Warning: Use of undefined constant user_level - assumed 'user_level' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/hrusco/public_html/wp-content/plugins/ultimate-google-analytics/ultimate_ga.php on line 524
חווית עובד חיובית תורמת במידה משמעותית להצלחת הארגון, ולכן עליה להיות במוקד המשימות של מנהלי משאבי אנוש.
על כל ארגון לתכנן היטב את חווית העובדים החיובית. לשם כך יש לנקוט בגישה שגורסת כי חווית עובדים חיובית צריכה להיות בבסיס כל האינטראקציות המשמעותיות בין העובדים לארגון.
תהליך תכנון חווית העובד צריך להשאיר את נקודת המבט של העובד במוקד. ניתן לעשות זאת על ידי בירור עם העובדים לגבי 4 נקודות מפתח:
1 מה המשמעות של חווית עובד חיובית מנקודת המבט של העובדים, ואיך היא תשפיע עליהם.
2 איך כל עובד תופס את המושג חווית עובד חיובית.
3 מהן נקודות המגע שבין העובד לארגון ואיך העובדים מצפים שהן יתבצעו, לרבות איך הם מצפים שיתבצע הקשר בינם לבין הארגון.
4 איך ניתן לאפשר את האינטראקציות בין העובד לארגון בצורה הטובה ביותר כדי לספק את חווית העובד המיטבית.
בניית חווית עובד חיובית פירושה שאסטרטגיית חווית העובד של הארגון חייבת לכסות את כל טווח מחזור חייו של העובד, שמתחיל בשלב איתור המועמד הנכון ועד עזיבתו של העובד את הארגון.
הזנחה של אחד השלבים או יותר עלולה להשפיע על איך העובדים מרגישים לגבי הארגון בשלבים האחרים של המסע שלהם.
הנטייה הטבעית של הארגון (כדי להציע חווית עובדים חיובית) היא להציע לעובדים חבילות שכר משופרות.
מטבע הדברים, שדרוג השכר וההטבות הם אכן בעלי חשיבות רבה עבור העובדים, אבל זה לא מספיק כדי למשוך את העובדים הטובים ביותר או לשמר אותם.
ממחקרים שביצעה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי כ-32% בלבד מהעובדים חשים שהם מחוברים לארגון.
המשמעות היא שכשני שלישים מהעובדים חשים שאינם מחוברים לארגון ולכן נוטים שלא לבצע את המיטב והמירב במסגרת תפקידם.
התוצאה של תחושות אלה היא שחיקה מהירה, היעדר מוטיבציה ובהמשך היעדר נאמנות לארגון. שימור העובדים ושמירה על רמת מוטיבציה גבוהה שלהם דורשים להשקיע בהם לכל אורך הדרך.
יש 5 גורמי יסוד שיישומם בארגון יכול לעודד את המוטיבציה של העובדים ולהגביר את מידת המחוברות שלהם לארגון:
1 לאפשר לעובדים את אותה חוויה דיגיטלית שהם רגילים לה בכל שאר תחומי חייהם שמחוץ לעבודה.
2 לבנות תרבות ארגונית שבה אמון הדדי בין העובדים לחברה הוא מצב בסיסי שמחייב את כל העובדים והמנהלים.
3 לאפשר לעובדים למידה, הכשרה ופיתוח אישי מתוך הבנה שאלו הם מרכיבי יסוד חשובים יותר מאי פעם. עובדים יחושו נאמנות לארגון שמשקיע בהם ותורם לקידומם האישי והתפתחות הידע שלהם.
4 לוודא שלכל עובד, מהזוטר ועד הבכיר ביותר, מתוכננת בארגון קריירה משמעותית שתהווה חלק חשוב מחייו ושהוא יוכל להזדהות איתה.
הסיה לכך היא שנושא פיתוח הקריירה של העובדים עבר מהפך משמעותי בשנים האחרונות. רובם המכריע של העובדים לא רוצים להחתים שעון בכניסה וביציאה ורק להעביר את הזמן.
5 לוודא שיש שיתוף פעולה בין העובדים לבין עצמם ובין העובדים לארגון. שיתוף פעולה הוא המפתח להצלחתו של כל ארגון.