איך ליישם את החזון בפרקטיקה היומיומית

ניר מקובסקי: "אם החזון עובד כל כך טוב, איך יתכן שיש תחלופת עובדים כל הזמן. החזון נועד לרתום את העובדים"

שיתוף

"יש אוויר-רע ויש אווירה. סוג האנרגיה זה מה שמזיז את הדברים. איך אפשר להבעיר את הצוות ואיך ליצור את האווירה הנכונה", כך פתח ניר מקובסקי את הרצאתו בנושא: איך אפשר להפוך את האסטרטגיה של חברה ואת החזון שלה למפתחות להנעת העובדים ואיך ליצור אווירה טובה בחברה, בכנס משאבי אנוש העצמת ההון האנושי, שנערך בספטמבר 2022,

"כל חזון של כל חברה נשמע אותו דבר כמו החזון של חברות אחרות. השאלה היא איך הופכים את זה לפרקטיקה. יש לנו עשרת דברות שנוצרו מתוך עבודת השטח, אני אביא כאן את המשמעותיות ביותר:

"1 מיפוי: נניח שאתם צריכים להגיע למקום חדש והוויז לא עובד. בלי מפה אין דרך להגיע. אני יושב מול מנכל שאומר: יש לי צוות מנצח, שמכיר את החזון.

"שואלים את הצוות מה החזון, ואין להם מושג. כלומר, יש פער בין מה שהמנכ"ל חושב לבין השטח, כלומר לבין  העובדים שאין להם מושג מה רוצים מהם. החברה רווחית אבל יכולה להיות יותר. העובדים מרוצים אבל יכולים להיות מרוצים יותר.

"קחו למשל תחלופת עובדים. אם החזון עובד כל כך טוב, איך יתכן שיש תחלופת עובדים כל הזמן. החזון נועד לרתום את העובדים.

"אנשים נשארים בחברה שהם רואים בה אופק וקידום. כדי שהם ידעו שיש להם אופק ויש מידה צריך לייצר להם את כוכב הצפון, כדי שהם יוכלו להתחבר אליו רגשית ולהבין מה זה אומר עבורם.

"2 מערכת הפעלה: איך אני מעביר את הדברים. יש ארבעה סגנונות תקשורת. מילה או משפט או מחוות, גוף יכולים להתפרש בארבע צורות שונות על ידי ארבעה אנשים שונים. זה משום שאותם דברים מתפרשים בצורות אחרות לחלוטין אצל אנשים שונים. ברגע שמבינים את זה החזון צריך להיות מועבר בצורה שונה לאנשים שונים.

"3 תרבות ארגונית: זה לא אוסף של מילים ומשפטים אלא ערכים שהעובדים אמורים ליישם. התרבות הארגונית צריכה לקבל ביטוי ביישום יומיומי.

"כולנו רוצים להשאיר את העובדים בחברה. השאלה היא איך מגייסים אנשים בצורה טובה. מיתוג מעסיק. תרבות ארגונית משמעה שלחברה יש מסר פשוט כלפי חוץ וכלפי פנים.

"ראשית, כלפי פנים: אנשים צריכים להבין שתרבות ארגונית זה לא אוסף של משפטים, אלא ערכים שאנשים מיישמים ביום יום.

"אם לדוגמה, חדשנות זה ערך שרוצים ליישם ביום יום, אז צריך להיות לזה ביטוי פיזי של איך החדשנות צריכה לבוא לידי ביטוי.

"כדי שהערכים יבואו לידי ביטוי צריך לתת לעובדים כלים שהם יוכלו להשתמש בהם למחרת בבוקר.

"בנוסף, לתלות את הערכים של החברה על הקירות. כאשר הם כל הזמן רואים את זה, זה מפעיל אותם. עובדים צריכים לדעת מה הציפיות מהם. ואז זה בא לידי ביטוי.

"4 תכנון: תכנון הוא המפתח המרכזי להצלחה. כל דבר מוצלח הוא מתוכנן. אם מכוונים לכלום פוגעים בכלום. צריך לזכור תמיד מה אנחנו רוצים לייצר בחברה: אווירה.

"זה מחזיר אותנו למיפוי: תשאלו את העובדים שלכם מה הם רוצים שיקרה בחברה. כאשר מתכננים מראש, אנחנו יודעים איך ולאן אנחנו מתקדמים.

"יש אינדיקציות לאיך אנחנו מתקדמים. מתחילים בדברים הכי פשוטים: האם אנשים מחייכים, כמה עובדים מאחרים לעבודה וכו.

"בעיני, המשאב הכי חשוב והכי מתוחכם הוא ההון האנושי. מצויינות משמעה עשייה ותיקון כל זמן. לצאת מאיזור הנוחות ולעשות דברים חדשים.

"אחד הדברים הכי חשובים הוא איזון חיים אישיים ועבודה. כדי לגרום לעובדים להיות מצויינות צריך לאפשר את האיזון הזה.  

"דבר נוסף, תלמדו את המנהלים לשאול את העובדים כל בוקר איך הם מרגישים. ולהתכוון לזה. להתעניין באמת בשלומו של העובד.

"לשמוע ממנו מה ממצליח לו מה לא. איך אפשר לתמוך בו. וללמד את המנהלים לרשום. אם המנהל לא מתייחס צריך להיות מצב שהעובד יכול לבוא עם זה למנהל משאבי האנוש. ברגע שיש שיח אפשר לתקן. אנשים לא שואלים כי חוששים מהתשובה.

"מיתוג מעסיק בא לידי ביטוי כשכל העובדים משדרים את המסרים של כל מה שדיברנו עד כה. השגרירים הכי טובים שלכם הם העובדים שלכם.

"ואם העובדים שלכם ידעו לתקשר למה הכי טוב לעבוד בחברה שלכם הם יוכלו לשגרר אותה. מסר חשוב נוסף הוא דוגמה אישית. ללמד את המנהלים לשאול את העובדים מה מעניין אותם בחיים".  

לצפייה בהרצאה במלואה ניתן להכנס ללינק שבראש העמוד.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה