הדור הבא בגיוסי עובדים: גיוס באמצעות טקסט

הדור הבא בגיוסי עובדים: גיוס באמצעות טקסט

הודעות טקסט הופכות להיות נכס חשוב בתהליך גיוס הכישרונות

שיתוף
גיוס באמצעות טקסט

גיוס באמצעות טקסט

הימים בהם נאלצתם להסתמך בעיקר על דואר אלקטרוני כדי לתקשר עם מועמדים לעבודה, הולכים וחולפים. כיום הודעות טקסט ממוקדות הן הדבר הבא בעולם גיוס הכישרונות.

בעבר, מועמדים היו מגיעים לראיונות עבודה 30 דקות מאוחר יותר או נוסעים בטעות אל הכתובת הישנה של החברה במקום אל המיקום החדש שלה. הבעיה היתה שלא היתה דרך שיטתית למגייסים לתקשר מיד עם המועמדים כדי לוודא שהם ידעו מתי והיכן הפגישה, או להתריע למועמדים במהירות אם משהו צץ או אם היו להם שאלות.

הדברים השתפרו מאוד לאחר שחברות החלו ליישם פלטפורמות גיוס טקסט. באמצעות פלטפורמות אלו, אפשר לשלוח בקלות ובמהירות למועמדים הודעות טקסט עם קישורים למפה של המיקום החדש וכמובן להשתמש בהודעות טקסט עבור תזמון ראיונות.

מגייסים יכולים להפנות במהירות ובקלות שאלות למועמדים וכן להשיב על שאלותיהם. כל משרה חדשה שנפתחת יכולה להישלח למועמדים הרלוונטיים מתוך המאגר, ע"י הודעת טקסט. כך המגייס מוודא שהמועמדים אכן יקבלו את המידע במהירות ובאופן מידי – הרבה יותר מאשר עד שיגיעו למשרד ויפתחו אימייל. חברות מספרות כי מאז שהחלו ליישם פלטפורמות גיוס טקסט, הגיוסים שלהם השתפרו באופן משמעותי – נראתה עליה באיות הגיוס וירידה במשך זמן מילוי המשרות.

למרות שהודעות מסוג זה יכולות להישלח למועמדים גם באמצעות דוא"ל, הודעות טקסט לעומת זאת, מציעות מידיות וזו גם הדרך בה רוב האנשים מתקשרים כיום. עבור בני דור המילניום או דור ה- Z, הודעות טקסט הן כנראה אמצעי התקשורת העיקרי. במחקר שנערך על ידי חברת OpenMarket המעסיקה 75% מבני דור המילניום, נמצא, כי רובם מעדיפים לקבל מידע בהודעות טקסט אם ישנה בחירה בפורמט אחד להעברת הודעות. סקר שנערך לאחרונה באתר הקריירה Nexxt מצא, כי 73% ממחפשי העבודה אמרו שהם רוצים לקבל מידע על משרות ממוקדות באמצעות הודעות טקסט.

מכשירים ניידים אינם מוגבלים לדורות הצעירים ביותר בלבד. על פי הממצאים האחרונים ממרכז המחקר ,Pew 77% מהבוגרים בארה"ב מחזיקים בסמארטפון, כולל 92% מהגילאים 19-29 ו -74% מהגילים 50 עד 64. במחקרים התגלה כי רובם מחפשים עבודות באמצעות הטלפונים החכמים כאשר רובם בני דור המילניום, דור ה- X וכן דור הבייבי בום. עוד נמצא, כי 80% מאלו המחפשים עבודה בענפי הבניין, הניקיון והניקוי, משתמשים במכשירים הניידים שלהם כדי למצוא משרות פתוחות, ואחריהם אלו המחפשים עבודה בבנייה והפקות – -79%.

אף אחד לא מתעלם מהודעות הטקסט ולכן היתרון שלהן ברור מאוד בעת גיוס עובדים. עבור המגייסים, הודעות SMS עשוי בקרוב להיות הכלל ולא היוצא מן הכלל, בתהליכי הגיוס.

עם זאת, הודעות טקסט אינן תרופת פלא לכל בעיות הגיוס כמובן, ולא כל המועמדים רוצים שמגייסים יפנו אליהם באמצעות טקסט. הודעות טקסט שעשויות לפגוע במועמדים, או שנשלחו בשעות הלא נכונות של היום, עלולות בסופו של דבר לעשות חברה יותר נזק מאשר טוב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה