שיתוף

ככל שנמשך מצב אי הוודאות בנושא הקורונה, מנהלי חברות מתמודדים עם אתגרים חסרי תקדים כאשר הם מנווטים במצבים חדשים בסביבה של חוסר וודאות ואי בהירות.

ארגונים ברחבי העולם נוקטים בפעולות מהירות כדי להכין את עצמם לעוד נפילה כלכלית מתקרבת. מצב זה מעיד על כך שעסקים עלולים שלא לחזור למצב נורמלי במשך זמן רב, אם בכלל.

כדי להתמודד עם המצב, מנהלי משאבי אנוש צריכים להתיחס לצב לא כאל אירוע חד פעמי אלא כאל עוד שיבוש מתוך שורה של שיבושים שמתרחשים לפעמים במהלך חיי הארגון ובהתאם לנסות להסתגל לתפקד בתוך השיבוש הזה.

בתוך המצב הזה, מנהלי משאבי אנוש רבים מוצאים עצמם שוברים פרדיגמות ארוכות שנים ומנסים לאמץ את העמימות כמצב קבוע ולשגשג בתוכו.

הנה 3 טיפים שכדאי לקחת בחשבון בהתמודדות עם משברים ושיבוש מצבי שגרה:

1 עבודה תוך גמישות:

מחקרים מראים כי מנהלים שמתעלים מעל לפסימיות, מכירים במשוב כאמצעי יעיל, מאמצים את חוסר הוודאות ונוטים יותר להיראות על ידי אחרים כבעלי יכולת שרידות ארגונית ושגשוג בתקופות של אי  ודאות.

מנהלים טובים משנים את תוכניותיהם ומעלים רעיונות חדשים כדי להתגבר על אתגרים ולהשיג את יעדיהם.

הם מיישמים התנהגויות חדשות במצבים ותיקים וקיימים. לפיכך, הם מאפשרים יותר מקום ליצירתיות בעבודתם ומוצאים דרכים חדשות לפתור בעיות.

מנהל אמור להיות מוכן לתקן את המסלול שלו ככל שמופיעות יותר תובנות. התמקדו במה שידוע.

ספקו בהירות והכוונה לצוות והיו כנים כשאין לכם תשובות. הישארו פתוחים לאפשרויות והזדמנויות והתכוננו לפוטנציאל של תוצאות שונות.

2 אל תנסו להמעיט בערכם של הסיכונים:

רוב המנהלים נוטים לחשוב ולהתנהג בדרכים שאינן מוכרות כאשר הם נתקלים במשבר. הם שואפים להקל על חששות העובדים על ידי בלבול בין מיתוסים למציאות.

עם זאת, הנהלה יעילה היא כזאת שגורמת לעובדים להשאר נאמנים למי שהם. העובדים הם אנשים חכמים.

הפחתה בערך הסיכונים העומדים בפני החברה לא תועיל מכיוון שהעובדים יכולים לקרוא את המציאות האמיתית מבעד לכל ציפוי סוכר של המצב.

במחקר שנערך על ידי המגזין הארווארד ביזנס ריוויו, התבקשו 195 מנהיגים בעולם לבחור מהם לדעתם הכישורים החשובים ביותר של מנהלים טובים.

התברר כי הערכים המובילים היו סטנדרטים גבוהים של אתיקה, וקשר ברור בין ציפיות. שני ערכים אלה משתלבים יחד תוך המחשה שתכונות המנהיגות הטובות ביותר הן כאלו שמבטיחות סביבת עבודה בטוחה וכנה.

לכן, במקום להפחית בערכם של הסיכונים, יש להקצות לכל עובד משימות ספציפיות שהוא יכול לבצע, ועל ידי כך לקרב את כל הצוות למטרה זו.

זה יעניק לכולם תחושה של שליטה במצב ובה בעת תחושת אופטימיות לגבי העתיד תוך שמירה על מורל גבוה.

3 להוביל גם מהלב, לא רק לראש:

כאשר העולם נתקל במשבר, חשוב שמנהלים יהיו מבוססים על ערכים פנימיים כמו חמלה, יושרה, אופטימיות, אומץ ותכלית.

מנהלים יודעים שחשוב להוביל בצורה חיובית ולהראות לעובדים איך להתמודד עם עמימות, מכיוון שעובדים רגועים יקבלו החלטות חכמות יותר.

חשוב מאוד לא לתת לעובדים תחושה שהם מספרים על גבי גיליון אלקטרוני. אם כן, מנהחים טובים הם כאלה שבונים קשר רגשי חזק עם עובדיהם בכך שהם מובילים מהלב, ולא רק מהראש.

הם מעדיפים את רווחתם האישית של עובדיהם על פני רווחים מסחריים וכן מבטיחים שכל חברי הצוות ירגישו שייכות.

לכן, חשוב מאוד שנהלים בכירים, ובפרט מנהלי משאבי אנוש יפעלו בכל דרך כדי להראות ​​לצוות העובדים שאכפת להם.

לדוגמה, להוסיף מגע אישי לאימיילים ולהודעות במידת הצורך. העובדים יפיקו ביצועים טובים יותר כשהם יודעים שהמנהלים שלהם סוחבים איתם את אותה אלונקה ושיש להם גיבוי מלא.

 

סדנת פרזנטציה אפקטיבית והעברת מסרים מרחוק

אין תגובות

השאר תגובה