תזונת עובדים – בריאות העובד ותפוקתו לארגון

תזונת עובדים – בריאות העובד ותפוקתו לארגון

מחקרים מצביעים על פגיעה של כ-15% בתפוקת הארגון בעקבות תזונה לקויה של העובדים. לפיכך שיפור התפוקה הארגונית צריך להתחיל בהסעדה!

שיתוף
תזונה נכונה במקום העבודה

מחקרים בתחום הבריאות מלמדים כי העדר תזונה נכונה של עובדים, פוגמים בתפוקה בהיקף של 15%. מדובר באחוז גבוה במיוחד בהתחשב במאמצים אותם משקיעים ארגונים וחברות בניסיון להעלות את התפוקות בארגון אפילו באחוזים אחדים. אחוזים אלה עשויים לקבוע לעיתים את הצלחת החברה והיכולת שלה לשרוד מול המתחרים. התוצאה המצטברת של תזונה לקויה היא היעדרות רבה יותר של עובדים ממקומות העבודה ותפקוד נמוך יותר שלהם במשך השהות בארגון.

תזונה לא נכונה עלולה לגרום למשקל יתר – מבין גורמי הסיכון המרכזיים להתקפי לב. עובד הסובל ממשקל יותר מתנהל בכבדות במקום העבודה, אולם אין מדובר רק בהיבטים הפיזיים אלא בהיבטים רחבים יותר, כמו עייפות רבה יותר בביצוע מטלות והספקים נמוכים יותר. פתרון – אוכל בריא יותר, מכלל אבות המזון, עם שילוב של ירקות. ארוחה בעלת פחות קלוריות ופחות שומן יכולה לתרום בטווח הארוך לבריאות העובד ולשמירתו. ארוחות מרוכזות במחיר נמוך יתנו חלופה על הזמנת ארוחות מבחוץ.

ארגון ארוחות לעובדים באופן מרוכז גם יכול לתרום בצימצום זמן הארוחה ולבטל את זמן ההזמנה וההמתנה, כמו גם לתרום לגיבוש בין עובדי החברה, מה שגם יעלה את תפוקות העובדים בארגון

עובד המדלג על ארוחות במהלך שעות העבודה, עלול לסבול מרמה נמוכה במיוחד של סוכר בדם. בעקבות כך יהיה ערני פחות בעבודה ובעל רמת ריכוז נמוכה יותר. מחסור בויטמינים חושף את העובד לשלל תחלואים ומחלות כרוניות. עובד כזה, בין היתר, יהיה עייף יותר ומרוכז פחות. גם רמה גבוהה של סוכר מסוכנת לבריאות לא פחות. הפתרון צריך להיות בעידוד העובדים לבצע ארוחות בזמנים קבועים. המנוחה בפני עצמה ושבירת השגרה תורמת, גם היא בתורה, להעלאת התפוקה של העובדים בארגון.

שתייה מרובה של קפה משפיע באופן ניכר על מערכת העצבים בדמות מתח ועצבנות. גם דברי מאפה רווי כולסטרול והסוכר המוגשים בישיבות, אינם תורמים לתפוקת העובדים. הפתרון הוא במעבר למים ומיצים ועל שולחן הישיבות עדיף שיהיו ירקות ופירות.

כיצד להקפיד על תזונה נכונה בארגון – עצות למתחילים

  • הקפדה על ארוחת צהריים מסודרת. אין לקבוע ישיבות בשעות אלו.
  • סיוע של חברות הסעדה, הנעזרות ביועצי תזונה תוך בחירה של תפריט בריא.
  • צמצום דברי המאפה המוגשים בישיבות ההנהלה ובישיבות אחרות – ירקות ומטבלים הם הכיבוד המומלץ.
  • מיצים טבעיים עדיפים לאין ערוך על קפה – הסוכר הטבעי שמכילים המיצים מגביר את הערנות ללא הנזק הנגרם מהקפאין.
  • את הבונבוניירות והשוקולדים אותם מביאים עובדי החברה שחזרו מחו"ל ומניחים על שולחן המזכירה – כדאי להשאיר בבית, ובעצם גם לא שם. שימו לב: חפיסות השוקולד גורמות לעלייה במשקל ולעלייה ברמת הסוכר ולא תורמות מאומה מבחינה תזונתית.
  • הדרכת עובדים בנושא תזונה, ימי עיון, הרצאות, וחלוקת חומר הסברה ברשת.
  • סיוע במימון תוכניות הרזיה על חשבון החברה לאלו הסובלים ממשקל יתר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה