שיתוף

"למי קרה שלא זכרה איפה הטלפון הסלורי שלה? מי זוכרת את מספר הטלפון של החותנת? ומי עושה כושר גופני?", כך פתח אלי גל את הרצאתו בנושא: אימון המוח – כל אחד יכול, בכנס חשיפת מרצים של HRus.


להשתתפות ב – כנס חשיפת מרצים הבא שלנו – ללא עלות למנהלי/ות משאבי אנוש ורווחה – לחצו על הקישור!


לדבריו, "הבשורות הטובות הן שאימון המוח יכול לשפר את היכולות הקוגניטיביות שלנו. מדובר בזכרון, וגם בקשב וריכוז שיורד עם הגיל, במהירות קבלת החלטות, איכות קבלת ההחלטות, התמצאות מרחבית ועוד.

"[פונה לקהל]: סודוקו ותשבצים, כולם עושים? זו פעילות נהדרת אבל זה לא משפיע על הפעילות המוחית. איך אני יודע? בשנים האחרונות עשו עשרות אם לא מאות מחקרים על אימון המוח.

"הדרך הנוחה ביותר לחוקרים לעשות מחקר על אימון המוח היא להשתמש במחשבים. לוקחים קבוצת מחקר המונה כמה מאות משתפים (300-500 נחקרים), נותנים להם מחשבים ותוכנות מתאימות ואומרים להם להתחיל לאמן את המוח.

"במקביל, לקחו קבוצת ביקורת והושיבו אותם בחדר השני. לקבוצת הביקורת נתנו לפתור תשבצים וסודוקו. מה ראו? שקבוצת המחקר משפרת את הביצועים של המוח, משפרת את הזיכרון, את קבלת החלטות, את מהירות החשיבה ואת מהירות התגובה.

"בעוד שקבוצת הביקורת שעשתה סודוקו ותשבצים אין לה שום שיפור. כך אנחנו יודעים שתשבצים וסודוקו הם פעילות נהדרת אבל לא עוזרת לשיפור יכולות המוח.

"אם כך, איך כן ניתן לשפר את פעילות המוח. יש כמה תרגילים, כל התרגילים הממוחשבים שאנחנו משתמשים בהם במכון שלנו, מיועדים לעבודה של אדם מול מחשב.

[המרצה מבצע תרגילים עם הקהל].

"כאשר מבצעים את התרגילים מול המחשב, המחשב מתאים את היכולות הנדרשות ליכולתו של המתרגל. ככל שהמתרגל מתקדם כך עולה רמת הקושי ולהיפך. המחשב מוודא שהאתגר יהיה  קשה אבל לא בלתי אפשרי.

"במחקר מטה-אנליטי שהתפרסם לפני כשנה וחצי והתבצע באוסטרליה, ומרכז תוצאות של 17 מחקרים אחרים, לקחו אנשים שיש להם מצב של MCI, כלומר ירידה בזיכרון שלא מעטים מאיתנו חווים.

"ומצאו שהאימון הקוגניטיבי הממוחשב יוצר שיפור בין קל לבינוני בקוגניציה כללית, קשב, ריכוז, זיכרון, עבודה ולמידה. כולנו רוצים להראות צעירים יותר להרגיש צעירים יותר, הולכים לחדרי כושר גופני משקיעים הרבה בהופעה החיצונית שלנו, אז למה שלא נשקיע גם במוח שלנו. הוא לא פחות חשוב.

"הקמתי את המכון שלי לפני עשר שנים על בסיס המידע המדעי, הוא פועל במרכז גדול ברעננה, ובנוסף, יש לנו ששה סניפים במקומות שונים מכפר סבא עד באר שבע.

"אני באופן אישי מציע הרצאה שמיועדת לארגונים. הרצאה של כשעה וחצי שמדגימה איך עושים אימון למוח, נותנת טיפים ומסבירה איך אפשר לאמן את המוח לבד, וזה אפשרי".

להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים: 054-767-0825   |   eli@brain-train.co.il

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה