אורבן אאוטפיטרס פנתה לעובדים בבקשה להתנדב בחברה בסופי שבוע

אורבן אאוטפיטרס פנתה לעובדים בבקשה להתנדב בחברה בסופי שבוע

רשת האופנה המצליחה מחפשת מתנדבים למשמרות בנות 6 שעות בסופי שבוע בתמורה להוצאות נסיעה וארוחת צהריים

שיתוף
מכירה Photo by Nutdanai Apikhomboonwaroot

עונת הקניות מתקרבת כעת לשיאה, רגע לפני הסיילים הגדולים של סוף השנה והחגים הנוצריים, ובהנהלת רשת האופנה האמריקאית אורבן אאוטפיטרס החליטו לבקש מהעובדים להתנדב בחברה בסופי השבוע.

מכירה Photo by phanlop88עובדי החברה המתגוררים בסמוך למטה המרכזי בפילדפיה קבלו לפני מספר ימים הודעת דואר אלקטרוני בה הודיעה החברה כי היא מחפשת מתנדבים למשמרות בנות 6 שעות בסופי השבוע של אוקטובר על מנת לסייע באיסוף, באריזה ובהכנת חבילות ללקוחות סיטונאים וישירים. החברה ציינה כי זו צפויה להיות פעילות גיבוש צוות נפלאה, והוסיפה שרצוי להגיע עם נעלי ספורט ובגדים נוחים.

עובדים יכולים להירשם להתנדבות בשלושת סופי השבוע הקרובים על מנת לסייע לחברה להתמודד עם העומס הצפוי באוקטובר. החברה מצידה תואיל לספק לעובדים תחבורה וארוחת צהריים. לטענת דובר החברה מדובר בבקשה סבירה בתעשייה – טיעון מעורר תמיהה לאור העובדה שהתקשורת בארה"ב לא מפסיקה לבחוש בנושא.

רק לאחרונה הודיעה רשת הקמעונות הגדולה על ביטול משמרות הכוננות בכל החנויות שלה הפרושות ברחבי ניו יורק. במשמרות מסוג זה נדרש העובד להיות זמין ולבדוק מול הממונה עליו זמן קצר לפני תחילתה של המשמרת אם עליו להתייצב בחנות. במידה שהוא אינו עובד לבסוף – אין שכר. זוהי החברה האמריקאית החמישית המודיעה על מהלך זה, לאחר שכבר בוטלו משמרות הכוננות ב- Abercrombie & Fitch Bath, Body Works, גאפ וויקטוריה סיקרט.

גם אם רבים מהעובדים אכן נענו להצעה האטרקטיבית – אין זה מכשיר את המהלך. בעידן של שוק תעסוקה תנודתי, בו עובדים בני 40 נפלטים החוצה ומתקשים למצוא עבודה חלופית, ובכלל – עובדים רבים אינם מצליחים לגמור את החודש ויודעים שמעשי חנופה למעסיק לא יזיקו – סביר להניח שרבים מאלו שהחליטו להיענות להזמנת החברה ולהתנדב בסוף השבוע לא עשו זאת מתוך רוח התנדבותית או לצורך גיבוש הצוות, אלא מתוך הבנה שהדבר עשוי להבטיח את מקומם ומעמדם בחברה. מעבר לכך, עולה השאלה אם אין מדובר בהפרת החוק המחייב את המעסיק בתשלום שכר מינימום לעובד. 

ייתכן שמנהלי החברה חשבו שאין להם מה להפסיד – הם יעלו בפני העובדים את האפשרות להתנדב, ומי שיבוא – יבוא. במקרה הכי גרוע, כך אולי חשבו, לא יהיו מתנדבים והחברה תעסיק עובדים לצורך העבודה במטה. אולם מדובר בגישה מוטעית, והראייה לכך – כותרות בכל רחבי העולם המגנות את המהלך, כאשר ההשלכות לכך הן ברורות: פגיעה חמורה בתדמית החברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה