שיתוף

אחד היסודות המהותיים והקריטיים ביותר להצלחתו של ארגון שעובדיו עובדים רוב הזמן מהבית, הוא יצירת אמון בין עובדים שפיזית נמצאים מרוחקים זה מזה, ובפועל צריכים לעבוד יחד.

זהו גם אחד האתגרים החשובים ביותר של מנהלי משאבי האנוש, שכן אמון בין עובדים לבין עצמם ובינם לבין המנהלים הישירים הוא אחד היסודות המהותיים ביותר שעליהם נבנית הצלחתו של הארגון כולו.

אחת הדרכים שמאפשרות לבסס ולקדם את האמון של העובדים במנהלים הישירים שלהם ובעמיתיהם לצוות, היא לגרום לעובדים לשתף פעולה בפרויקטים ובמצגות.

עבודה משותפת להשגת מטרה משותפת יכולה לעזור לעובדים להתקרב זה לזה וללמוד לסמוך אחד על השני.

נוסף על כך, מנהלים ישירים יכולים להשתמש בפרויקטים משותפים כדי לשפר את הקשרים בין חברי צוות שבגלל התפקיד שלהם, אופי העבודה שלהם הוא יותר אינדיבידואלי וכתוצאה מכך הם לא מרבים לעבוד יחד עם אחרים ברמה השוטפת. יש לכך חשיבות בפרט אם עובדים אלה עובדים מהבית באופן מלא או אף ממדינה אחרת.

שיפור כישורי שיתוף הפעולה של הצוות יכול לחזק את התרבות הארגונית של הארגון שחייבת לקחת בחשבון את הריחוק הפיזי של העובדים.

מנהלים שאינם מנצלים פרויקטים משותפים כדי ליצור אווירה של שיתוף שיוצרת אמון הדדי, עלולים לגלות שהעובדים שלהם – שעובדים מהבית לפחות חלק מהשבוע – מתרחקים זה מזה גם ברמה הרעיונית, מכיוון שאין להם הזדמנויות לתקשר עם עמיתיהם, ולהסתייע בהם לפתרון בעיות או התמודדות על מכשולים.

חברי צוות שאין ביניהם קשרים או אמון הדדי יהיו חסרי סינרגיה ויחלישו את התרבות הארגונית של החברה.

כחלק מבניית האמון של העובדים במנהלים יש לוודא שכל קול של כל עובד צריך להישמע, למרות שמדובר בסביבת עבודה מרוחקת.

רק כאשר יוצרים סביבת עבודה שבמסגרתה, בפגישות הווירטואליות לכל עובד יש מקום לומר את מה שהוא רוצה, לתרום את תרומתו לדיון ולהביע את דעתו,  ניתן לפתור את סוגיית חוסר הנוכחות הפיזית של העובדים בפגישות וירטואליות אלה.

הקפדה על תרבות ארגונית שמקדמת את קבלת תרומתם של כל אחד מהעובדים, תסייע להם להרגיש שהם חלק בלתי נפרד מהצוות, מה שיסייע לתחושת המחוברות שלהם לארגון.

מסגרת שבה רעיונות יכולים לזרום מכל הצדדים תציע יותר נקודות מבט בעת פתרון בעיות ותבנה את הביטחון של הצוות כולו.

נדבך נוסף בשמירה על אמון העובדים בארגון ובמנהל הישיר שלהם, תוך שמירה על תרבות ארגונית חיובית במקום עבודה שהעובדים בו עובדים מביתם, הוא ניהול תקשורת יעילה בין חברי הצוות ובינם לבין הנהל הישיר ומנהל משאבי האנוש.

כדאי לקבוע פגישות וירטואליות, על בסיס שבועי או חודשי, כדי ליצור שגרה בקרב העובדים, בלי צורך בחדר ישיבות ובלי צורך להגיע פיזית לפגישה.

קיום פגישות צוות באמצעות תוכנות ועידת וידאו יסייע לחברי הצוות להכיר יותר זה את זה ולהתחבר טוב יותר.

יתרה מכך, עידוד קשר בלתי פורמלי בין חברי הצוות יכול גם לתרום רבות לתרבות ארגונית יציבה, חיובית ומעודדת מוטיבציה ונאמנות לארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה