תביעה תוססת כנגד יצרנית המשקה התוסס Pepsi

תביעה תוססת כנגד יצרנית המשקה התוסס Pepsi

ארה"ב: יצרנית Pepsi עתידה לשלם למעלה מ-3 מיליון דולר כדי להסדיר תלונה על אפליה תעסוקתית

שיתוף
כוח אדם
תביעה כנגד חברת פפסי

האגודה לשוויון זכויות בתעסוקה בארה"ב – EEOC- Equal Employment Opportunity Commission, פתחה בחקירה בעקבות תלונה על אפליה תעסוקתית כנגד עובדים אפרו-אמריקאים. במסגרת החקירה, עלה כי יצרנית אחד המותגים המוכרים ביותר בעולם- Pepsi, המתחרה הישירה של קוקה-קולה, הפלתה לא פחות מ-300 עובדים או מועמדים על רקע צבע עורם לתפקידי קביעות בחברה.

במסגרת החקירה עלה כי החברה מנעה קביעות מעובדים עם רקע של עבירות זניחות או עובדים שנעצרו אך טרם נשפטו או כלל לא הורשעו בפלילים – וזאת בניגוד לחוקי העבודה הנהוגים בארה"ב, לפיהם המעסיק אינו רשאי לעשות שימוש במידע על מעצר ואף לא על הרשאה בסעיפים, כל עוד אלו אינם רלוונטיים לאופי הארגון או התפקיד אליו מגיש אדם את מועמדותו. כמו כן, חוק העבודה הפדרלי מציין כי יש לייחס חשיבות למועד העבירה, אם זו בוצעה, לא רק לאופייה ולדרגת החומרה וזאת במטרה לאפשר לעבריינים להשתקם ולחזור למעגל העבודה כדי שהם יוכלו לתרום למדינה ולשקם את חייהם בצורה הטובה ביותר.

על פי נציג האגודה לשוויון זכויות: "כאשר העבר הפלילי של אדם מהווה 'כתם שחור' ומונע ממנו להשתלב תעסוקתית, הוא פוגע בכושר התעסוקה של ציבור גדול ובו בעת – מייצר אפליה ומעצים את הפערים החברתיים."

חברת Pepsi הגיע להסדר פשרה עם האגודה לשוויון זכויות מחוץ לכותלי בית המשפט, לפיה היא תשלם 13.3 מיליון דולר ובנוסף, היא תציע משרות קבועות למועמדים אשר נדחו בעבר, באם הם עדיין מעוניינים במשרה. כמו כן, הנהלת החברה התחייבה לפעול למען העלאת המודעות לחוק הפרטיות ולעקרון שוויון זכויות בעבודה בקרב עובדי החברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה