5 תפקידים חדשים במחלקת משאבי אנוש

5 תפקידים חדשים במחלקת משאבי אנוש

חברות במאה ה -21 מתמקדות בהון האנושי המרכיב אותן, על מנת להצליח ולהישאר רלוונטיים בשוק. אחרי הכל אלו הכישרונות האנושיים שמרכיבים את החברה

שיתוף
מגמות משאבי אנוש

מגמות משאבי אנוש

כשרון הפך להיות המצרך היקר ביותר בשוק העולמי, ויש לעובדים הרבה יותר כוח להשפיע על הצלחת החברה מאשר בעבר. הנתון הזה הביא למעשה לטרנספורמציה של משאבי האנוש בחברות אשר תרות כעת אחר טכנולוגיות ומודלים חדשים לצורך טיפוח ושימור ההון האנושי, ניהול ציפיות וצרכי העובדים והבטחת פרודוקטיביות מקסימלית.

סקרים ומחקרים מראים כי בהמשך שנת 2016, 5 תפקידים נוספים יצטרפו להרכב של מחלקת משאבי האנוש:

מנהל מעורבות עובדים

במהלך שנת 2016 נראה כי חברות נשענות יותר ויותר על טכנולוגיות ניתוח נתונים לצורך מדידת רמת מעורבות העובדים. התפישה המחודשת היא ששיחה דו כיוונית עם עובדים עדיפה פי כמה וכמה על פי ניתוח קר ואנליטי ומתקבלת ההבנה כי השילוב של שניהם יהיה המוצלח ביותר. לצורך בחינת מידת מעורבות העובדים באמצעות ניתוחים, מפגשים עם עובדים ושיחות משוב, וכן פעולות ייעודיות להגדלת מעורבות העובדים, נרקם תפקיד חדש במחלקת משאבי אנוש בחברות בעולם: מנהל מעורבות עובדים. הוא זה שיהיה אחראי לכל הדברים הללו. מנהל מעורבות עובדים יהיה אחראי בנוסף גם לקשר בין העובדים להנהלה. הוא ינסח את הפעולות הנדרשות להגדלת מעורבות העובדים ויקבל תקציב מיוחד מהחברה לצורך הטיפול בכך.

מנהל למידה

חברות דינמיות עולות שלבים בסולם הקדמה ומתפתחות כל הזמן בהתאם למתרחש בשוק. הדבר לעשות זאת היא באמצעות תוכניות הכשרה ופיתוח לעובדים, ומנהל הלמידה יהיה זה שיטפל מטעם משאבי האנוש, בכל נושא ההכשרות והפיתוח של העובדים והמנהלים בחברה. התפקיד יצריך אדם שמבין את תהליכי הלמידה של המבוגרים כמו גם את צרכי השוק בהתאמה. הוא יהיה זה שיבנה ויפתח תכניות לימוד בחברה, יתקצב אותן ויהיה אחראי לבחינת הצלחותיהן.
הוא יהיה אחראי על שילוב אימונים וקואצ'ינג, סדנאות, קורסים, וניתובם בהתאם על פי צרכי החברה.

מנהל גיוון

מחקרים מוכיחים כי כוח עבודה מגוון בחברות תורם לשגשוגן. הצלחת החברה מתבססת בין היתר על טיפוח גברים ונשים מכל הרקעים, ובהיבטים של מין, גזע, לימודים, ומיומנויות. מנהל הגיוון יהיה אחראי להבטיח כי כוח העבודה של החברה מורכב משלל אנשים מוכשרים מתחומים רבים ומגוונים. הוא אף יעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם מנהל הלמידה ומנהל המעורבות על מנת לעצב תכניות הכשרה מיוחדות על פי מגוון האנשים בחברה ועבור כל אחד מהם בהתאם לצרכיו.

מאמן Mindset

תכניות בריאות ומדיניות רווחה בחברות הן משאב רב עצמה לצורך שמירת העובדים מאושרים, בריאים, ופרודוקטיביים. מאמן Mindset ינהיג תכניות חשובות להבטחת חווית עבודה וסביבת עבודה ייעודיות לצורך טיפוח העובדים, בריאותם, אושרם ותפוקתם בהתאם.
תכנית בריאות ראויה תכלול תהליכי איזון בין חיי העבודה לחיים האישיים, תכניות ספורט ותזונה נכונה, פעילויות גיבוש ועוד. הוא יעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם מנהל מעורבות עובדים ליצירת תכניות מגדילות מעורבות בין היתר.

מנהל כישרונות

מנהל כישרונות יעסוק אך ורק בגיוס ושימור כישרונות בחברה. הוא יהיה זה שיפנה למקומות הייעודיים לאיתור כישרונות מיוחדים, לגיוסם לחברה וליצירת תכניות מיוחדות שישמרו אותם בהמשך. המנהל הזה יהיה בקשר עם אוניברסיטאות, מכללות, פורומים וקבוצות ברשתות חברתיות, דרכן ניתן לאתר ולגייס כישרונות מצוינים. הוא יתאים את תכנית השכר וההטבות בהתאם לכישרונות שאותרו ולצורך אופטימיזציה של גיוסם. וכמובן יקיים תהליכי שימור מיוחדים לאותם כישרונות שגייס.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה