פגישה עיוורת: דרך מקורית לגיבוש עובדים

פגישה עיוורת: דרך מקורית לגיבוש עובדים

חברת החשבונאות "Freshbooks" בארה"ב מצאה דרך מקורית לגיבוש ולעידוד יצירתיות אצל העובדים שלה - המנכ"ל הפך ל'שדכן' והוא מתאם פגישות עיוורות בין עובדי החברה

שיתוף

חברת החשבונאות "Freshbooks" בארה"ב, ידועה כיצירתית ביותר, כשמדובר בחשיבה שונה, יצירתיות, גיבוש ופינוקים לעובדי החברה. בנוסף לכך שהעובדים מביאים את חיות המחמד שלהם לעבודה ועובדים לרב בעמידה במקום לשבת, כעת החברה יצאה עם פרויקט 'שידוכים' חדש, ומשדכת בין העובדים באמצעות פגישות עיוורות אקראיות.

מחקר שנעשה לאחרונה הראה שמערכות היחסים של עובדים עם עמיתים לעבודה דורגו במקום הראשון, כאשר העובדים נשאלו מה הדבר שהכי מחבר אותם למקום העבודה שלהם.

עם כוח אדם הולך וגדל של יותר 250 עובדים, חברת החשבונאות "Freshbooks" שמציגה חשיבה יצירתית, לוקחת כעת את 'שביעות רצון העובדים ממקום העבודה' לליגה חדשה לגמרי. כעת החברה מייצרת פגישות עיוורות לעובדים שלה.

מנכ"ל החברה מרי גרייס אנטוניו, מסביר: "אני עצמי רוצה להכיר את כל מי שמגיע לעבוד בחברה וכאשר החברה גדלה הבחנתי שיותר ויותר אנשים לא מכירים אחד את השני ולא יודעים את השמות אלו של אלו. עבורי זה לא נראה נורמלי כי אני אוהב את הקהילה ההדוקה שיצרנו כאן בחברה ואני רוצה לשמר את זה."

עם ותק של שמונה שנים בחברה השיק אנטוניו את התכנית בקיץ האחרון. לדבריו: "יש הרבה שיחות והרבה תקשורת בחברה. לפעמים לא כולם משתתפים בשיחות וזה למעשה תפקידן של פגישות עיוורות – לנסות לגרום לאנשים שמעולם לא עבדו אחד עם השני, פשוט להכיר."

אנטוני התחיל לשחק בתפקיד "השדכן". בתחילה על ידי כך שביקש מתנדבים שהתקבצו יחד ונשלחו לארוחת צהריים או 'דייט' על כוס קפה. אנשים מכל מיני מחלקות נרשמו לתכנית, אפילו מנהלים נרשמו לפגישות העיוורות. ואז אנטוניו ניסה לערבב ולשלב בתכנית, אנשים שבדרך כלל לא היו עובדים יחד.

מה שזה אומר בעצם, שמנהלים בכירים מאוד יכולים להיפגש בפגישה עיוורת עם עובדים שזה עתה סיימו אוניברסיטה וגויסו לחברה. אין התאמה מבחינת תפקיד, בכירות, מגדר וכד' ואתה אף פעם לא יודע את מי תפגוש. התכנית מתאימה בדיוק לתרבות החברה של "Freshbooks" המתמקדת בחדשנות ובכיף בעשייה.

עוד אנטוניו מוסיף: "אנחנו מאמינים כי תרבות היא אסטרטגיה ואנשים צריכים להתחבר גם עם אנשים ממחלקות אחרות, כך יוכלו להזרים יחד מידע ורעיונות חדשים." כדוגמה אנטוניו מספר על  שני מנהלי גיוס בחברה ממחלקות שונות נפגשו במקרה באחד מהפגישות העיוורות הללו, ובשיחה העלו והחליפו שיטות שונות שהם נוקטים לגיוס טאלנטים לחברה.

עוד הוא מספר שמנהל כספים נפגש בפגישה עיוורת עם מגויסת חדשה לתפקיד קופירייטרית. שניהם ישבו זה מול זה בשולחן וזה לרגע נראה כמו פגישה עיוורת אמיתית. אבל העובדים אומרים שזה כל העניין בלהכיר אחד את השני. מנהל הכספים אמר בסוף הפגישה שזה לא היה מביך כפי שסבר בהתחלה ושזה היה מדהים והוא חושב שהרעיון הזה יצליח והוא מתאים היטב לערכי החברה שלהם.

לאחר היום הראשון של הדייטים כל העובדים ציינו כי הם אוהבים מאוד את הרעיון למרות שחלקם הודו כי הרגישו את הלחץ והמבוכה של דייט ראשון אמיתי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה