ברזיל תילחם בעבדות באמצעות מזל"טים

ברזיל תילחם בעבדות באמצעות מזל"טים

ממשלת ברזיל מגבירה את המאמצים למלחמה בעבדות בדרך חדשה: מזל"טים באזורים פריפריאליים שיזהו פעילות חשודה

שיתוף
תנאי העסקה

ברזיל אמנם הכריזה על ביטול העבדות כבר בשנת 1888 (היא הייתה המדינה האחרונה באמריקה שביטלה את העבדות באופן רשמי) אולם היא עדיין נחשבת לאחת המדינות בהן העבדות חיה קיימת ובועטת, כך גורסת ועדת העבודה הבינלאומית בז'נבה. מיליוני אנשים מוחזקים בתנאי עבדות או שכר רעב (נמוך משכר המינימום) בכל מיני חוות ומפעלים בפריפריה. כעת משרד העבודה פותח ביוזמה חדשה על מנת לאתר את מוקדי העבדות באמצעות מתקפה אווירית. הצילומים האוויריים יסייעו למשרד העבודה לאתר ולפות מוקדים בהם יש סבירות גבוהה לעבדות. 

על פי הודעה שפורסמה באתר משאבי אנוש HR Reporter החל מהחודש הבא 6 מזל"טים ישייטו מעל שמי ריו דה ז'נרו בתור התחלה ומאחור יותר הם יתפשטו לאזורים אחרים בברזיל, במטרה לאתר מוקדים עם פעילות חשודה שיכולים להעיד על כך שבמקום מוחזקים עבדים ו/או מתבצעת עבודה בתנאי עבדות.

600 מעסיקים כבר הוכרזו פומבית כמעסיקים-מעבידים
אחת הדרכים שבהן נלחמת ממשלת ברזיל בעבדות היא דרך "רשימה שחורה" של מעבידים הנתפסים על ידי משרד העבודה. שמות החברות והאנשים הפרטיים המעסיקים עבדים מפורסמים בפומבי ויש להם בדיוק שנתיים להסדיר את נושא ההעסקה: לחתום על הסכמי עבודה ולשלם לעובדים כדין. חברה או אדם שיפעלו על פי ההוראות יצאו מהרשימה השחורה, מי שלא יעשה זאת, יישאר ברשימה השחורה.

הרשימה השחורה "Dirty list"
ב-1995 ממשלת ברזיל הכירה רשמית בעובדה שתופעת העבדות עדיין קיימת במפעלים ובחוות ברחבי המדינה. כוח מיוחד של משרד העבודה החל לאתר מקומות עבודה בכפייה וכ-50,000 גברים, נשים וילדים שוחררו מעבדות. עם שחרורם של עבדים ובמסגרת פעילות הממשלה למלחמה בעבדות נבנתה רשימה המכילה כ-600 מעסיקים "מלוכלכים" קרי מעסיקים שמעבידים את האנשים או מעסיקים אותם בתת תנאים. הרשימה מתעדכנת בכל חצי שנה ומעסיקים הנמנים ברשימה השחורה נקנסים, הם לא יכולים לפנות למדינה לבקשת הלוואות ומוטלת הגבלה על מכירת הסחורה שלהם. בנוסף, מעל 400 חברות פרטיות ובנקים הצטרפו לרשימת הארגונים המחרימים מעסיקים-מעבידים כך שברגע שמעסיק נכנס לרשימה השחורה, חברות במשק ובנקים מסרבים לעבוד איתם (לרכוש מהם ו/או למכור להם מוצרים ושירותים).

 למידע נוסף על זכויות עובדים וחובות מעסיקים – הירשמו עוד היום לכנס דיני עבודה. פרטים והרשמה כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה