פייסבוק לא נבנתה לגיוס עובדים ולכן היא כה יעילה לגיוס עובדים!

פייסבוק לא נבנתה לגיוס עובדים ולכן היא כה יעילה לגיוס עובדים!

רשתות חברתיות עסקיות עולות לאוויר כמדי שנה. אתרי דרושים בהשקעות של מיליונים עולים גם הם לצד אפליקציות גיוס למובייל. כולם עובדים אבל פייסבוק שומרת על יתרון

שיתוף
גיוס עובדים בפייסבוק

גיוס עובדים בפייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק לא נבנתה על מנת להיות אתר קריירה, לוח מודעות דרושים או פלטפורמה שמחברת בין מחפשי עבודה למגייסים. היא גם לא עברה הסבה ייעודית לכך. מאז הקמת פייסבוק, הוקמו מאות רשתות חברתיות עסקיות, מנועי חיפוש ייעודיים לקריירה, מאגרי קורות חיים וירטואליים, אתרי דרושים מותאמים למובייל ועוד. בכל יום אנו מקבלים מידע על עוד מיזם חדש שנועד לחבר בין מחפשי עבוד למגייסים. אבל משום מה, המגייסים ודורשי העבודה ממשיכים (ועל פי התחזיות גם ימשיכו) למצוא האחד את השני בפייסבוק.

על פי אתר הקריירה blogging4jobs, פייסבוק משכה אליה עד כה 1.44 מיליארד אנשים ברחבי העולם! בכל יום מתחברים לפייסבוק 936 מיליון חברים ועוד 798 מתחברים לאפליקציה הסלולרית. אבל מעבר למספרים, שמדברים בעד עצמם, יש לפייסבוק עוד לא מעט יתרונות ייחודיים שהופכים אותה לפלטפורמת גיוס למרות שהיא לא נבנתה למטרה זו.

  • בפייסבוק לא צריך לבקש חברות (ולהמתין לאישור החברות) כדי לשלוח משרה למועמד מתאים. ניתן לפנות אליו ישירות דרך תיבת ההודעות שלו או שניתן לשלוח מיילים (דרך המייל של פייסבוק) ולשלוח מאות ואלפי הודעות – בחינם!
  • פייסבוק מלאה בקבוצות של מחפשי עבודה, כך שניתן להגיע ישירות לקבוצות הרלוונטיות לפי סטאטוס: מחפשי עבודה / דרושים.
     
  • פייסבוק מלאה בקבוצות של אנשי מקצועות מסוימים (מעצבים, עורכי דין, מורים ליוגה וכיו"ב), כך שניתן להפיץ מודעות דרושים בתוך קבוצות מקצוע רלוונטיות.
     
  • בפייסבוק אין "כללי נימוס" וכללי התנהגות מסודרים. הא-פורמליות הזו מאפשרת לאנשים לפעול ביד חופשית בהפצת משרות בקרב חברים, קבוצות, להפיץ משרות לכל עבר מבלי לחשוש לפגוע במישהו.
     
  • הסגנון הלא פורמלי, ה"חברי" מאפשר למגייסים להיות הרבה יותר יצירתיים בפרסום המשרות. כאן לא צריך לדבוק בכללי עריכה מוגדרים מראש (כמו באתרי דרושים). זה מאפשר למגייס יד חופשית להפיץ את המידע על משרה פתוחה דרך טקסט פשוט וקליל, טקסט מתוחכם, דרך תמונות, סרטונים וכיו"ב. 
     
  • בפייסבוק אנשים משקרים הכי פחות! אם אתם חוששים ובצדק להיתקל במועמדים מזויפים, דעו לכם שבפייסבוק הכי קשה לזייף. אנשים מכירים את החברים בקבוצה שלהם, כי הם בני משפחה, חברים מהגן או חברים מהצבא… הכי פחות סביר שאדם שפותח כרטיס בפייסבוק יעדכן פרטים לא נכונים לגבי: גיל, רמת השכלה, ניסיון תעסוקתי, מקום מגורים וכיו"ב. הרי אנשים מכירים אותו! הם מיד יעשו לו בושות! לכן רמת האמינות בפייסבוק היא גבוהה יחסית ומצד שני היא א-פורמלית מאפשרים לכם כמגייסים נקודת מפגש אמיתית וכנה עם המועמדים שלכם.
     
  • עצם העובדה שפייסבוק איננה מתויגת כאתר גיוס או כרשת חברתית עסקית שבה אנשים צדים ראשים ו/או משרות, הופכת אותה לזירה הטובה ביותר לגיוס מועמדים פאסיביים. בעלי המקצוע הטובים והמוערכים, אלה שעובדים כבר שנים במקום עבודה טוב, ואולי די טוב להם, וללא ספק מרוצים מהם ושומרים עליהם… אותם לא תפגשו ברשתות חברתיות מקצועיות. את קורות החיים שלהם לא תשלפו ממאגרי קורות חיים. הם בחיים לא יתקלו במודעת דרושים קלסית כי הם לא מחפשים מודעות דרושים קלסית. לכן, הדרך היחידה לפגוש אותם היא להיתקל בהם במקרה, כדרך אגב, בזירה שהיא ממש לא פלטפורמת גיוס. וכאן טמון כוחה של פייסבוק ביחס לכל שאר הפלטפורמות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה