אתר הקריירה שלך צריך להכיל הרבה יותר ממשרות פתוחות

אתר הקריירה שלך צריך להכיל הרבה יותר ממשרות פתוחות

נכון, איוש משרה פנויה זה העדיפות הראשונה שלכם אבל... אתר הקריירה שלכם צריך לתת הרבה אבל הרבה מעבר למודעת דרושים רלוונטית

שיתוף
הצלחה בקריירה

הצלחה בקריירה

אתר הקריירה שלכם יכול לעשות בשבילכם הרבה יותר מ"רק" להוות פלטפורמה לפרסום משרות. אתר הקריירה יכול לסייע לכם ללוות מועמדים ועובדים חדשים, לסייע להם לצלוח את התהליך, לסייע להם להיקלט מהר יותר בארגון ובצוות, לחסוך זמנים וכוח אדם. עדיין לא מאמינים? שימו לב להמלצות בתחתית המאמר.

עמודי הקריירה של חברות מגייסות מכיל באופן טבעי מודעות דרושים פתוחות. לשם כך נבנה עמוד/אתר קריירה וכך הוא משרת הן את הארגון המגייס והן את מחפשי העבודה. השימוש הנפוץ ביותר של עמוד קריירה הוא למעשה פרסום משרות, אחת אחרי השנייה, עד לקליטת עובד וסגירת המשרה. כאן זה נגמר. ישנן חברות שמשקיעות מעט יותר בעמוד הקריירה שלהן ומעלות מעט תוכן כללי שיווקי אודות החברה וספציפית אודות העבודה בחברה ומה היא מציעה לעובדים. הטקסט והתמונות (לעתים מצורף גם וידיאו) מציגים כולם תמונה כלית, די זוהרת, של העבודה בחברה: ימי גיבוש, עבודת צוות, הדרכה, קידום, כיף, מתגמל ושוב… כיף. אך המטרה היא לגרום למועמד המתאים לשלוח קורות חיים. וזהו. 

אתר הקריירה של מרבית הארגונים (בארץ ובחו"ל) פועל באותה שיטה פחות או יותר ולכן הוא מסייע (אם בכלל) בשלב הגיוס בחלק צר מאוד: מפגש ראשוני בין המועמד לארגון או בין המועמד למשרה הספציפית. ברגע שהמועמד נתקל במודעת הדרושים והוא בוחר להגיש מועמדות, נגמר העניין שלו בעמוד וסביר להניח שהוא לא ישוב אליו יותר לעולם. אבל יש כל כך הרבה דברים שאפשר עוד לעשות עם עמוד הקריירה שלכם שאפילו לא חשבתם עליהם. למשל:

אתר הקריירה יכול להכיל מידע רלוונטי על מסלולי הקליטה לכל משרה
מעבר למידע התמציתי על המשרה, על הגדרת התפקיד, תחומי אחריות ותנאי קבלה, עמוד הקריירה יכול להכיל מידע על מסלול הקליטה עצמו לכל המתעניינים (למשל מי יבחן אותם, כמה ראיונות / מפגשים צפויים להתקיים, מה יקרה בכל שלב, מה הם יתבקשו להציג, לעשות, להכין…). ניתן להעלות את החומר על הכתוב בצורה "יבשה" וניתן להעלות את הנתונים בצורה מעניינת יותר באמצעות סרטון קצר, תמונות, אנימציה, קטעי אודיו וכיו"ב.

אתר הקריירה יכול להכיל מידע רלוונטי על מסלולי ההדרכה/הכשרה בכל תפקיד/מחלקה/תחום מקצועי
בסיום כל משרה או בצמוד למודעות דרושים ספציפיות לתפקיד או למחלקה, ניתן להעלות מידע על מסלולי ההכשרה, המבחנים/המבדקים התקופתיים, ההדרכות שמתקיימות בארגון ו/או מחוצה לו במסגרת התפקיד. המידע הזה יסייע לעובד לקבל החלטה מושכלת לגבי עתידו כלומר זה נותן למועמד איזשהו מושג לגבי הקריירה שלו, לאן הוא יכול להגיע, מתי ואילו תחנות הוא צפוי לעבור בדרך.

אתר הקריירה יכול להכיל מידע רלוונטי לעובד שנקרא למבחנים מקצועיים, מיונים, אבחון…
אם המועמד יתבקש לעבור מבחן במרכז הערכה, מבחני ידע כללי, מבחן מעשי וכיו"ב, ניתן להפנות אותו לחומר אודות סוג המבחן, לאפשר לו ללמוד, לתרגל, להתכונן וכך הוא יתכונן טוב יותר לא רק למבחן אלא ממש לתפקיד. זה מאפשר לכם לתת למועמדים שבאים מרקע שונה – הזדמנות שווה.

אתר הקריירה יכול להכיל מידע רלוונטי לעובד החדש שהתקבל טרם תחילת עבודתו
באתר הקריירה אפשר להעלות מידע למועמד ולעובד החדש ובו הצגת התרבות הארגונית, נהלים, מדיניות.. נושאים כגון נוהל הטרדה מינית, נוהל סידור עבודה, נוהל דיווח על חופשות וכיו"ב.

אתר הקריירה יכול להכיל חומר שיסייע לעובד החדש להתמצא ולהשתלב טוב יותר כבר ביומו הראשון בעבודה
אתר הקריירה יכול ללוות את המועמד מרגע הגשת המועמדות ועד לקליטתו בחברה על ידי כך שהוא יציג לעובד החדש (שעדיין לא נקלט) מידע אודות: מבנה ארגוני, שמות אנשי צוות ומנהלים, פירוט קצר על כל מחלקה, מפה של הבניין שמציג היכן ממוקמת כל פונקציה, פרטי התקשרות של גורמים רלוונטיים בארגון, מידע על סידורי חנייה, תחבורה ציבורית, מסעדות בסביבה ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה