תדמית המעסיק שלילית? ככה תצליחו לגייס למרות הכול

תדמית המעסיק שלילית? ככה תצליחו לגייס למרות הכול

נכון שתדמית מעסיק תורמת לגיוס אבל... מי אמר שגיוס לארגון עם תדמית מעסיק גרועה היא משימה בלתי אפשרית?

שיתוף
גיוס עובדים

אין כמעט כנס או סמינר למשאבי אנוש שבו לא נשמע הצירוף "תדמית מעסיק" בכל מקום ובכל עת. לא בכדי, כולנו מכירים את הערך ואת החשיבות הגוברת (בעידן הדיגיטלי) של תדמית מעסיק. ואכן ארגון שסובל מתדמית מעסיק שלילית, לא ברורה או חסרה – צריך לכנס מיד את חברי ההנהלה יחד עם יועץ התקשורת וכמובן מנהל משאבי אנוש ולהתחיל לעבוד על זה… אבל גם לארגון שסובל מתדמית מעסיק שלילית יש דרך לגייס טאלנטים אם הוא יבחר לעבוד בדרך הבאה:

להבין את נקודות החולשה ולבחור יתרונות אחרים: אי אפשר להתווכח עם עובדות או עם מה שאנשים בטוחים שהוא בגדר עובדה. אני זוכרת שרציתי לעבוד במשרד פרסום מסוים וכולם אמרו לי "השתגעת?! המקום הזה הוא גן חיות. אנשים שם סופר תחרותיים ורעים ואוכלים אחד את השני בלי מלח!" אותו משרד פרסום יכול לזעוק עד מחרתיים שהוא לא כזה אבל – יש לו תדמית של כזה. אז איך הוא כן יכול לגייס אחת כמוני, חדורת מוטיבציה לעבוד ולהצליח בעולם הפרסום? איך הוא יכול לשכנע אותי שהוא לא באמת גן חיות? התשובה מורכבת והיא דורשת הפרדה ברורה בין שתי השאלות.

האם אפשר לשכנע אותי שהמקום הזה הוא לא גן חיות? סביר להניח שלא או שזה יהיה קשה. אבל הארגון כן יכול לנסות לשכנע אותי לעבוד אצלו דרך מה שהוא כן וזה מקום מצוין למי שרוצה להצליח בעולם הפרסום. משרד הפרסום הזה לא יכול להתחרות על טייטל מקום שטוב ונעים לעבוד בו ויחסי אנוש זה ממש לא התחום החזק שלו אבל – הוא "ה"מקום ללמוד את המקצוע ולהצליח בו. כאשר הדגש עובר אל מה הארגון כן יכול להציע לי, כטאלנט בעולם התוכן הספציפי הזה, יש סיכוי גדול להשיג את תשומת ליבי.
הגישה של מנהל הגיוס כאן צריכה להיות מבוססת על ההנחה שמשרד הפרסום נודע כמקום קשה, תחרותי, אכזר אבל – החזקים והטובים באמת ישרדו ויצאו משם חזקים ומצליחים יותר. את החיסרון הגדול אפשר למנף ליתרון בנוסח – הטובים והחזקים אלינו! המוכשרים בטירוף, מי שיש להם עור של פיל, מי שנחושים ובטוחים בעצמם יצליחו ובגדול! הדגש עבר בשנייה מיחסי אנוש להצלחה בקריירה ואז, ברגע שהמיקוד זז מתחום אחד לאחר, משרד הפרסום קיבל הזדמנות מצוינת לבלוט על פניהמתחרים.

לא לנהל ויכוח על עובדות קיימות: פעמים רבות תדמית המעסיק גרועה בגלל סיבה ספציפית (חברה שמפטרים בה לעתים קרובות או חברה שמשלמת שכר מתחת לממוצע וכיו"ב). המגייסים חושבים שהדרך להתמודד עם התדמית הגרועה היא דווקא להתעקש על כך שהעובדות אינן נכונות. ואז הם מציגים מודעה בנוסח: "תנאים מעולים למתאימים. עבודה קבועה… שכר מעולה… בונוסים והטבות!..". במקרה הזה המגייסים לא רק שאינם עושים חסד עם הארגון (שסובל מתדמית מעסיק גרועה גם ככה), הם מגבירים את הציניקה והאנטגוניזם בקרב המועמדים. אל תנהלו ויכוח עם עובדות קיימות. צאו מנקודת הנחה שהמועמדים יודעים או חושבים בהם יודעים עובדות והם לא מוכנים לוותר עליהן כל כך מהר בטח שלא בגלל שהארגון עצמו טוען אחרת.

לא להגיד – להראות: ארגון הסובל מתדמית מעסיק שלילית לא יכול להעיד על עצמו שהוא מקום טוב, שהוא נותן הזדמנויות נדירות, שכר מעל הממוצע או צוותים מצוינים. הוא צריך להוכיח. כיום יש לנו פלטפורמות מצוינות להוכיח שאנחנו מקום עבודה טוב. עשו בהן שימוש נבון. הציגו דרך הרשת החברתית וסרטוני וידיאו: ימי כיף, ישיבות צוות, ראיונות עם עובדים מהחברה שהתקדמו לתפקידים, הציגו מערכי הדרכה לעובדים או יוזמות שהעובדים העלו וזכו לחיזוק… אם אתם בוחרים להציג את הארגון ככזה שמשלם יותר מהממוצע או מתגמל יפה מבחינת בונוסים והטבות – הוכיחו זאת על ידי פרסום עובדות עדכניות שחור על גבי לבן: השכר הממוצע במשק לתפקיד או לעבוד לעומת השכר שאתם מציעים. ההטבות והתנאים הממוצעים בחברות המתחרות לעומת אלה שאתם מציעים. אל תגידו שאתם טובים, כי לא יאמינו לכם! הוכיחו זאת, בצורה ויזואלית ברורה וחד משמעית כי לעובדות מוצקות כן יאמינו בסופו של דבר.

נפתחה ההרשמה המוקדמת לכנס פיתוח ארגוני. מהרו להבטיח את מקומכם! פרטים והרשמה כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה