תוספת שכר ומענק ליועצים הפרלמנטריים

תוספת שכר ומענק ליועצים הפרלמנטריים

היועצים הפרלמנטריים בכנסת יקבלו מענק כספי וכן תוספת שכר בשיעור של 7.5% כפי שהוסכם לגבי כלל העובדים במגזר הציבורי. זאת בהתאם לסיכום בין יו"ר ההסתדרות לבין מנכ"ל הכנסת

שיתוף
מענק Photo by stockimages

בפעם הראשונה היועצים הפרלמנטאריים בכנסת יהיו זכאים למענק ולתוספות שכר כמו כלל עובדי המגזר הציבורי. זכאות זו הושגה באמצעות הסכמות בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לבין מנכ"ל הכנסת רונן פלוט.

בכנסת נמצאים למעלה מ-200 יועצים פרלמנטאריים שעד כה לא זכו לאותן תוספות שכר לו זכאים עובדי המגזר הציבורי. בהסכמות בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לבין מנכ"ל הכנסת רונן פלוט הוחלט כי מעתה כל יועץ פרלמנטארי יהיה זכאי למענק בגובה 2,000 שקל, שישולם בשתי פעימות: 1,000 שקל במשכורת הקרובה ו-1,000 שקל נוספים בינואר 2017. בנוסף לכך יזכו היועצים לתוספת שכר בשיעור של 7.5% כפי שהוסכם לגבי כלל העובדים במגזר הציבורי.

ההסכמות החדשות גובשו בעזרת צוות משותף, בהשתתפות נציגי הכנסת, ההסתדרות וועד היועצים הפרלמנטאריים, בהם: מנכ"ל האגף לכלכלה בהסתדרות שי בירן וחשב הכנסת חיים אבידור. הבשורה התקדימית התקבלה בזכות הבנות קודמות בין הצדדים, אשר הושגו ב-2014, ובזכותן שופרו תנאי העבודה של ציבור היועצים ונקבע כי שכרם יוצמד להסכמי השכר בשירות הציבורי.  ההסכמות הקודמות, אשר אומצו על ידי הוועדה הציבורית וועדת הכנסת ביוני 2014, הביאו להעלאת שכר היועצים הפרלמנטאריים בשיעור כולל של למעלה מ-15%.

שכר הבסיס הממוצע של יועץ פרלמנטרי ללא תואר אקדמי עומד כיום על 9,800 שקל – זאת לפני העלאת השכר הנוכחית. שכר הבסיס של יועץ בעל תואר אקדמי או שברשותו ותק של 4 שנים עומד על כ- 10,500 שקל, לפני העלאת השכר. לאחרונה החליטה ועדת הכנסת לאפשר לכל חבר כנסת להעסיק שלושה יועצים פרלמנטריים, לעומת שניים עד כה. ראשי ועדות יכולים להעסיק יועץ פרלמנטרי נוסף.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "זהו ציון דרך נוסף המחזק את מעמדם של היועצים הפרלמנטאריים בישראל. אני מודה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ולמנכ"ל הכנסת רונן פלוט על שיתוף הפעולה במהלך החשוב למען קידום רווחת העובדים".     

מנכ"ל הכנסת רונן פלוט הוסיף: "היועצים הפרלמנטאריים הם קבוצה איכותית המספקת סיוע חיוני לעבודתם החשובה של חברי הכנסת. הנהלת הכנסת שמה לה למטרה כבר ב-2014 להבטיח תנאים הולמים לגיוס ושימור כוח אדם איכותי ומנוסה. הצלחת התהליך בעניין זה מוכיחה כי באמצעות תרבות של שיתוף פעולה ויצירת הסכמות, ניתן להגיע להישגים המיטיבים עם כל הצדדים".

קסם רוזנבלט, מוועד היועצים הפרלמנטאריים, אמרה כי: "היועצים הפרלמנטאריים הם קודם כל משרתי ציבור, הממלאים תפקיד חיוני בתמיכה בעבודת חברי הכנסת ומתן שירות חשוב לציבור. אנו שמחים ליהנות מהישגי ההסתדרות במגזר הציבורי ורוצים להודות מקרב לב ליו"ר ההסתדרות ולמנכ"ל הכנסת על כך ששילבו ידיים לטובת העניין". 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה