שיתוף

שיפור חווית העובד ושדרוגה ממוקמים בשורה הראשונה של המשימות המוטלות על מנהלי משאבי האנוש. אחת השיטות למטב את חווית העובד היא לאפשר לו לבצע את כל סוגי ההתנהלות שלו בארגון ומול הארגון, באמצעים דיגיטליים.

האפשרות לתקשר עם הארגון ואם עובדים אחרים באמצעים דיגיטליים, לבצע את העבודה בעזרת אמצעים אלה ולהעביר את כל הדיווחים הנדרשים בעזרת הטכנולוגיה, היא אחת מאבני היסוד של יצירת חווית עובד חיובית.

במילים אחרות, העובדה שארגונים מאפשרים לעובדיהם לבצע את כל הפעולות היומיומיות ואת כל התקשורת באמצעים דיגיטלים כפי שהם מורגלים להם מחוץ לשעות העבודה, מהווה יתרון תחרותי מהותי (עבור כל חברה) בתחרות על המשאב האנושי.

יתר על כן, הנושא הדיגיטלי חייב להיות מחוייבות של הארגון. אף עובד לא רוצה לגלות בשבוע האשון בעבודתו בחברה כי יש פער בלתי נסבל בין מה שהובטח בתהליך הגיוס לגבי הטכנולוגיה שתעמוד לרשות עבודה לבין המציאות בשטח.

עובדים לא רוצים להגיע לעבודה ולגלות שהחברה אליה גויסו זה עתה, לא עומדת בסטנדרטים של קידמה ויישור קו עם המציאות של 2019. ויש לכך סיבה טובה: ביצוע העבודה בלי שיעמדו לרשות העובדים כל הטכנולוגיות שמאפשרות זאת, הופך את העבודה למסורבלת וקשה יותר לביצוע.

לכן, ארגון שרוצה לשמור על חווית עובד חיובית, חייב לספק לכל עובדיו, מהזוטר ביותר ועד הבכיר ביותר, את הכלים הנכונים להם הם זקוקים כדי לבצע את עבודתם היטב.

בלא מעט ארגונים קיימת התפיסה לפיה אם יאפשרו לכל העובדים גישה לאמצעים דיגיטליים מיומם הראשון בעבודה, תהיה פגיעה בתפוקות שלהם.

מחקרים מראים כי זוהי תפיסה שגויה. מדוע? משום שבמציאות, ארגון שמשקיע בשיטות ודרכים שמיועדות להקל על נקודות העומס של העובד ועל האתגרים שניצבים בפניו, מקבל יתרון מהותי על פני מתחריו בכל מה שקשור למחוברות עובדים, מוטיבציית עובדים, נאמנות עובדים לארגון וכמובן שימור עובדים לאורך זמן.

מסקר שנערך בקרב כמעט 600 ארגונים בכל העולם עולה, כי קיים מתאם גבוה במידה מדהימה בין האפשרות שניתנה לעובדים לבחור באיזו טכנולוגיה הם רוצים להשתמש בעבודה, לבין מידת שביעות הרצון הכללית שלהם מהעבודה.

כ-68% מהנשאלים בסקר דיווחו כי הם היו פרודוקטיביים יותר בעת שניתנה להם האפשרות להשתמש באמצעים הדיגיטליים המועדפים עליהם.

כ-37% מהנשאלים טענו כי היצירתיות שלהם השתפרה משמעותית כאשר ניתנה להם הבחירה להשתמש במכשיר הדיגיטלי המועדף עליהם.

הענקת אוטונומיה לעובדים באופן שהם יכולים לבחור אילו כלים מתאימים יותר לסגנון העבודה שלהם, גורמת לעובדים נאמנים ומסורים לבטא את עצמם טוב יותר ובכל לשמר את נאמנותם ומסירותם לארגון.

ממחקר אחר שנערך בארה"ב וסקר יותר מ-120 אלף נשאלים עלה, כי כ-90 אחוזים מהמנהלים מאמינים שהם מאפשרים לעובדיהם לבחור בעבודה עם כלים דיגיטליים המועדפים עליהם, ומשוכנעים שיש בכך חשיבה על טובתם של העובדים.

עם זאת, כ-53% מהעובדים לא חשים שהם יכולים לבחור בכלים הטכנולוגים המועדפים עליהם, או שחשים שהטכנולוגיה שנבחרה עבורם אינה מתאימה לצרכיהם.

וכאשר עובד מרגיש שנמנעת ממנו הדרך לבצע את עבודתו בצורה המועילה והיעילה ביותר, באופן בלתי נמנע חווית העובד שלו נפגעת.

לכן, חשוב, רצוי וכדאי שארגונים ישקיעו בכלים שמגבירים את המוטיבציה של העובדים. העובדים כיום פתוחים יותר מאי פעם לכל מה שקשור לטכנולוגיה בעבודה, וחשוב שהארגון יאמץ את הטכנולוגיות המתאימות להם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה