תביעה נגד הנהלת בתי המשפט על אי קיום פסק דין של בית...

תביעה נגד הנהלת בתי המשפט על אי קיום פסק דין של בית הדין לעבודה

עו"ד פנה לבית הדין המחוזי בפ"ת בתביעה כנגד הנהלת בתי המשפט, בגין אי עמידה בפסיקת בית הדין הארצי לעבודה לפיה יש לשלם למתמחי ביהמ"ש עבור שעות נוספות.

שיתוף

עו"ד פנה לבית הדין האזורי לעבודה בפתח תקוה בבקשה להגיש תביעה ייצוגית כנגד הנהלת בתי המשפט בישראל, בגין אי קיום בפועל של פסק דין חלוט, לפיו בית המשפט מחויב לתגמל מתמחים בעריכת דין עבור שעות עבודה נוספת.

בפועל המתמחים אינם מתוגמלים על שעות נוספות ולמעשה, אלו נצברות לטובתם כימי חופש.

הסכסוך ארוך השנים בין הנהלת בתי המשפט לבין המתמחים המשפטיים, הגיע לכדי התדיינות משפטית בשתי ערכאות ובסיומן נקבע בפסק דין חלוט, בו נקבע כי הנהלת בתי המשפט פעלה שלא כדין כשנמנעה מלתגמל את המתמחים עבור שעות עבודה נוספות.

עו"ד יעקב גורנשטיין הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה, כנגד הנהלת בתי המשפט וביקש להפכה לתביעה ייצוגית. לטענתו, על אף פסק הדין החלוט שלפיו נדרשת הנהלת בתי המשפט לשלם למתמחים המשפטיים עבור שעות נוספות – נמנעת המערכת מלפעול כדין, ובמקום לתגמל את המתחים בשכר שעתי בתוספת שעות נוספות – המערכת צוברת לזכותם זכאות לימי חופש.

לטענת התובע, אשר עבד כמתמחה משפטי בבית המשפט העליון, לא רק שמערכת המרת שעות העבודה בימי חופש מנוגדת לפסיקה באופן גורף, אלא שבפועל המתמחים אינם מצליחים לנצל את ימי החופש שצברו מפאת עומסי העבודה, מה שמחייב אותם לעבוד שעות נוספות מלכתחילה.

עו"ד גורנשטיין: "הנהלת בתי המשפט טרם קיימה את פסק דינו של בית הדין הארצי לעבודה, חרף העובדה כי חלפה שנה ומחצה מאז נתינתו." עוד טען עו"ד גורנשטיין כי "אם המשיבה אינה מוצאת לקיים פסקי דין שניתנו על ידי בית המשפט, מה יעשו אזובי הקיר?" 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה