שיתוף

ההחלטה לפטר עובד בשל אי התאמה או היעדר הישגים מספיקים חייבת לכלול תוכנית לקיום חווית עזיבה חיובית לעובד, למרות הקושי הנובע מכך שהוא פוטר.

כחלק מחווית העזיבה חיובית, חשוב לאפשר לעובד המפוטר להביע את רגשותיו, לשמוע ממנו מה לדעתו הוא תרם לחברה, ולהמחיש לו שהארגון מכיר בכל תרומה שהוא תרם במהלך עבודתו ומוקיר אותה

יתרה מכך, חשוב מאוד להביא לידי כך שהעובד ירצה להמליץ על הארגון כמקום עבודה טוב.

להלן 6 סיבות לחשיבות הרבה של קיום חווית עזיבה חיובית בעת פיטורי עובד:

1 הגנה על כבוד העובד:

חווית עזיבה חיובית בעת סיום יחסי עובד מעסיק צריכה להיות כזאת שמכירה בתרומת העובד לארגון ושומרת על כבודו של העובד.

זה מראה שהארגון מעריך ודואג לעובד למרות פיטוריו. התייחסות לעובד באמפתיה ובכבוד יכולה לעזור למתן את ההשפעה הרגשית השלילית של הפסקת העבודה ולשמר את ההערכה העצמית של העובד.

2 שימור מערכות יחסים:

טיפוח מערכות יחסים חיוביות, אפילו בהקשר של סיום עבודה ופיטורים, הינו חיוני למוניטין המעסיק (מותג המעסיק) ולתרבות הארגונית.

עובדים שפוטרו חולקים, בדרך כלל, את החוויות שלהם עם אחרים, כולל עובדים עתידיים, לקוחות ולקוחות פוטנציאליים.

חווית עזיבה חיובית יכולה לעזור לשמר את הרצון הטוב של העובד כלפי הארגון ולשמור על מערכת יחסים מקצועית, שיכולה להוביל להפניות חיוביות או לשיתוף פעולה עתידי.

3 מזעור ההשפעה הרגשית והפסיכולוגית:

לסיום יחסי העבודה כולה להיות השפעה עמוקה על הרווחה הרגשית והפסיכולוגית של העובד.

על ידי טיפול בתהליך באמפתיה וחמלה, מנהלי משאבי אנוש יכולים לעזור להקל על הלחץ והרגשות השליליים של העובד הקשורים לאובדן מקום העבודה.

חווית עזיבה חיובית יכולה לתרום ליכולתו של העובד לשמור על הביטחון העצמי שלו וליכולתו לעבור בצורה חלקה וטובה יותר למקום עבודה חדש ולהזדמנויות חדשות.

4 תמיכה בצמיחה מקצועית:

חווית עזיבה חיובית, גם אם היא בהקשר של פיטורים, יכולה לעזור לעובד לראות בעזיבה הזדמנות לצמיחה והתפתחות.

מתן משוב בונה והדרכה לעובד, לקראת מעבר לקריירה אחרת או לתפקיד אחר בארגון אחר, מאפשר למנהלי משאבי אנוש לתרום תרומה חיובית לפיתוח המקצועי של העובד ולהצלחתו העתידית. זה יכול לשפר את תפיסת העובד של הארגון ואת יכולתו להתקדם בצורה חיובית.

5 הגנה על מותג המעסיק:

חווית עזיבה חיובית חיבת להיות אחד מערכי הארגון ולתמוך במותג המעסיק שלו.

הענקת חווית עזיבה לעובד שמפוטר ממחישה שהארגון מעריך את עובדיו לאורך כל זמן העסקתם, החל משלב הגיוס ועד העזיבה.

זה יכול לשפר את המוניטין של הארגון כמעסיק מועדף, שכן מועמדים פוטנציאליים רואים כיצד הארגון מתייחס לעובדים לשעבר במהלך תהליך הפיטורים.

6 הפחתת סיכונים משפטיים:

חווית עזיבה שלילית של עובד שפוטר או אף חווית עזיבה שנויה במחלוקת, עלולה להוביל להשלכות משפטיות ולפגוע במוניטין של הארגון.

רק חווית עזיבה חיובית מאפשרת למנהלי משאבי האנוש למזער את הסיכון למחלוקות משפטיות ופרסום שלילי.

התייחסות לעובדים בהגינות, באמפתיה ובמקצועיות יכולה לעזור למנוע קונפליקטים פוטנציאליים ולהגן על מעמדו של הארגון.

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

אין תגובות

השאר תגובה