שיתוף

רבים חוששים שכלים של בינה מלאכותית יתפסו את מקומם של כמה מהתפקידים במשאבי אנוש.

אלא בפועל, מסתבר שכלי הבינה המלאכותית, במקרים רבים, משפיעים על מחלקת משאבי האנוש ועל בעלי התפקידים במחלקה, באופן דומה להשפעתם של כלים שמבצעים ניתוחי נתונים.

כלים של בינה מלאכותית נועדו לסייע למנהלי משאבי אנוש להבין ולחזות את ההשפעה של ההחלטות המתקבלות במגוון רחב של נושאים, כמו למשל לגבי איתור, גיוס, קלטה ושימור של טלנטים.

במילים אחרות, כלים של בינה מלאכותית נועדו לשפר את קבלת ההחלטות של מנהלי משאבי האנוש ולא להחליף אותם.

כלי הבינה המלאכותית מסייעים לזהות את מידת הסיכון שטלנטים ינטשו את הארגון, לזהות פוטציאל גבוה של עובדים, ומסייעים בחשיפת בעיות של מחוברות עובדים, בהמלצה על תחומי למידה שכל עובד זקוק להם ועוד.

הבעיה הגדולה בכל הקשור לכלי בינה מלאכותית המיועדים למחלקות משאבי האנוש היא שספקי הכלים הללו לפעמים מגזימים בתיאור היכולות של הכלים שהם מוכרים.

כך לפחות עולה מדו"ח שפורסם על ידי חברת המחקרים גרטנר. לכן יש לבדוק היטב לפני שמזדרזים לבקש ממנהלי הרכש לרכוש את הכלים הללו.

חשוב מאד שמנהלי משאבי האנוש ילמדו קודם לעומק מה עושה כל כלי של בינה מלאכותית שהם מעוניינים לרכוש ומהי מידת היעילות שלו.

כדאי להתמקד בכלים של בינה מלאכותית שיכולים לזהות, למשל, את שיעורים תחלופת העובדים בארגון, ובה בעת מסייעים להחליט אילו פעולות יש לנקוט כדי להגביר את מחוברות העובדים.

כלים יעילים של בינה מלאכותית יכולים, למשל, לזהות אינדיקטורים לגבי מה העובדים חשים כלפי מקום העבודה שלהם, איזו משמעות הם מוצאים בתפקידם ועוד.

כלים יעילים של בינה מלאכותית מסוג אחר, יכולים לבצע משימות כמו למשל חשיפת סיכונים להתעמרות והטרדה מינית, ולהבדיל, להציע קורסי למידה תוך התאמה אישית לכל עובד, ובד בבד לאתר עובדים בעלי פוטנציאל גבוה, ליצור מאגר של טלנטים בתוך הארגון ולהציע הצעות לקידומם.

כלים אלה של בינה מלאכותית יכולים לסייע בדירוג עובדים בכמה מישורים, כדי לקבוע מי מהם יהיה מוכן לקידום בתוך חצי שנה, או שנה או יותר.

דוגמה מסוג אחר לכלים של בינה מלאכותית הם כלים שיכולים לסרוק את הרשתות החברתיות ולאתר מוקדי חולשה של הארגון, בכל הקשור ליכולתו לגייס מועמדים טובים, ולהמליץ על צעדים שיש לנקוט כדי לשפר את נקודות החולשה הללו.

ולמרות כל זאת, בדומה לכל הכלים הטכנולוגים האחרים, לפני שרוכשים כלים אלה של בינה מלאכותית, כדאי, רצוי ומומלץ, להתייעץ עם מנהלי משאבי אנוש בארגונים אחרים שכבר רכשו כלים אלה ומשתמשים בהם.

כלים שאינם נכונים לארגון או יעילים דיים, עלולים להביא לקבת החלטות שגויה. כמו כן, לפני שרוכשים כלים של בינה מלאכותית לארגון, מנהלי משאבי האנוש צריכים להגדיר בצורה מאוד בהירה, אילו מטרות הם רוצים להשיג בעזרת כלי הבינה המלאכותית. לאחר מכן יש לבדוק אילו כלים עונים בצורה מדויקת על מטרות אלה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה