שיתוף

ככל שיותר ארגונים יעבור לשיטת העבודה מהבית לצמיתות כך יגבר הצורך באבטחת מידע, כדי שהמידע יוכל לעבור במהירות בצורה מאובטחת בין שרתי הארגון למחשבי העובדים בביתם.

בנוסף, יגבר הצורך במעקב צמוד אחר פעילות העובדים בביתם, התקדמות המשימות שלהם, השגת יעדים, תקשורת עם העובדים וכו.

כדי להגביר את היעילות של כל הפעילות הזאת ניתן להיעזר בטכנולוגיית הבלוקצ'יין. יותר ויותר מתברר כי תחום הבלוקצ'יין צפוי להיות בעל השפעה מהותית על תחום משאבי האנוש.

הבלוקצ'יין הוא סוג של יומן מעקב מבוזר וציבורי, המשמש למעקב אחר רשומות.

הטכנולוגיה שעליה מבוסס הבלוקצ'יין הינה מערכת תיעוד ייחודית מעצם העובדה שהיא מבוזרת. זוהי מערכת רשומות המאוחסנת על גבי רשת גדולה של מחשבים עצמאיים.

הגישה המבוזרת מספקת רמה חדשה של דיוק, אבטחה ופרטיות. מערכת הבלוקצ'יין מכילה כל גרסה של רשומה מהרגע שהרשומה נוצרה.

דבר זה מפפשט מאוד את המעקב אחר שינויים על פני זמן ואת הביקורת עליהם. גורם חיצוני שירצה להכניס שינויים לתוך רשומה אחת, בלי שתזוהה פעולת השינוי, יצטרך לבצע שינוי של כל הרשומות.

הבלוקצ'יין מפוזר על פני רשת גדולה, בניגוד למאגר נתונים אחד פשוט. לכן כל הכנסת שינויים הופכת קשה מאוד, בפרט משום שכל רשומה מוצפנת על ידי מפתח ייחודי שרק הבעלים של הרשומה יודע מה הוא המפתח הזה.

בראשית דרכה של טכנולוגיית הבלוקצ'יין היא היתה מיועדת להיות שיטה שתבטיח שלא ניתן יהיה לשנות חותמת זמן על מסמכים.  

חלפו כ-15 שנה מעת שפותחה ועד שהחלו להשתמש בה, תחילה במטרה להצפין את מטבע הביטקוין.

אבל למרות שתעשיית הפיננסים היתה הראשונה שיישמה את טכנולוגית הבלוקצ'יין, ענפים אחרים ובראשם משאבי האנוש צפויים להצטרף למהפיכה עם יישומים הרלוונטיים לכל תחום.

מעקב אחר טראנסאקציות פיננסיות הוא היישום האינטואיטיבי ביותר עבור הבלוקצ'יין. עובדה זו מעדשה על רמת האבטחה והיציבות של הטכנולוגיה.

בתחום משאבי האנוש יכולים להיות הרבה מאוד יישומים שטכנולוגיה זו רלוונטית עבורם, ובראשם האפשרות ליישם עבודה מהבית בצורה מאובטחת ועם יכולת מעקב אחר פעילות המשתמשים בעת ביצוע משימותיהם.

אחד החששות הגדולים בנושא המעבר לעבודה מהבית לצמיתות, כאשר כל הפגישות הפנים ארגוניות מתבצעות ברשת, וכאשר העובדים עובדים בצורה מקוונת מול עובדים אחרים ומול שרתי הארגון, הוא דליפה, אבדן וגניבה של נתונים.

בין אם מדובר בנתונים הקשורים למשימות העובדים ובין אם מדובר בנתונים האישיים של עובדים שהולכים לאיבוד, שנגנבים, או שנעשה בהם שימוש ללא רשותם של האנשים להם שייכים נתונים אלה, ארגונים מחפשים שיטות חדשניות שיאפשרו להם להבטיח שכל הנתונים נשמרים ומאובטחים היטב.

בתוך כך, גם את מאגרי המידע על העובדים עצמם יש לשמור באופן שניתן לטפל בהם בצורה מאובטחת שתאפשר לארגון לעמוד בתקני ה-GDPR.

מנהלי משאבי האנוש מחפשים כלים שיאפשרו לעובדים שלהם לחוש שיש להם שליטה על מה שנעשה עם הנתונים שלהם. זו סיבה נוספת לשלב את טכנולוגית הבלוקצ'יין במערכות הארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה