שיתוף

בין האתגרים והשיקולים של מנהלי משאבי האנוש לקראת ההתרחבות המשמעותית הצפויה בשימוש בטכנולוגית המציאות המדומה ביוזמות משאבי אנוש, יש לתת עדיפות גבוהה לבחירה נכונה של מפתח ויוצר התוכן ליישומי מציאות וירטואלית אלה.

מנהלי משאבי אנוש צריכים לקחת בחשבון שמפתח תוכן צריך להיות לא רק בעל המומחיות הטכנית אלא כזה שגם מבין את הצרכים והיעדים הייחודיים של יישומי משאבי אנוש.

שיתוף פעולה עם מפתח תוכן מיומן מבטיח שתוכן המציאות הווירטואלית יהיה מתואם באופן מלא עם אסטרטגיית משאבי האנוש של הארגון, ויתרום להצלחת ההטמעה.

בחירת מפתח תוכן מציאות וירטואלית המתאים לצרכי משאבי אנוש היא צעד מכריע בהבטחת יצירת חוויות מציאות מדומה אפקטיביות ומרתקות.

להלן 15 שיקולים וצעדים מרכזיים שמנהלי משאבי אנוש יכולים לנקוט כדי לבחור מפתח תוכן שמתאים היטב לדרישות משאבי אנוש הספציפיות של החברה:

1 להבין את מטרות משאבי אנוש:

יש לנסח בבירור את יעדי משאבי אנוש והיעדים ליישום טכנולוגיית המציאות הווירטואלית במשאבי אנוש של החברה הספציפית.

יש להבין את צורכי ההדרכה, ההטמעה או הפיתוח הספציפיים שתוכן המציאות הווירטואלית ייתן להם מענה. הגדרות מדויקות היטב ינחו את תהליך פיתוח התוכן.

2 הערכת מומחיות:

יש לאתר מפתחי תוכן עם ניסיון ביצירת תוכן מציאות וירטואלית עבור יישומי משאבי אנוש או בתעשיות קשורות.

הבנת – תהליכי משאבי אנוש, דרישות תאימות ודינמיקה ארגונית – היא חיונית ליצירת תוכן רלוונטי מבחינת ההקשר.

3 סקירת תיקי עבודות:

יש לבחון את תיק העבודות של המפתח כדי להעריך את האיכות והמגוון של פרויקטי המציאות הווירטואלית שביצע בעבר. יש לחפש דוגמאות של תוכן המתאים עם תרחישי אימון משאבי אנוש, קליטת עובד, פיתוח מקצועי ועוד.

4 יכולת טכנולוגית:

יש לבצע הערכה של מיומנותו של המפתח בכלים ופלטפורמות פיתוח של טכנולוגית מציאות וירטואלית. היכרות עם תוכנה וחומרה של מציאות וירטואלית בסטנדרטים בתעשייה מבטיחה יצירת תוכן תואם ונגיש.

5 יכולות התאמה אישית:

יש לבחור במפתח תוכן שמפגין את היכולת להתאים אישית חוויות של מציאות וירטואלית כך שיתאימו לתרבות הארגונית, לערכים ולתהליכי משאבי אנוש ספציפיים של החברה. התוכן צריך להרגיש רלוונטי וקשור לעובדים.

6 אינטראקטיביות ומחוברות:

יש לאתר מפתחי תוכן בעלי מיומנויות עיצוב אינטראקטיביות חזקות. תוכן יעיל של מציאות וירטואלית מושך את המשתמשים באמצעות אלמנטים אינטראקטיביים, סימולציות ותרחישים המקדמים למידה פעילה.

7 מיקוד חווית משתמש:

יש להעריך את מידת מחויבותו של המפתח ליצירת חווית משתמש חיובית. ניווט אינטואיטיבי, הוראות ברורות וסביבות סוחפות תורמים לחוויית למידה מוצלחת של מציאות וירטואלית.

8 גישה שיתופית:

יש לבחור במפתח תוכן שמעריך שיתוף פעולה ושומר על תקשורת פתוחה. גישה שיתופית מבטיחה שהמפתח מבין את דרישות משאבי אנוש ומשלב משוב בצורה יעילה.

9 תאימות ואבטחה:

יש לתת עדיפות גבוהה למפתחי תוכן שמקפידים על אמצעי אבטחת מידע מחמירים. יש לוודא שהמפתח מבין ועומד בתקנות הגנת מידע הרלוונטיות לתוכן משאבי אנוש.

10 סקלביליות וגמישות:

כדאי לשקול את היכולת של המפתח ליצור פתרונות מדרגיים (סקלביליים). ככל שהארגון מתפתח, תוכן המציאות הווירטואלית שלו צריך להיות מותאם בקלות לצרכי משאבי אנוש משתנים ולהכיל מספר הולך וגדל של משתמשים.

11 משוב והפניות:

יש לחפש המלצות או הפניות של לקוחות מארגונים שעבדו עם מפתח התוכן. הבנת הרקורד של המפתח ושביעות רצון הלקוח עוזרת לאמוד את מהימנותם.

12 יישור קו עם התקציב:

חשוב לאזן בין אילוצי התקציב לאיכות של תוכן המציאות הווירטואלית. יש לחפש מפתחים המציעים מבנה עלויות סביר תוך אספקת פתרונות איכותיים ובעלי ערך.

13 פרויקטי פיילוט:

כדאי לשקול להתחיל בפרויקט פיילוט קטן כדי להעריך את היכולות של המפתח. פיילוט מאפשר למנהלי משאבי אנוש להעריך את ההיענות של המפתח, יכולת הסתגלות ואיכות תוכן המציאות הווירטואלית המועבר.

14 תמיכה מתמשכת:

יש לוודא שמפתח התוכן מספק תמיכה שוטפת לאחר הטמעת תוכן המציאות הווירטואלית. זה כולל טיפול בבעיות טכניות, עדכונים וכל השינויים הדרושים על סמך משוב משתמשים.

15 חשיבה חדשנית:

כדאי לבחור מפתח תוכן בעל חשיבה חדשנית. טכנולוגיית המציאות הווירטואלית מתפתחת במהירות, ומפתחים המחויבים להישאר מעודכנים בהתקדמות יכולים להציע פתרונות מוכנים לעתיד.

אתגרים ושיקולים שיש לקחת בחשבון:

1 מפתחי תוכן בעלי ידע מוגבל בתהליכי משאבי אנוש עשויים לדרוש יותר הדרכה ותשומות מאנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש. תקשורת ברורה ושיתוף פעולה חיוניים במקרים כאלה.

2 איזון בין איכות לתקציב עשוי להיות מאתגר. מנהלי משאבי אנוש צריכים לוודא שמפתח התוכן הנבחר מספק ערך ומתיישר עם השיקולים הפיננסיים של הארגון.

כנס קהילת הגיוס השנתי

כנס ההדרכה והלמידה השנתי

אין תגובות

השאר תגובה