שיתוף

אחד האתגרים המאוד לא פשוטים הניצבים בפני מנהלי משאבי אנוש בחברות גלובליות שמרכזן בישראל, הוא לייצר מחוברות עובדים לארגון, כאשר חלק מהעובדים נמצאים בארץ וחלק אחר של העובדים נמצאים בכמה מדינות שונות ולפעמים גם פזורים על פני יבשות שונות, ובה בעת, חלק מהעובדים – גם בארץ וגם בחו"ל – עובדים מהבית (בין אם רק בחלק מימות השבוע או בכל ימות השבוע) וחלקם עובדים במשרד.

במצבים אלה על החברה לקבוע לעצמה אסטרטגיה שעונה על הסוגייה: מהו תפקיד ההנהלה שהמטה שלה ממוקם בישראל, בעוד שהחברות הבנות או הסניפים האחרים ממוקמים בחו"ל, ואיך ניתן ליצור תרבות ארגונית משותפת שמאחדת בין כל העובדים והמנהלים בכל קצוות תבל.

ראשית, הנהלת החברה חייבת לדעת לעבוד עם עובדים במגוון גדול של תרבויות, ולהיות מודעת למנהגים השונים הרווחים בתרבויות השונות.

שנית, יש חשיבות רבה לניהול תקשורת טובה, שוטפת ורציפה בין כל עובדי החברה ומנהליה, בלי קשר למיקום הפיזי שבו הם נמצאים בעולם.

תקשורת אפקטיבית ורצופה באופן חסר פשרות (בין השאר בנוגע לאיכותן של תשתיות התקשורת), מאפשרת ליצור אמון בין כל עובדי החברה ומנהליה.

הריחוק הפיזי של העובדים שממוקמים בחו"ל – בין אם הם עובדים מקומיים שנשכרו בחו"ל ובין אם חלקם עובדים ישראלים שהועברו למדינות אלה במסגרת רה-לוקיישן – מטיל על העובדים המרוחקים הרבה מאוד אחריות בכל הקשור להשגת יעדי החברה.

נקודה נוספת היא העצמאות הרבה שהעובדים והמנהלים בחו"ל זוכים לה כאשר ניתן להם מרחב רב לפעילות עצמאית. המשמעות היא שחשוב מלכתחילה לגייס עובדים שהם בעלי יכולת לעבודה עצמאית.

תחושת החיבור לארגון של עובדים אלה – שכאמור הם מרוחקים פיזית ותרבותית כאחד, כאשר מוטלת עליהם אחריות רבה וניתן להם חופש פעולה ועצמאות רבה – תתקיים רק אם הם ירגישו שהנהלת החברה בארץ סומכת עליהם, ובמקביל גם מספקת להם תמיכה וגיבוי.

התחושה שסומכים עליהם ושבה בעת הם מקבלים תמיכה וגיבוי מההנהלה בארץ, הם שני מרכיבים חיוניים הנדרשים לתחושת המחוברות של העובדים בחו"ל. והם יתאפשר רק אם החברה תקפיד על ערוצי תקשורת רציפים.

כדי להשיג תקשורת שכזאת יש לקיים פגישות אסטרטגיה תקופתיות אונליין, במטרה ליצור אינטראקציה של פנים אל פנים עם העובדים והמנהלים הממוקמים באיזורים שונים על פני הגלובוס.

במילים אחרות, חשוב מאד לא להשאיר את העובדים והמנהלים הממוקמים במדינות אחרות, מחוץ ל'מעגל' בכל הקשור לתכנון  האסטרטגיה ולהחלטות של החברה.

הקמת תקשורת רציפה שכזאת בין עובדים ומנהלים בארץ לבין עובדים ומנהלים בסניפי החברה בחו"ל, באופן שהמרחק הפיזי לא יהווה מכשול – אף על פי שבפועל התקשורת מתנהלת דרך מסכים – אינה משימה פשוטה לביצוע והיא דורשת היערכות מתאימה.

הצלחה במשימה כזאת דורשת, בין השאר, להטמיע בתרבות הארגונית את ההבנה שדרושה סבלנות מצד העובדים והמנהלים בארץ, בכל הקשור להתמודדות עם גורמים כמו הבדלי שעות, הבדלי תרבויות, הבדלים בימי מנוחה וחגים ועוד.

גורם נוסף הנדרש כדי להתמודד עם האתגר שביצירת מחוברות עובדים בקרב עובדי החברה הממוקמים בחו"ל הוא שיתוף פעולה בין צוותים בכל הארגון.

כאשר הצוות מפוזר בין כמה מדינות, חשוב מאוד ליצור תרבות ארגונית שמעודדת אל כל חברי הצוות לשתף פעולה באותה מידה כאילו הם נמצאים באותו חלל, תוך התגברות על הבדלי השעות, התרבויות והבדלים נוספים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה