שיתוף

ניתן לומר שהטכנולוגיית הבלוקצ'יין תופסת תאוצה והופכת למונח בעל הייפ ולא בכדי. לאור כל ההתרחשויות האחרונות בנושא נתונים, בהם גניבת נתונים, איבוד נתונים, או נתונים שנעשה בהם שימוש ללא הרשאות מתאימות, יותר ויותר ארגונים מחפשים דרכים יצירתיות להבטחת בטיחותם של הנתונים של העובדים שלהם, ושמירה קפדנית יותר על הקניין הרוחני שלהם.

יתרה מזאת, מנהלי משאבי אנוש מחפשים כלים שיאפשרו לעובדים של הארגון להיות יותר מעורבים בכל מה שקשור לנתונים שנמצאים במאגרים, לקבל יותר שליטה בנתונים שלהם ולפעמים גם לבצע דברים בשירות עצמי, ועל ידי כך להוריד מהעומס המוטל על מחלקת משאבי האנוש.

השפעה רבה לבלוקצ'יין על תחום משאבי האנוש

אף שעולם משאבי האנוש נמצא כעת עדיין בשלבים הראשונים של התפתחות טכנולוגית הבלוקצ'יין, ככזו שמשרתת את משאבי האנוש, צופים שתהיה לה השפעה רבה על תחום משאבי האנוש.

הביטקוין, לדוגמה, כבר מופעל באמצעות הבלוקצ'יין באופן שהוא פתוח לציבור ומבוזר על גבי מחשבים רבים, שחלקם מאובטחים אמנם היטב אבל אחרים אינם מאובטחים כלל. אבל ארגונים, באופן מסורתי, מעדיפים לשמור את הנתונים שלהם במאגרים פרטיים.

הבלוקצ'יין הפרטי

לכן, ארגונים גדולים בעולם פועלים כיום כדי להבין לעומק את הבלוקצ'יינים הפרטיים. בלוקצ'יין פרטי ממנף את אותה ארכיטקטורה מבוזרת כדי לעקוב אחר רשומות, אלא שבמקום להריץ את הנתונים במרחב הציבורי, הנתונים רצים על גבי רשת פרטית שבה כל המחשבים מנוהלים על ידי מנהל הרשת והינם מאובטחים כהלכה.

יש כמה דוגמאות לסיטואציות בהן מחלקות משאבי אנוש יכולות לנצל את ה'בלוקים' (שרשרת הרשומות) כדי לשפר יעילותם של הפעילות והתהליכים שלהם. אחת מהן, שתופסת תאוצה בתקופה האחרונה היא אימות זהותם של מועמדים ועובדים.

כל תהליכי הגיוס, המיון, והאיתור של העובדים כמו גם תהליכי קליטתם, הם תהליכים מאוד מייגעים ומאוד בזבזניים בזמן, ובה בעת בעלי חשיבות קריטית. טכנולוגיית הבלוקצ'יין יכולה לייעל תהליכים אלה במידה רבה תוך חסכון ניכר בזמן.

פלטפורמה לעבודה משותפת ויעילה

תפקיד הבלוקצ'יין הוא למעשה לספק פלטפורמה לחברות לעבוד יחד טוב יותר ובצורה יעילה יותר מול הלקוחות והשותפים שלהן. ארגונים רבים השקיעו מאמצים רבים במעבר מעבודה על נייר לעבודה דיגיטלית, וכעת יש כמויות אדירות של העברת קבצים מבוססי שיתוף מידע.

אחת הדוגמאות היא היתרונות שבהתייעלות ופשטות הקשרים בין המנהלה לאנשי הביצוע בשטח. זוהי אחת מפעילויותיה של מחלקת משאבי האנוש, המועדות ביותר לשגיאות שעלולות להתרחש בעת העברת הנתונים והדורשות השקעה של הרבה מאוד זמן עבודה. טכנולוגיית הבלוקצ'יין צפויה לייעל דרמטית את התהליך הזה תוך חסכון ניכר בזמן, כמו גם תהליכים אחרים שמעורב בהם צד שלישי.

לאור העובדה שטכנולוגית הבלוקצ'יין מאפשרת את אבטחת הנתונים, היא יכולה להיות יעילה ביותר לכל מה שקשור בהעברת כספים לעובדים, הלוואות לעובדים, אבטחת נתוני הבריאות של העובדים ונתונים רגישים וחסויים אחרים.

ארנק אלקטרוני של נתונים

אבל אלו הם לא היישומים היחידים בהם יכולה מחלקת משאבי האנוש להסתייע על ידי טכנולוגיית הבלוקצ'יין. יישום נוסף הוא מעין 'ארנק אלקטרוני' המאחסן נתונים. בעתיד הלא רחוק, לכל עובד ולכל מועמד יהיה 'ארנק נתונים אלקטרוני' שכזה, בו מאוחסנים כל הנתונים האישיים של העובד (או המועמד), כולל קורות החיים שלו, ההמלצות שקיבל ממקומות עבודה קודמים, חוות הדעת שקיבל ממנהלים קודמים באותו ארגון, סוגים שונים של מידע אישי, רקע פיננסי, ועוד. למעשה, כל הנתונים שכיום מפוזרים בהרבה מאוד מקומות שאין ביניהם קשר, יהיו מאוחסנים במקום דיגיטלי אחד.

הודות לבלוקצ'יין, המועמד או העובד יכולים להשתמש בקלות במפתחות מסוימים כדי להעביר אל הארגון את הפרטים הרלוונטים לבקשת העבודה שלהם באופן פשוט וחסוי, לאמת את בדיקות הרקע שלהם, וכו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה