שיתוף

"מהי הפרופורציה האלוהית: מסתבר שישנה פרופורציה אחת שהעין שלנו מבקשת לראות. וכאשר הפרופורציה הזאת מתקיימת, שם אנחנו מתרגמים את זה ל'יפה', 'חזק', 'בריא', 'הרמוני'. במקום שבו יש ארגון וסדר של היקום. שם מתקיימת הפרופורציה", כך פתחה אסנת קוזוסש באלי את הרצאתה בכנס חשיפת מרצים של HRus.

"לפני 16 שנה הייתי מורה בבית ספר לעיצוב וסטיילינג", אומרת אסנת. "זה היה בית הספר הראשון בארץ, שהסביר לאנשים איך לאזן את הפרופורציות של הגוף שלהם, למה שהעין שלנו רוצה לראות. הגיעו אלינו סטייליסטיות שכבר עובדות, והרבה נשים שרוצות ללמוד.

"הנושא עצמו זה בעצם המתמטיקה של מה שכל אשה, כל גבר וכל מי שעוסק בעיצוב, וכולנו עוסקים בעיצוב המון שעות ביום.

"החל מללכת ולסדר את הגבות, דרך איך לבחור משקפיים, איפה לשים את המשקפיים, ולמה הבחור הזה מרכיב את המשקפיים על הראש.

"איך אנחנו מאזנות את הפרופורציות של הפנים, עם איפור וכו. עוד לא דיברנו על בוטוקס וכו. איך עושים את האיזון הזה.

"רציתי לחקור את הנושא ולבדוק את המתמטיקה עצמה. הרי מי קבע מה זה יופי. מי קבע שזה היפה והנכון. כל השאלות על אידיאל היופי ומה זה יופי, הכול יסתדר כשאסביר לכם את נושא הפרופורציה.

"חקרתי את הנושא ובאותו זמן יצא הספר צופן דה וינצ'י. ובספר הזה אני קוראת על הקוד המוצפן. היחס הספציפי על הפרופורציה הספציפית הזאת שמתקיימת אצלנו בטבע.

"כשאני חוקרת עוד טיפה אני מגלה שיש מדע שלם שמלמדים באקדמיה. כלומר כל מי שעוסק בפיזיקה ומתמטיקה. הם יושבים ופותרים כל מיני נוסחאות […] כדי להסביר את הנושא הזה. זה סוד כמוס רק שלהם.

"לא הבנתי איך אני לא יודעת את הפרופורציה הזאת ולמה לא מלמדים אותי כמו ש[מלמדים ש]אחד ועוד אחד שווה שניים. למה רק מי שעוסק בריאלי נחשף לתחום הזה ולמה זה קשור רק לריאלי.

"הכנסתי את התוכן הזה בהרצאות ומישהי אומרת: אה כן אני יודעת, למדנו את זה בארכיטקטורה. לאחר זמן מישהו אמר: למדנו את זה בשוקי ההון. מה קשור יופי לשוקי ההון. מה קשור יופי ואיזון פרופורציה לארכיטקטורה.

"ובכן, הבנתי שיש כאן משהו שהוא קסום וגם קצת מרגיז. כיום אני מרצה בבתי ספר ולקהל הרחב, והתחלתי להרצות גם לחברות וארגונים. בזמן ההרצאה קמה מישהי ואמרה: 'את פאקינג עשית לי את הדוקטורט במוזיקה'.

"בואו נראה איך הכול קשור: [איך] הכול קשור להכול. אני הולכת להראות לכם בכמה דקות רק כדי לתת מושג. ההרצאה שלי היא בין שעה וחצי לשעתיים, אני יכולה לקצר לשעה ואשמח להגיע אליכם.

"יש יחס אחד שהעין שלנו מבקשת לראות. פיבונצי הגיע לסדרה חשבונית לפיה כל מספר פלוס המספר שלפניו, נותן את המספר שאחריו. המספרים בטבע מופיעים שוב ושוב. למשל מספרם של רוב עלי הכותרת שמופיעים בטבע יהיו רק לפי סדרת פיבונצ'י.

"אם אנחנו מסתכלים על פסל יפה או משהו שאנחנו נמשכים אליו, הוא מקיים את הפרופורציה הזאת. כשאתם מצלמים במצלמה אומרים לכם לא להתמקד ישירות במוקד התמונה אלא קצת בצד, זה שייך לפרופורציה הזאת.

"כשמישהי נועלת עקבים אומרים לה 'איך רזית'. היא לא ירדה גרם אבל היא שינתה את הפרופורציה.

"אני מראה איך תוכנות כמו פוטושופ וכו איך זה מתקיים בכל מקום, אורתודנט שמתכנן איך יראו השיניים, מנתח פלסטי וכו, הכול לפי הפרופורציה הזאת.

"איך זה מתבטא במוזיקה: כל המלחינים הגדולים כמו מוצארט, בטהובן וכו, כל המלחינים [הדגולים] עבדו לפי הפרופורציה הזאת.

"כל מי שיוצר את המוזיקה, משתמש בטכניקה הזאת. גם מרחק בין פעימות הלב עובד לפי הפרופורציה הזאת וכו. אני מראה איך זה בעיצוב אפליקציות וכו. אנשים יוצאים מההרצאה עם ערך.

לדבריה, ה'פרופורציה האלוהית', נקראת גם יחס הזהב, והיא יוצרת קצב, ארגון, חוזק, הרמוניה, בריאות ועוד.

בהרצאותיה מסבירה אסנת מה זה בעצם הפרופורציה האלוהית, איך הפרופורציה הזאת מקבלת ביטוי בחיי היום יום של כולנו ואיך כל אחד מאיתנו יכול לרתום אותה עבור עצמו באינסוף תהליכים אישיים וארגוניים.

למידע נוסף והזמנת ההרצאה המלאה ניתן ליצור קשר עם אסנת בטלפון: 052-4433337 ובדואר אלקטרוני בכתובת:  ossy1618@gmail.com

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה