טרנספורמציה דיגיטלית – נערכים היום למחר חדש

טרנספורמציה דיגיטלית – נערכים היום למחר חדש

הטמעת חדשנות דיגיטלית בארגונים מצריכה חשיבה מחודשת

שיתוף
אנה גרוס

אנה גרוס

בעידן החדשנות והדיגיטל של היום, ארגונים מטמיעים יותר ויותר תוכניות טרנספורמציה דיגיטליות ומובילים שינוי עסקי דיגיטלי תוך מינוף חידושים טכנולוגיים, כדי להפוך את העסק שלהם לתחרותי ומתקדם.

רוב החברות רוצות לפעול בקצב מהיר ואג'ילי של סטארט-אפים דיגיטליים, אך בסופו של דבר נתקלות בצורך לתקן את האתגרים היומיומיים שיצרו מערכות המידע הישנות.

האתגר העיקרי מולו עומדות חברות בסביבת העבודה הדינמית של היום, הוא לעצב מחדש את התשתית המרכזית ולהעבירה לדיגיטל תוך שמירה על עבודה שוטפת. סוג זה של אתגר מכונה לעתים קרובות "תיקון המטוס בזמן שאתה מטיס אותו", זה כמובן לא פשוט.

אנה גרוס, יועצת ארגונית במחלקת פיתוח ארגוני של הראל ביטוח ופיננסים, תסביר בהרצאתה בכנס 'עולם העבודה העתידי' שיתקיים ב 21.10 בכפר המכביה, על תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים.

בהרצאה ידובר על רמות בשלות דיגיטלית של ארגונים, נכיר סוגים שונים של חזון דיגיטלי, ונקבל כלים להטמעת שינוי מסוג זה בארגון ולהתמודדות עם הקשיים הצפויים בתהליך.

אנה גרוס עובדת בתפקידה הנוכחי בחברת הביטוח 'הראל' מזה 5 שנים. היא בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ומנהל עסקים מאונ' תל אביב, תואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית, ולימודי תעודה של ייעוץ ארגוני.

טרנספורמציה דיגיטלית – נערכים היום למחר חדש

"טרנספורמציה דיגיטלית היא המעבר של ארגונים לשימוש בטכנולוגיות מתקדמות לצורך שיפור הביצועים שלהם". אומרת אנה גרוס.

בהרצאתה בכנס תציג גרוס מודל של מצפן ייחודי לביצוע טרנספורמציה דיגיטלית בארגון וכלי לאבחון רמת הבשלות הדיגיטלית של הארגון.

"המודל מחולק ל- 4 חלקים של רמות הבשלות הדיגיטלית של ארגונים.

ברמת המתחילים: אלו שנמצאים בתחילת המסע הדיגיטלי. יש להם ניסיון בסיסי מאוד בדיגיטל ולעתים אף סקפטיות כלפי היתרונות שבמעבר לדיגיטל.

ברמה הרביעית, המאסטרים: עומדות החברות הטכנולוגיות ביותר. יש להן חזון דיגיטלי ברור ורחב ותכנית עבודה הנגזרת ממנו".

הארגונים מחולקים על פי המודל, לפי שני צירים מרכזיים: ציר של יכולות טכנולוגיות וציר של יכולות מנהיגות.

הציר הדיגיטלי עוסק במידה בה הארגון עושה שימוש בדיגיטל בשירות שהוא מספק ללקוח ובתהליכי העבודה שלו.

ציר יכולות המנהיגות בהקשר זה בוחן עד כמה קיימת בארגון תרבות דיגיטלית חזקה, שיתוף העובדים בהוצאת החזון אל הפועל, ומידת התיאום בין היחידות השונות בארגון".

"שתי הנקודות החשובות ביותר שהייתי רוצה שאנשים יצאו איתן מההרצאה", מסכמת גרוס, "הן ששינוי מסוג זה חייב להיות מנוהל מלמעלה למטה – ההנהלה הבכירה חייבת להיות רתומה למהלך. הנקודה השניה היא שהטכנולוגיה היא האמצעי ולא המטרה לשיפור ביצועים ומתן שירות מצוין ללקוח".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

השאר תגובה