שיתוף

החברה שנולדה מחדש: לפני שלוש שנים, חברת נתיבי איילון הוותיקה עוד הייתה חברה עייפה ומיושנת שמזוהה עם כביש אחד מוכר, כביש 20. היום, אחרי מהפך ארגוני חסר תקדים, נתיבי איילון היא חברה חדשנית ופורצת דרך, המפתחת ומבצעת פתרונות תחבורתיים חכמים תוך שילוב טכנולוגיות מתקדמות.

מנכ"ל נתיבי איילון, איתמר בן מאיראת השינוי הגדול הוביל מנכ"ל החברה, איתמר בן מאיר, שהקים עם כניסתו לתפקיד יחידת משאבי אנוש חדשה, שהניעה מהלך רחב להטמעת תהליך אסטרטגי עמוק. התהליך כלל ריענון שורות, הגדרת תפקידים מחודשת, שינוי המבנה הארגוני והטמעת D.N.A חדש של שאפתנות, מצוינות וחדוות עשייה.

התרבות הארגונית החדשה, שמאפיינת יותר חברות סטארט-אפ צעירות מאשר את המגזר הציבורי, אפשרה לחברה להרחיב את פעילות הליבה שלה לאופקים חדשים שייעודם צמצום הגודש בכבישים:

החל ממהפכה בתחבורה הציבורית בפרויקט מהיר לעיר- הרשת המטרופולינית, לטובת תיעדוף תחבורה ציבורית יעילה, זמינה ומהירה, לצד חידוש ובנייה של מסופים ברחבי הארץ, דרך קידום תחבורה ירוקה על ידי סלילת שבילי אופניים בינעירוניים ועירוניים כחלק מפרויקט אופנידן, המרשתת את מטרופולין ת"א, מראשון לציון ועד הרצליה, בשבילי אופניים מתקדמים, דרך פרויקטים מתחום הביקושים ועד פיתוחי טכנולוגיות חדשניות בתחום התחבורה החכמה והאוטו-טק כזרוע הטכנולוגית של משרד התחבורה.

על המהפך הזה, שמסמן גם התנעת מהפכה במגזר הציבורי בכללותו, זכתה חברת נתיבי איילון במקום  ה-1 בגמר תחרות המצוינות של עמותת משאבי אנוש ישראל.

התוצאה של המהלכים הארגוניים פורצי הדרך היא זינוק אדיר בהיקף הפעילות של החברה: מ-300 מיליון שקל ב-2017 לכ-מיליארד וחצי בשנה הקרובה. מספר העובדים גדל  פי 4 (מכ-45 ב-2017 לכ-175 כיום), בתהליך שכלל תכנית פרישה מרצון לעובדים ותיקים, וכן איתור וגיוס כישרונות חדשים, גם מהמגזר הפרטי ורתימתם לחזון והייעוד של החברה- צמצום הגודש בכבישים.

סמנכ"לית משאבי אנוש שני בר עוזסמנכ"לית משאבי אנוש בנתיבי איילון, שני בר עוז, הציגה במסגרת התחרות את תהליך השינוי המהפכני שכלל עיצוב מבנה ארגוני חדש בכפוף לאסטרטגיה ולחזון החדשים שכלל שינוי חטיבות קיימות והקמת חטיבות חדשות, הטמעת תהליכי עבודה ודפוסי תקשורת מותאמים, גיבוש תרבות ארגונית שמקדשת מצוינות ומחויבות למטרות ועריכת תהליכי מיון וגיוס מוקפדים לאיתור וקליטת כישרונות חדשים במגוון פרופסיות ותפקידים.

גם סביבת העבודה החיצונית שונתה לטובת השינוי הפנימי: המשרדים הועתקו מהמבנה הישן בתל אביב למתחם חדשני בראשל"צ, בסביבת עבודה הייטקיסטית.

האנרגיה החדשה שהוזרמה לארגון הביאה הצלחות מהירות שהביאו בעקבותיהם פרויקטים חדשים, מורכבים ועתירי תקציב.

עובדי החברה היום הם שותפים מלאים לא רק בעשייה השוטפת אלא גם בניהול החברה ובתכנון עתידה. כך למשל הוקמו בשנה האחרונה שני צוותי חשיבה שהניחו את היסודות לאסטרטגיה הארגונית והתחבורתית של החברה לשנים הבאות.

למעשה, החברה כיום כבר לא רק מקבלת פרויקטים אלא גם יוזמת ומובילה פרויקטים שזוכים לתמיכה ותקצוב ממשרד התחבורה, כאלו שמתכתבים במדויק עם האסטרטגיה החדשה שלה.

השותפות בין החברה לעובדים באה לביטוי גם בחוויית העובד המצוינת בחברה. החלטות על פעילויות ורווחה, כמו למשל קייטנות לילדי העובדים מוכרעות על סמך סקרים פנימיים. מדיניות השכר מבוססת על חוזים אישיים, כולל מודלים של תגמול לפי ביצועים ובונוסים על בסיס עמידה ביעדים והערכה אישית.

בנוסף, הוטמעו בחברה עוד פרקטיקות הנהוגות במגזר הפרטי: תכנית לפיתוח מנהלים בדרגים שונים, כולל צוות ההנהלה הבכיר, הטמעת מערכת גיוס חדשנית, שיח ארגוני מערב ומשתף בשולחנות עגולים, פיתוח סקר הדרכה ותוכנית למידה והעשרה לכלל העובדים והמנהלים, הרצאות עם תוכן מעולם העבודה העכשווי, כמו ניהול זמן, סביבת עבודה מעצימה ומכבדת, פיתוח חוסן והתמודדות עם גורמי לחץ, תכנית לייצוג הולם ושילוב עובדים עם מוגבלויות, פיתוח ומיסוד ערוצי תקשורת פנים ארגוניים, תכנית רווחה עשירה בדגש על מענה לצרכים הטרוגניים ועוד. דגש גדול הושם על פישוט וביאור תהליכים בירוקרטיים ועל תרבות ארגונית שמעודדת מעורבות, חשיבה יצירתית, יכולת השפעה ושקיפות.

יוזכר, כי השנה זכתה נתיבי איילון להיכנס הישר לדירוג פלטינה של "מדד מעלה" לאור עשייה מרובה בקריטריונים המתמקדים בטיפוח הון האנושי ובשוויון חברתי כמו גם קריטריונים הקשורים לאיכות הסביבה ולפתרונות תחבורה בשילוב טכנולוגיה מתקדמת.

מנכ"ל נתיבי איילון, איתמר בן מאיר: "המהפך הארגוני בנתיבי איילון הפך את החברה בזמן קצר לחוד החנית של משרד התחבורה בטיפול בבעיית הגודש בכבישים, עם פרויקטים עתירי תקציב וטכנולוגיה חכמה. כל זאת התרחש בזכות ההון האנושי ומיטב המוחות של עובדי החברה, שעושים לילות כימים במקצועיות ובמחויבות גדולה למען מטרה לאומית אחת ומשותפת".

סמנכ"לית משאבי אנוש, שני בר עוז: "תהליך השינוי הארגוני בנתיבי איילון הוכיח כי גם במגזר הציבורי בישראל ניתן לקיים תרבות ארגונית חדשנית וטכנולוגית, עם יעילות גבוהה ורמת engagement מטורפת של עובדים שמגיעים כל יום "עם סכין בין השיניים" כדי לתת מענה לאתגרי התחבורה בישראל".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה