ארגונים תורמים לקהילה – סיפוק שרווח בצידו

ארגונים תורמים לקהילה – סיפוק שרווח בצידו

ארגונים שתורמים לקהילה נהנים מהטבות מס, אולם מרוויחים גם עובדים חדורי מוטיבציה, תדמית תקשורתית חיובית וצוהר להזדמנויות עסקיות חדשות

שיתוף
אקדמיה למשאבי אנוש
אקדמיה למשאבי אנוש

בארה"ב למעלה מ-90% מהחברות תורמות לקהילה. בארץ האחוזים נמוכים באופן משמעותי אולם יש מגמה, בעיקר בקרב חברות גדולות, להשתלב ואף לתת חסות לפעילות למען הקהילה, פעילות שלא למען מטרות רווח.

מדו"חות שמתקבלים מחברות בשוק האמריקאי, עולה כי עובדים אשר מעורבים בפעילות התנדבותית מטעם החברה, הם עובדים בעלי נאמנות גבוהה יותר, מעידים על סיפוק גדול יותר בעבודה ותפוקתם ואיכות עבודתם גבוהות יותר משל עובדים אשר אינם נוטלים חלק בפעילות התנדבותית.

על פי נתונים מהארגון האמריקאי לפיתוח מגמת התנדבות בארגון הפרטי Corporate Volunteer Development , עובדים אשר מעורבם במסגרת זו או אחרת של פעילות התנדבותית – אם למען אוכלוסיות חלשות, תמיכה במוסד רפואי, טיפולי או שיקומי, בעמותות למען איכות הסביבה או לקידום נושאים חברתיים כגון מלחמה באפליה ועוד – הם עובדים איכותיים יותר ברמה האישית והמקצועית. לא רק הסיפוק האישי, המסירות ותחושת המחויבות תורמים למקום העבודה – אלא שהפעילות ההתנדבותית תורמת לעובדי החברה גם באספקט המקצועי.

עובדי חברה אשר לוקחים חלק בפעילות התנדבותית, מרחיבים את הידע הכללי שלהם וכן צוברים ידע מעשי וניסיון בתחומים נוספים, הם מפתחים כישורי מנהיגות שונים כפועל יוצא מהתנסות בהפקת פרויקטים, ניהול תקציב, ניוד אנשים וכיו"ב, הכישורים הבינאישיים שלהם משתפרים פלאים וכן הם מקבלים פרופורציות חדשות על החיים וכלי עבודה חדשים בהיבט של מדידת הצלחה, לא על פי סטנדרטים קבועים בשוק העבודה הפרטי (קרי עלות תועלת).

איך משתלבים, כארגון, במערך התנדבות למען הקהילה?

ראשית כל מגבשים תכנית עבודה רב שנתית. פרמטרים כמו תחום עיסוק של החברה, יכולים וצריכים להשפיע על בחירת ענף ההתמחות. יצרנית תרופות או מכשור רפואי למשל, נכון לה להשתלב במלחמה נגד מחלה כלשהי או בתמיכה במחלקה רפואית בתחום מוכר. דוגמא נוספת היא יצרנית מזון שנכון לה להיות מעורבת בפרויקט למלחמה ברעב. כאשר בארגון יש ידע ומשאבים בתחום מסוים, נכון לנתב את הפעילות ההתנדבות לכיוון הזה, שכן אזי תרומתם של העובדים תהיה גדולה יותר הודות למשאבים שבידיהם. כמו כן, הידע והכישורים שיצטברו בקרב העובדים – יהיה בידם להפוך את העובד לנכס חשוב יותר לחברה.

כאשר חברה בוחרת לפתח את הפעילות שלה למען הקהילה, חשוב להבין שמדובר על פרויקט ארוך טווח. יש לעבוד על פי תכנית עבודה רב שנתית המפרטת את המשאבים העומדים למען החברה -בעיקר כוח אדם ותקציב אבל במקרים רבים מדובר על ציוד, מכשור וסחורה כללית. יש לעבוד על פי לוחות זמנים קבועים מראש ובגישה מקצועית לכל דבר ועניין.

מה מרוויח ארגון שמקים מחלקת תרומה לקהילה?

כפי שצוין תחילה – סיפוק אישי וקולקטיבי עצום. ההתנדבות הקהילתית תורמת לאווירה קולקטיבית, לגיבוש וסולידריות וכאמור, העובדים מרגישים מחויבות גדולה יותר למקום העבודה.

אולם יש גם אינטרס כלכלי ותדמיתי. ארגונים התורמים למען הקהילה זוכים לפרסום הן באמצעי התקשורת הרשמיים והן במדיה החברתית. כמו כן, עובדי החברה ומנהליה, מרחיבים את מעגלי הקשרים שלהם במסגרת הפעילות החברתית וזה בעצם מרחיב את מעגל ה-Net Working  של עובדי החברה. אירועים חברתיים הם הזדמנות טובה לפגוש מנהלים בכירים במשק, ליצור שיתופי פעולה ואפילו לגייס לקוחות עסקיים.

 חשוב! – על מנת לקבל הטבות מס, יש לבחור עמותה או אגודה המוכרים על ידי המדינה כמלכ"ר.
 
 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה