אכפתיות מצד הבוס נתפסת כמובנת מאליה אצל העובדים

אכפתיות מצד הבוס נתפסת כמובנת מאליה אצל העובדים

מחקר חדש מלמד שמנהלים חושבים שהם עושים מעל ומעבר כשהם עוזרים לעובדים בבעיותיהם האישיות. העובדים, לעומת זאת, סבורים שהדאגה היא חלק מתפקידם של הבוסים שלהם ועוד סיבה לכך שהם מקבלים משכורות גבוהות.

שיתוף
חמלה במקום העבודה

זה לא סוד שיחס הוגן ודאגה לרווחת העובדים משתלם לשני הצדדים – לא במקרה ארגונים מטפחים תוכניות רווחה ומשקיעים בהן כספים. אנחנו גם סיפרנו לכם ש: "חמלה במקום העבודה טובה לעסקים" במחקר מאוניברסיטת סטנפורד שסקרנו. לכן רק מתבקש שמנהלים חכמים יגלו דאגה ואכפתיות כלפי העובדים שלהם.

בעוד אכפתיות של הבוסים כלפי העובדים היא רעיון שהולך ומשתרש, מחקר חדש מזהיר את המנהלים ואומר שאין להם מה לצפות להכרת תודה מצד הצוות שלהם, גם לא לנאמנות או למחויבות בתמורה לעזרה שקיבלו בפתרון בעיותיהם האישיות או המקצועיות.

על פי המחקר, שבוצע בבית הספר לעסקים IMD שבשווייץ, רוב מנהלי העסקים או מנהלי קווי הייצור מאמינים שהצעת עזרה וסיפוק תמיכה רגשית לאנשי הצוות יועילו לחברות שבהן הם עובדים. המועסקים על כל פנים רואים את העזרה האישית והתמיכה הרגשית כחלק מתפקידם של הממונים עליהם ולא חשים אסירי תודה או מחויבים לעבוד קשה יותר כתוצאה מכך. בוסים שמושיטים יד לעזרה עלולים למצוא את עצמם מתוסכלים מהיעדר הכרת תודה מצד צוות העובדים שלהם.

היי בוס, אני צריך פה קצת תמיכה רגשית

"מנהלים כמו גם עובדים מעריכים שליטה ברגשות שליליים כדבר חשוב לארגון" אמרה פרופסור גינקה טוגל ממחברי המחקר. "אולם נראה שיש הבדל ברור באופן שבו שני הצדדים מאמינים שתמיכה מסוג זה אמורה להיתפס ובאופן שבו הם חושבים שעל המועסקים להגיב אליה." מנהלים נוטים להתייחס לתמיכה רגשית כאל משהו שנמצא מעל ומעבר לתחומי האחריות שלהם ובשל כך היא ראויה לגמול שיבוא לידי ביטוי כמחויבות רבה יותר. לרוע המזל, העובדים אינם רואים זאת כך" הוסיפה טוגל. "הם רואים בתמיכה רגשית חלק ומרכיב בלתי נפרד ממה שמנהליהם מקבלים תמורתו כסף טוב".

מצב עניינים זה עלול להוביל להתנגדות מצדם של המנהלים והמנהלות, שאולי יחושו אכזבה מחוסר הערכה בקרב הצוות כלפי ההיבט הזה בתפקודם.

הנתונים נאספו במחקר עומק של עובדים בחברת גיוס שמתמחה בגיוס מנהלים למגזר השירותים. עשרות עובדים השתתפו בסקר באמצעות ראיונות ושאלונים. התוצאות הראו שכשלושה רבעים מהעובדים נמוכי-הדרג ומהמנהלים בדרג הביניים מקבלים תמיכה מהממונים עליהם – אך אינם מביעים הכרת תודה. מנהל אחד אף ציין כיצד סייע לעובדת להתמודד עם בעיותיה האישיות וראה אותה מתפטרת ברגע שחשה טוב יותר.

"בהתבסס על ממצאינו, ייתכן שהשיעור לכל הנוגעים בדבר הוא להימנע מציפיות לא מציאותיות – בעיקר בעידן שבו חלק כה גדול מהחיים הכלכליים בנוי על שירות" אמר פרופסור אננד נארסימהאן מ-IMD.

ואנו מייעצים כי מנהלים יקבלו את התמיכה והכרת התודה מהארגון עצמו כתחליף להכרת תודה מצד העובדים ובצורה זו להבטיח את המשך או חיזוק קיומה של אכפתיות מצד המנהלים וטיפול מסור שלהם ברווחת העובדים – שכן הנהנה העיקרי מהדבר כפי שראינו הוא הארגון עצמו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה