שיתוף

עבודה במתכונת פרילנס הופכת יותר ויותר פופולרית בעידן הנוכחי. פחות ופחות עובדים, בעיקר צעירים בתחילת דרכם ועובדים שחצו את גיל ה-40, כבר פחות מתעניינים בימי חופשה ומחלה, עבודה של תשע עד חמש וכד. מה כן קוסם כיום ליותר ויותר עובדים? היכולת לעבוד מהבית, להחליט על אילו פרויקטים לעבוד, כמה זמן להקדיש לכל פרויקט, עם מי לעבוד, כמה לגבות עבור פרויקט וכו. אלו הם כיום היתרונות המהותיים עבור אנשי מקצוע רבים במגוון רחב מאוד של תעשיות.

בד בבד, הארגונים עצמם, מגלים שהרבה יותר קל להם לעבוד עם פרילנסרים במגוון רחב של תפקידים. גם ארגון שמשלם לפרילנס סכום שמאפשר לפרילנס להתפרנס בכבוד, עדיין חוסך עלויות רבות הכרוכות בהעסקה ישירה של שכירים. יתרה מכך, העובדה שאין צורך להעמיס על המאזן התחייבויות ארוכות טווח (ימי חופשה, מחלה, פיצויים, הפרשות לפנסיה וכו) מאפשרת לארגון לסיים את השנה עם הון עצמי גבוה יותר.

על הרקע הזה צמח ענף שלם של פלטפורמות המתווכות בין פרילנסרים לארגונים. הודות לפלטפורמות אלה, לפרילנסרים קל יותר למצוא דרכם עבודות, בעוד שלארגונים מספקות הפלטפורמות הללו כר נרחב של פרילנסרים לבחור מתוכם.

מאחורי הפלטפורמות הללו עומדים אגריגטורים אשר להם מאגרים גדולים של פרילנסרים. תפקידם הוא לאפשר לארגונים גישה לפרילנסרים אלה ולתווך בין הצדדים.

בכתבה: מחפשים טלנט במדינה מרוחקת? פלטפורמות לניהול מאגרי פרילנסרים יסייעו, התמקדנו באגריגטורים הגדולים ביותר והמוכרים ביותר בעולם. בכתבה זו אנחנו מתמקדים באגריגטורים נישתיים. המתמקדים בנישות ספציפיות. הם אמנם קטנים יותר אבל גם ממוקדים יותר.

PeoplePerHour

אגריגטור זה מתמקד בעיקר בפרילנסרים המתמחים בעבודה שיש לה קשר ישיר או עקיף לאינטרנט: מפתחים, מעצבים וכד. גורם מייחד נוסף הוא בכך שמדובר בפרינסרים שמחפשים תפקידים המתומחרים לפי שעה.

איך זה עובד?

הפרילנסרים 'מדפדפים' בין הצעות העבודה ויכולים להגיש לארגון הצעה או לבקש ממנו הבהרות, במקרים בהם ההצעה לא מספיק ברורה להם. הארגונים, מצידם, יכולים לפרסם כל פעם הצעות חדשות למשרות פרילנס, או לבחון פרילנס ספציפי על פי כישוריו, ניסיון קודם שהיה לו, לבדוק את המחיר שהוא מבקש לשעת עבודה וכו. ארגון שאיתר פרילנסר שנראה לו מתאים, יכול ליצור איתו קשר ישירות.

iFreelance

בדומה ל- PeoplePerHourגם אגריגטור זה מתאים עבור ארגונים המחפשים פרילנסרים המתמחים בתעשיית האינטרנט: מפתחים, מעצבים ומשווקים, וכן צלמים, מומחי הזנת נתונים ואחרים. אחד היתרונות העיקריים של iFreelance טמון בכך שאין צורך לשלם למתווכים. הפרילנסר מקבל את מלוא הסכום שהארגון שילם עבור העבודה.

Guru

גורו הוא אגריגטור שפלטפורמת הפרילנסרים שלו כוללת כ-1.5 מיליון פרילנסרים ממדינות רבות בעולם.

איך זה עובד

ארגונים וחברות יכולות לפרסם בחינם מודעות והצעות עבודה לפרילנסרים. לאגריגטור זה יש קטגוריות רבות שאינן מוגבלות דווקא לתעשיית האינטרנט. יש בו פרילנסרים בתחומים כמו ניהול, מימון ופיננסים, הנדסה, אדריכלות, עורכי דין (במדינות היעד) ועוד.

הפלטפורמה של אגריגטור זה מספקת למשתמשיה פונקציה שמאפשרת לארגונים להודיע פרילנסרים על משרות שנפתחו, שתואמות את הניסיון שלהם, תוך הגדרת כישורים וכדומה. נכון לעכשיו שולמו דרך גורו יותר מ-200 מיליון דולר לפרילנסרים.

Fiverr

הנציג הישראלי: פייבר הוא אגריגטור השייך לישראלים אבל מספק את שירותים לכל העולם ובכל העולם. השירות שלו עובד הפוך מזה של אגריגטורים אחרים. כאן, לא הארגון מפרסם איזה פרילנסר דרוש לו, אלא הפרילנסרים מפרסמים את סוגי העבודות שהם מעוניינים לבצע. כאן הארגון הוא זה ש'מדפדפף' בקטגוריות הרצויות לו ומוצא את הפרילנסר המתאים לו ביותר. פייבר מצע שפע של אפשרויות ותחומי עיסוק, החל בתכנון אתרים, דרך עיצוב גרפי ועד כותבי שירים ומדבבים.

מעוניינים לקרוא עוד על נושא האגריגטורים בעלי הפלטפורמות לשכירת פרילנסרים? להלן כמה כתבות נוספות:

אגריגטורים של פרילנסרים? מה זה בכלל ואיך זה מסייע לארגון

מחפשים טלנט במדינה מרוחקת? פלטפורמות לניהול מאגרי פרילנסרים יסייעו

שיטת הפרילנס: רוצים פרילנסרים? תנו להם לעקוב אחר תשלומים המגיעים להם

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה