דיכאון יום ראשון ודיכאון יום שני ודיכאון….

דיכאון יום ראשון ודיכאון יום שני ודיכאון….

5 פירמות עורכי הדין הגדולות ביותר באוסטרליה הקימו מיזם חדש ייעודי לטיפול במתח, חרדות, דיכאון וכל שאר הסיכונים הנפשיים המאפיינים את תחום עיסוקם

שיתוף
תנאי עבודה
תנאי עבודה

שוק העבודה הוא תחרותי, מפחיד, מלחיץ, מתיש ולכן – למרות שאנחנו כל כך חוששים להודות – גם מדכא. עבודה בפירמת עורכי דין יוקרת היא לכשעצמה מקדם סיכון נפשי. הדחף להוכיח את עצמכם ולבלוט בין קבוצת עמיתים שאפתניים, תחרותיים (לעתים עד כדי אגרסיביות), נותן את אותותיו בשלב זה או אחר במהלך הקריירה המשפטית של כל אחד ואחד.

סקר שערכה חברת המחקרים BeyondBlue מראה שעורכי דין וסטודנטים למשפטים העומדים לקראת קריירה בעולם המשפטי, הם בעלי סיכוי גבוה יותר לסבול מחרדות, מתח ודיכאון. כמו כן, מתוך הסק עולה כי כתגובה לסימפטומים שצוינו, לעורכי הדין יש סיכוי גבוה יותר להתמכר לטיפה המרה ו/או לצרוך סמים.

עורכי הדין ה'כרישים' בחמשת הפירמות היוקרתיות ביותר באוסטרליה החליטו לחבור יחד, אד-הוק, למטרת מלחמה באויב משותף לכולם – הדיכאון. במסגרת כנס מיוחדת לטיפול בחרדות, לחץ ודיכאון, שקשורים כולם לאופי העבודה וסביבת העבודה המאפיינת את המשק בימינו, עורכי הדין התנתקו מהעבודה במשרד ומהתחרות (האחד בשני) וחשפו את המחשבות והרגשות שלהם (כולל פחדים, מתחים, תשישות…), בפני ציבור של עמיתים ומול מצלמות שתיעדו את האירוע כולו.

למיזם החדשני הזה קוראים Resilience@Law, וזו למעשה יוזמה משותפת של כמה מעורכי הדין הבכירים המגיעים מהפירמות החזקות ביותר באוסטרליה. מטרת המיזם הנה להגיע לעורכי דין בפירמות הגדולות ולהתפשט לעורכי הדין מהפירמות הבינוניות עד קטנות, במטרה לתת את התמיכה והסיוע לקהילת עורכי הדין המתמודדים עם אותם אתגרים (נפשיים) במסגרת עבודתם ביום יום.

"הנתונים הסטטיסטים מדברים בעד עצמם. פירמות עורכי דין יכולות להפוך לסביבה מרובת סיכונים… עורכי הדין נדרשים לעבוד קשה מדי, מה שלא משאיר להם זמן לטפל בעצמם. הם נדרשים לעמוד במתחים עצומים ויש לכך מחיר יקר. הגיע הזמן שאנחנו נחבור יחד לייצר לעצמנו פתרון, לעזור לעצמנו ואחד לשני", כך לדברי פיטר בולטר, ראש מחלקת הליטיגציה באחת הפירמות, אשר נטל חלק במיזם. 

מארגני המיזם עובדים כעת על שלב ב' אשר כולל הוצאת קלטות וידיאו, חוברות הסברה, חומר הסברה אונליין ועוד, וזאת בנוסף להמשך הפעילות הראשונית של כנסים וימי עיון ייעודיים לנושא, במטרה לעורר מודעות לנושא ולצרף כמה שיותר עורכי דין למיזם. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. גם אנשי הייטק ופיננסים וקבלנים ועוד ועוד בעלי מקצועי מתמודדים עם אותם סמפטומים. סדנאות של התמודדות עם לחץ, דיכאון וחרדות, שקשורים כולם לעבודה – מתאימות כמעט לכל בעל מקצוע ומומלץ ששיטות אלו ייושמו גם בארץ. רוויטל

השאר תגובה