שיתוף

שילוב של מערכות בינה מלאכותית בעבודה השוטפת של מנהלי משאבי האנוש מייעל מאוד את עבודתו של מנהל משאבי האנוש, בין השאר משום שהבינה המלאכותית יכולה לנתח, לחזות ולאבחן את כל הדרכים בהן הטכנולוגיה יכולה לסייע למנהלי משאבי האנוש והצוותים שלהם, לקבל החלטות טובות ומושכלות יותר.

מחקר שנערך ב-2019 מצא, כי ניתן להטמיע בינה מלאכותית בפונקציות כמו גיוס עובדים, הכשרת עובדים, קליטת עובד חדש, ניתוח ביצועים, שימור עובדים ועוג.

למרות זאת, ציינו החוקרים, כי רוב הארגונים עדיין איטיים מדי בכל הקשור לשילוב בינה מלאכותית בעבודה היומיומית שלהם כאשר ברוב המקרים הסיבה היא עלויות המערכות.

החוקרים מציינים, כי יש לראות בהטמעת הבינה המלאכותית במערכות משאבי אנוש הזדמנות לשיפור שיטות העבודה ויעילותן.

מהדו"ח שלהם עולה, כי בינה מלאכותית יכולה ליצור עתיד טוב כל עוד היא תהיה מובנת ותנוצל בצורה נכונה.

ממחקר בינלאומי שנערך במדינות רבות בכל היבשות, על ידי חברת אורקל בנושא עתיד שוק העבודה עולה, כי רוב מנהלי משאבי האנוש (בעולם) מברכים על שילוב מערכות הבינה המלאכותית בתהליכים שלהם בארגון.

מהדו"ח שפירסמה אורקל ב-2019 בעקבות המחקר עולה, כי כ-64% ממנהלי משאבי האנוש אמרו במסגרת המחקר כי הם יבטחו ברובוט יותר מאשר במנהל שלהם בכל הקשור ליעוץ.

עוד מצא המחקר, כי כ-50% מהעובדים משתמשים בסוג כלשהו של בינה מלאכותית בעבודתם, לעומת כ-32% בלבד בשנת 2018.

מהדו"ח, שכאמור פורסם ב-2019 עלה, כי כ-65% מהעובדים חשים אופטימיים הודות לבינה המלאכותית והם  נרגשים ואסירי תודה על כך שיש להם 'עמיתים' רובוטים.

קרוב ל-25 אחוזים מהנשאלים במסגרת המחקר אמרו כי יש להם מערכת יחסים טובה עם הבינה המלאכותית בעבודה.

עוד עולה מהמחקר, כי כ-60 אחוזים מהעובדים בהודו וכ-56% מהעובדים בסין הם בראש פירמידת העובדים הנלהבים ביותר מבינה מלאכותית.

אחריהם ברמת ההתלהבות מהעבודה המשולבת עם בינה מלאכותית ניתן למצוא כ-44 אחוזים מעובדי איחוד האמירויות, כ-41% מעובדי סינגפור, כ-32% מעובדים ברזיל, כ-26 אחוזים מVעובדים Cאוסטרליה\ניו זילנד, כ-25 אחוזים מעובדי יפן, כ-22 אחוזים מהעובדים בארה"ב, כ-20 אחוזים מהעובדים בבריטניה וכשמונה אחוזים מהעובדים בצרפת.

מהמחקר עולה, כי לגברים יש דעה חיובית יותר על בינה מלאכותית בעבודה מאשר לנשים. כ-32% מהגברים הביעו אופטימיות לגבי שילוב בינה מלאכותית לעומת כ-23% מהנשים.

אחת הפעולות שהבינה המלאכותית מבצעת עבור מועמדים לעבודה, לדוגמה, היא הזנה חוזרת ונשנית של הנתונים שלהם. מדובר באותו סוג מידע שיש להכניסו למערכות המחשב שוב ושוב בכמה שלבים.

מדובר במשימה מייגעת וגוזלת זמן שחוזרת על עצמה. הזנת הנתונים גורמת למועמדים אלה לבזבז זמן רב, דבר שעלול להותיר אצלו רושם רע לגבי החברה.

כדי להקל על חלק מהמונוטוניות, ארגונים רבים משתמשים במערכות המבוססות על בינה מלאכותית ובכך מסייעות למועמדים להעביר מידע מקורות החיים שלהם לטפסים דיגיטליים חכמים ולהשלים ביעילות רבה יותר את הגשת המועמדות.

מידע זה יכול להישלח אוטומטית, גם על ידי בדיקת רקע ובדיקת הטפסים להגשת המועמדות. למשל, בינה מלאכותית יכולה לזהות מידע רלוונטי בתוך קורות החיים של מועמד, לאחסן אותו, ולהזין אותו אוטומטית בטפסים עתידיים של המועמד, לאחר שהחל לעבוד בחברה והפך לעובד חדש. כך שהעובד החדש לא יאלץ להזין את אותו מידע שוב ושוב.

חברות רבות מציבות את חווית המועמד וחווית העובד בסדר עדיפות גבוה בתהליך הגיוס וקליטת העובדים החדשים. לכן כדאי להן להשקיע במערכות בינה מלאכותית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה