בואו נדבר על זה: שיחה עם העובדים על מסלול הקריירה שלהם

בואו נדבר על זה: שיחה עם העובדים על מסלול הקריירה שלהם

לפני סוף הרבעון הראשון של השנה, זה הזמן לשוחח עם העובדים על מסלול הקריירה שלהם

שיתוף
קריירה של העובדים

קריירה של העובדים

דיונים בנושא קריירה מתקיימים לכל אורך השנה, אולם לקראת סוף הרבעון הראשון כשהעובדים כבר קיבלו את המשימות והפרויקטים שלהם לתקופה הנוכחית, שיחה כזו היא חיונית ותורמת להנעתם.

שביעות הרצון בעבודה בסופו של דבר שומרת על עובדים מאושרים ופרודוקטיביים. לא רק שכר והטבות תורמים לאושר העובדים, כי אם גם פוטנציאל קידום הקריירה שלהם.
מה זה אומר עבור מחלקות משאבי אנוש? אנשי משאבי אנוש שלא משוחחים עם העובדים שלך בחברה על פיתוח הקריירה שלהם, עשויים לפספס חלק חשוב בשימור ואושר העובדים.

כיצד לשוחח עם העובדים על מסלולי הקריירה?

פתחו את קווי התקשורת

הצעד הראשון הוא הגדרת התהליך של השיחות הללו. כמו בכל מערכת יחסים, נדרש דיון מתמשך וישיר וההמלצה היא לקיים דיונים אלו לעתים קרובות באמצעות שיחת ייעוץ או משוב. דיונים דו חודשיים בנושא קידום הקריירה הינם יעלים ביותר בדיאלוג עם עובדים. פתחו את קווי התקשורת ואפשרו לעובדים לגשת אליכם בנושא, גם אם עולה אצלם שאלה או הרהור בטרם עברו חודשיים מהדיון הקודם.

אחריות המנהל לפיתוח הקריירה של העובד

פיתוח קריירה מתנהל בצורה של 50/50 אחוזי מחויבות מצד המנהלים והעובדים. חלק מהמנהלים יספקו משוב לעובדים באופן יזום והוא יהיה מתחשב ובונה לגבי הביצועים. הם יזהו תחומים ספציפיים של צמיחה ויבצעו מעקב שייקח את העובד לשלב הבא. או שיזהו את המיומנויות הספציפיות שיש לפתח באמצעות גישה למאמרים, אימון, קטעי וידאו וקורסים. עבור מנהלים שעובדים עם בני דור המילניום, יש לזכור כי הם בפרט מעוניינים במשוב מתמיד וגישה להזדמנויות למידה. המפתח כאן הוא לנהל את הצד של התמיכה על ידי מתן תובנות ספציפיות ואסטרטגיות למידה.

עידוד העובדים לקבל בעלות

העובדים צריכים להיות המנכ"לים של הקריירה שלהם. עבור חלקם תובנה זו היא אינטואיטיבית אך עבור אחרים הם יצטרכו ללמוד את זה. כך או כך, מנהלים יכולים להיות יעילים במיוחד בתמיכה בפיתוח קריירה של עובדים על ידי עידוד ושאילת העובדים את את הדברים הבאים:

מה מרגש אותך ביותר במה שאתה עושה?

לאילו דברים היית רוצה שיהיה לך יותר זמן?

אילו סוגים של מצבים הובילו אצלך להצלחה בעבר?

אילו שיעורים אתה מוצא את עצמך לומד שוב ושוב?

שאלות שיסייעו לעובדים להסתכל קדימה:

מה הם האתגרים המשמעותיים ביותר שעומדים בפניכם כצוות?

איך הלקוחות שלך משתנים?

איך לדעתך נוכל להישאר תחרותיים?

האם יש הזדמנויות שלא נוצלו בארגון או בתעשייה והאם הם מעניינים אותך?

חברות שמשקיעות בתרבות של למידה ופיתוח נהנות מסביבה חיובית ופורה יותר. זה גם עוזר מבחינת מעורבות העובדים וגיוס עובדים חדשים – מי לא רוצה לעבוד במקום שבו אנשים שמחים וחשים שהם מתוגמלים עבור המאמצים שלהם?

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה