוניינים ללמוד ולהתפתח וזו זכותם. בדרך כלל כמה עשרות עובדים נרשמים לכל קורס.

יש עלויות לעובדים?
דני שגב: לא, לעובדים אין עלויות. כל המערך הזה זה עולה לא מעט כסף לחברה ומצד שני גם העובד משקיע – הוא מגיע לקורס אחרי שעות העבודה שלו. אבל כפי שציינתי קודם, יש לכך ערך נוסף לחברה ולעובד עצמו.

לאלו ארגונים חשוב לקיים מודל הדרכה כזו?
דני שגב: אני חושב שמודל כזה חשוב לארגונים טכנולוגים שחייבים לעקוב באופן שוטף אחרי החידושים בתחומים הרלוונטיים. ההתקדמות הטכנולוגית המואצת מכניסה הן את חברה והן את העובד למצב של חוסר נחת, מבחינת היכולת להדביק את קצב השינוי. בתכנה זה מאוד בולט, לכן מודל כזה הוא חלק מהותי ממערך התמיכה בעובד עצמו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה