כיצד להפוך את תחום משאבי האנוש לחיוני בחברה

כיצד להפוך את תחום משאבי האנוש לחיוני בחברה

על מנת להישאר רלוונטי כמנהל משאבי האנוש במאה ה- 21, נדרשים כמה שינויים וכן חשיבה מחודשת, בהתאם לתפישה שפונקציית כוח האדם הופכת להיות חלק אסטרטגי בחברה ושותף עסקי לכל דבר

שיתוף
גיוס במאה ה21

גיוס במאה ה21

פונקציית משאבי האנוש בשנת 2016 מביאה איתה ערך אסטרטגי אמיתי לחברה ומשולבת במרבית התכניות העסקיות. להלן מספר דרכים אפשריות להבטחת חיוניות מחלקת משאבי האנוש בחברה במאה ה- 21:

הקפידו להיות שותף עסקי ואסטרטגי של החברה

בשנים האחרונות הפך תחום משאבי האנוש בחברה לבעל כוח והשפעה אסטרטגית על הארגון כולו ומנהלי משאבי האנוש הופכים לשותפים עסקיים לארגון על כל המשתמע מכך. על מנת להישאר רלוונטי כמנהל משאבי אנוש בעידן הנוכחי, עליך להראות נוכחות והבנה בכלל הפעולות האסטרטגיות של החברה. אם זה באמצעות הצטרפות לישיבות הנהלה, התאמת יעדי החברה לעובדים שתגייס בהמשך, הקניית חזון החברה ותחומי הפיתוח העתידיים לעובדים החדשים וכן לעובדים הקיימים, והתאמת תקציב החברה לצרכי המחלקה שלכם.

וודא שהארגון מודע לפעולות החיוניות של משאבי האנוש 

מנהלים בכירים בארגונים מסויימים, אינם מודעים לפעולות החיוניות שמחלקת משאבי האנוש מבצעת ואינן מניחים דעתם על חיוניותה למערכת.  אותם מנהלים מתקשים להעריך משהו שהם אינם יודעים עליו הרבה. לכן ישנה חשיבות לעדכן אותם בעשייה ובפעולות שהנחלת בשיתוף צוות משאבי האנוש שלך, בחברה. תאם פגישות מול המנהלים הבכירים והצג להם נתונים, מצגות וגרפים כדי שיוכלו להעריך את יעילות המחלקה שלך."

הגדלת מעורבות מחלקת משאבי האנוש עם העובדים

לא רק המנהלים הבכירים, כי גם העובדים צריכים לחוש כי מחלקת משאבי האנוש פעילה ובעלת נוכחות מורגשת בחברה. התחושה הזו תתקבל בצורה מובהקת יותר ככל שאתה כמנהל משאבי אנוש וכן הצוות שלך, תגדילו את המעורבות שלכם עם העובדים. יצרו פגישות ושיחות מעקב עם עובדי החברה, לאו דווקא לצורך סוגיות שכר ורווחה, אלא אפילו שיחות חולין כדי לחוש את העובדים ואת תחושותיהם בחברה. עודדו אותם לפנות למחלקת משאבי האנוש ולהרגיש שיש להם בית פתוח ואוזן קשבת. ככל שהם ירגישו שאתם נענים וקשובים להם, כך החיוניות שלכם בחברה תגדל בהתאם.

החליפו תירוצים במעשים

קל מאוד ליפול לדרך של תירוצים כאשר מופנות למחלקה שלכם תלונות. אם אלו תלונות לגביי אי עמידה ביעדי גיוס למשל, הדבר הכי קל ומהיר זה לתרץ זאת בכך שחסר לכם כוח אדם במחלקה או תקציב גיוס למשל. הדרך החכמה יותר היא להתמודד עם הבעיות הללו לפני שהתלונות מגיעות. אם אתם חשים שתזדקקו לכוח אדם נוסף לצורך גיוס אינטנסיבי או לתקציבים נוספים, הקדימו תרופה למכה בכך שתקבעו פגישה מסודרת עם ההנהלה בנושא מבעוד מועד, כך שבבוא הרגע תהיו מוכנים למשימה ולא תכשלו בה.

הציגו יוזמות חדשות

מלבד תמיכתכם במחלקות השונות בחברה, דרך מצוינת להציג חיוניות ולבסס נוכחות, מושגת באמצעות הצגת יוזמות חדשות. יוזמות כגון דרכי גיוס יצירתיות, קורסים והכשרות לעובדים, תכניות תגמולים חדשניות וכד'. הציגו להנהלה את היוזמות שלכם והסבירו להם מה הם ירוויחו ומה יושג בכך. ככל שהיוזמות שלכם יהיו חדשניות ואפקטיביות יותר, כך תוערכו  יותר באופן ישיר.

שמירה על מורל העובדים

אחד הערכים המובהקים של מחלקת משאבי אנוש הוא שימור ודאגה לרווחתם של העובדים. אפשר לומר כי עובדים מרוצים מציגים יעילות בעבודה ובכך מרצים את ההנהלה הבכירה. התרומה של מחלקת משאבי האנוש לחברה משתקפת בעיני העובדים, כך שאם המורל שלהם גבוה והם מכווני עשייה ואמביציה, הרי שהצלחתם בתפקידכם. שמירה על מורל העובדים יכולה להתבצע במגוון רחב של דרכים, החל משיחות אישיות, דרך קביעת תכנית תגמולים על פי יעדים ועד לנופשי חברה מושקעים לצורך גיבוש והנעה. כמנהל משאבי אנוש עליך לוודא שהצוות שלך פועל באופן שוטף לשמירה על מורל העובדים בחברה.

העבירו סדנאות הכשרה למנהלים

תפקיד חיוני נוסף של מחלקת משאבי האנוש בחברה הוא להעביר סדנאות ולהכשיר את המנהלים בחברה לניהול נכון של העובדים. לא כל אחד מאיתנו נולד מנהל ופעמים רבות מנהלים שמתקשים במשימת ניהול העובדים, נבוכים לבקש עזרה בכך. אתם כמנהלי משאבי אנוש יכולים לזהות את הצורך הזה ולספק לאותם מנהלים הדרכות ניהול עובדים חדשניות ותואמות לשוק. לא רק למנהלים שמתקשים יוצעו הדרכות אלו. חשוב להעביר לפחות אחת לשנה, סדנה מרוכזת למנהלים שתתאים לניהול הגלובלי המתעדכן דרך קבע, של עובדים בשאר החברות בעולם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה