שיתוף

ארגון שרוצה ליצור אצל עובדיו חווית עובד חיובית, להגביר את המוטיבציה שלהם ולהעלות משמעותית את מידת המחוברות של העובדים לארגון, חייב ליצור סביבת עבודה המבוססת על אמון הדדי. מדובר באמון בין העובדים לבין עצמם ובין העובדים למנהלים.

בדיוק כמו בחיים הפרטיים, אמון הוא חלק מרכזי בכל מערכות היחסים בתוך הארגון. ללא אמון במקום העבודה, לא ניתן לבנות קשר חזק בין העובדים למנהלים או בין העובדים לארגון.

פרופ' פרנסס פריי מאוניברסיטת הארווארד דיבר בהרצאתו ב-TED על תובנות בנושא האמון ואיך לבנות אותו מחדש. הוא מאמין שכאשר אנשים ילמדו לסמוך יותר על עמיתיהם ועל מנהליהם בארגון, הדבר יצור התקדמות חסרת תקדים בפרודוקטיביות.

לדבריו, אמון מורכב מאותנטיות, מהתנהגות הגיונית ומאמפתיה. כל אחד ממאפיינים אלה חייב להיות שלם כדי שניתן יהיה לתת אמון. מנגד, ברגע שהבסיס הזה מתערער, מתערערת גם מידת האמון.

כאשר התרבות הארגונית היא כזאת שלעובדים יש מעט מאוד אמון במנהליהם, הם יתקשו להגיע כל יום לעבודה בתחושה שהם מוכנים לעבוד ולתת את כל מה שהם יכולים לתת לארגון שלהם.

כלומר, אמון בין העובדים להנהלה ולארגון בכללותו, מהווה היבט חיוני בכל הקשור לשיפור חווית העובדים. אמון כזה גם יכול לקבוע באיזו מידה העובדים שלכם הם אכן פרודוקטיביים.

זאת ועוד, אמון הוא מסלול דו כיווני. עובדים מצפים מהמנהלים שלהם להיות כנים במשוב שלהם, לקבל מהם הנחיות לגבי אסטרטגיה, ולהוות מנוע אמיתי להגברת המוטיבציה של העובדים.

ברגע שנוצר אמון במידה גבוהה בין העובדים למנהלים, הדבר מהווה בסיס איתן לצמיחה ואוטונומיה של העובד עצמו וכתוצאה מכך לצמיחת הארגון כולו.

יתרה מכך, הענקת אוטונומיה לעובדים (הנובעת מתוך האמון ההדדי הזה) מאפשרת לעובדים להרגיש שיש להם יכולת להתמקד בתחומים הספציפיים שבהם הם יכולים להיות בעלי ערך רב עבור הארגון.

בנוסף, הענקת אוטונומיה לעובדים מאפשרת למנהלים להתמקד בהיבטי העסק של הארגון, שבו הם יכולים להוסיף את הערך הרב ביותר, כמו למשל לגייס מימון או למצב את החברה באופן שיאפשר לה לכבוש שווקים חדשים או נתחים נוספים בשווקים קיימים.

יותר ויותר חברות מאמצות כיום את מושג האמון כצעד ראשון לקראת הענקת אוטונומיה לעובדים. עצמאות בעבודה מאפשרת לעובדים להיות הרבה יותר בטוחים בתפקידם, להגשים את עצמם, לחוש שהם מעורבים בפרויקט ומחוייבים לו ובאופן כללי להיות בעלי שליטה בגורלם.

כל אלה יאפשרו לעובדים לייצר ערך רב יותר לחברה. בארגונים מסוג זה, מצפה ההנהלה הבכירה שהמנהיגות תגיע מכל שכבות החברה ולא רק מההנהלה הבכירה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה