שיתוף

אין זה סוד, וכי פרודוקטיביות היא המפתח למקום עבודה מוצלח.

הצורך להבטיח ולשפר את הפרודוקטיביות של העובדים היא מציאות שאף מעסיק לא יכול להתעלם ממנה. אם אתה מנהל חברה, זה בלתי נמנע כי תיתקל בגורמים שעלולים להחליש או לכבות את המוטיבציה של העובדים ולהפחית את הפרודוקטיביות שלהם.

ברור שתפקידך הוא בין היתר, להפחית "קוטלי פרודוקטיביות| אלו. הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לזהות גורמים אלה, כך שתוכל במודע למנוע מהם להתעורר או להחמיר. עליך גם להיות מסוגל לדכא אותם אם הם כבר קיימים. עם זאת, הימנעות אינה מספיקה. תמיד יש לנקוט עמדה פרואקטיבית.

עם זאת, עובדים לעתים קרובות מוצאים כי יום העבודה שלהם יוצא משליטה. גם כאשר הם מתחילים את היום עם תכנית עבודה מסודרת הכוללת את המשימות החשובות שעליהם לבצע היום, הם עושים בפועל כל כך הרבה דברים, שהם פשוט מוסחים ולא מספיקים למלא את משימותיהם החיוניות.

סביבת העבודה (בין אם אתה עובד מהמשרד, מהבית או מבית הקפה), מלא ב"הסחות" ו"רעשים" שיכולים להסיח את דעתך מלהתמקד במשימות החשובות.
לכן חשוב לקחת גישה פרואקטיבית ולארגן את סביבת העבודה שלך באופן כזה שתסייע לך לנקות את ראשך מספיק כדי לעשות את העבודה הטובה ביותר שלך.
אף על פי ש -75% מהעובדים במשרה מלאה אומרים שיש להם מספיק זמן ביום העבודה כדי לסיים את המשימות העיקריות שלהם, כמעט שניים מתוך חמישה (37%) אשר עובדים יותר מ -40 שעות בשבוע ו -71% טוענים כי העבודה מפריעה לחייהם האישיים.

מחקר שנערך לאחרונה גילה, כי 86% מהעובדים דיווחו שהם איבדו זמן משמעותי בכל יום בעשיית משימות ספציפיות בעבודה שאינן קשורות לעבודת הליבה שלהם.
כמעט מחצית (45%) מעובדים במשרה מלאה הודו, שלוקח להם כ- 5 שעות עבודה אינטנסיביות רצופות כדי לבצע את העבודה העיקרית שלהם, כאשר הם אינם נקטעים ע"י משימות לא רלוונטיות אלו. כמו בן, 40% מהנשאלים בסקר השיבו כי הם השקיעו שעה-פלוס בכל יום בעבודה מנהלתית שהוסיפה ערך מועט לחברה.

חמשת המועמדים הגבוהים ביותר בקרב עובדים במשרה מלאה תיקנו בעיה שנגרמה על ידי אחרים (22%), טיפול בעבודה מינהלתית (17%), השתתפות בפגישות (12%), היענות לדוא"ל (11%) והתמודדות עם בעיות של לקוחות ( 11%).
המעניין הוא, שעובדים מדורות שונים ראו והתייחסו אל הסחות אלו בצורה שונה. דור הבייבי בומרס, שנולדו בין השנים 1946 ל -1964, בילו את רוב זמנם בטיפול בבעיות של אחרים (26%). דור Z (שנולדו בין אמצע שנות ה -80 ועד אמצע שנות ה -90) בילו את הזמן הפחות ביותר בכך (18%). העובדים בני דור ה- Z לעומת זאת, בילו את רוב זמנם בטיפול בסכסוכים במקום העבודה (9%).

המחקר נערך על ידי ספקית כוח העבודה Kronos Incorporated ובחן 3,000 עובדים על פני שמונה מדינות.

המסקנה היא, שכאשר עובדים עוסקים במשימות רבות שאינן ברשימת משימותיהם העיקריות בעבודה, הם מאבדים זמן רב ופרודוקטיביות והארגון מפסיד מכך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה