שיתוף

רווחתם ופיתוחם של העובדים בארגונים, באמצעות אימוני גוף-נפש, תוך שילוב של יוגה, פילאטיס, מיינדפולנס וצ'י קונג, והנגשת השילוב הזה לעובדים, זוהי התפיסה שניצבת בבסיס הקמתה של חברת אופיס יוגה. כפי שצוין בכתבה הראשונה בסדרה, יכולתו של ארגון לשמר עובדים לאורך זמן מושפעת במידה רבה גם מתרגול של יוגה או מיינדפולנס בעבודה.

"חברת אופיס יוגה מספקת שיעורים שבועיים קבועים במשרד בארבעה תחומים: יוגה במגוון זרמים, מדיטציית מיינדפולנס, פילאטיס וצ'י קונג", אומר נעם טוקמן, מייסד ומנכ"ל אופיס יוגה בשיחה עם HRus.

 "בנוסף, אנו מעבירים פעילויות, סדנאות והרצאות במשרד ובימי חברה, כנסים ונופשים. הסדנאות שלנו כוללות: תרגול יוגה בכיסא העבודה, מבוא למיינדפולנס – הרצאה והתנסות, פיתוח קשב וריכוז דרך היוגה, הרצאה על תזונה ואורח חיים בריא, מדיטציה ככלי לניהול עצמי, ועוד.

"לאחרונה, אנו גם מקיימים סדנאות בחיק הטבע במסגרת של שיתוף פעולה נפלא ומפרה עם חברת 'בשביל האתגר', העוסקת בפעילויות ODT לגיבוש ופיתוח צוותים.

"החיבור בינינו מאפשר לנו להציע לחברות יום משמעותי של התפתחות אישית וצוותית, המשלב בין התבוננות פנימית לבין שיתוף פעולה ותקשורת קבוצתית".

איך זה עובד בפועל?

"בפועל, מורה מגיע למשרד על בסיס של פעם או פעמיים בשבוע. השיעור מתקיים לפני, אחרי או במהלך שעות העבודה ולרוב נמשך כשעה.

"לפני שמתחילים במסורת שבועית של שיעורים, חשוב לנו לאפשר ללקוחות שלנו להכיר אותנו ולהתנסות. לכן אנו מציעים חבילת היכרות הכוללת חמישה שיעורים, במהלכם נלמדים יסודות התרגול.

"בסופם של חמשת השיעורים אנחנו מחלקים שאלונים, במטרה לבדוק את מידת שביעות הרצון של המשתתפים, מה ניתן לשנות או לשפר, וכיצד יהיה נכון להמשיך לשיעורים קבועים".

האם השירות כרוך בייעוץ מקדים?

"כמובן. לפני שמתחילים אנחנו בדרך כלל מגיעים אל הלקוח לבדיקת צרכים ומטרות, לראות ולהרגיש את המקום ואת אזור התרגול הפוטנציאלי.

"הבירור הזה עוזר לנו להבין איך להתאים לחברה את שיטת התרגול והמורה הנכונים לה. אם מדובר בסדנה או הרצאה חד פעמית, אז יש פחות צורך להיפגש פנים מול פנים, אם כי תמיד נשמח להגיע ולהכיר. מעבר לכך, אנו כל הזמן נמצאים בתקשורת קשובה עם הלקוחות שלנו".

מהם היתרונות של החברה שלכם לעומת חברות אחרות שמספקות שירותים בתחומים הללו?

"היתרון הברור הראשון הוא שיש לנו צוות של 15 מורים ומנחים. יש אמנם מורים פרטיים שמגיעים לחברות, אבל העבודה איתנו היא במתכונת B2B. כלומר הארגון (הלקוח) עובד מול חברה ולא מול אדם פרטי, עם כל היתרונות שנובעים מכך.

"למשל, אפשר לבחור ולהתנסות במגוון של מורים מכל מיני שיטות ותחומים. אם המורה אינה יכולה להגיע אנחנו נמצא לה מחליף, כל מורה אצלנו נבחר\ת בקפידה ואנו ערבים לכך שהם מנוסים, מקצועיים ומתאימים ללמד במקומות עבודה.

"יתרון בולט נוסף טמון בכך שאנחנו החברה היחידה שמתמחה באימוני גוף-נפש לעסקים. כלומר, לאו דווקא בהיבט של ספורט, אלא יותר בהיבט של בריאות הגוף והנפש.

"פרט לכך, אנחנו עסוקים הרבה במחקר, בלימוד הדרכים השונות בהן אפשר ונכון יהיה להנגיש את האימונים הללו לחברות. מדובר באימונים שהם הרבה מעבר לתרגול על מזרנים.

"לדוגמה, לאחרונה בנינו סדנה שכל כולה מוקדשת לדרך שבה משתמשים בכלים מעולם היוגה ברמה היומיומית במשרד. עבור חברות (לקוחות) שאין להן מקום לפרוש מזרנים ולתרגל, אנחנו מציעים את סדנת היוגה בכיסא העבודה שלנו: לקחנו את תנוחות היוגה המסורתיות, והתאמנו אותן לביצוע יומיומי ופשוט בכיסא העבודה.

"המשתתפים לומדים את הרצפים ומקבלים חוברת וסרטוני הדרכה. כך הם יכולים לתרגל באופן עצמאי בהמשך. אנחנו כל הזמן עסוקים ביצירת תוכן חדש, נגיש, יעיל ומותאם לחברות".

לכתבה הראשונה בסדרה: "להפחית את הלחץ ולעצב גישה צלולה וחיונית יותר בעבודה ומחוצה לה"

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה