תקף רופא ואחות בית חולים ונידון למאסר בפועל

תקף רופא ואחות בית חולים ונידון למאסר בפועל

בית משפט השלום בירושלים פסק מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כספי - על אדם שתקף רופא ואחות בבית החולים שערי צדק, בגין תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות.

שיתוף
ניהול כוח אדם
תוכנת משאבי אנוש

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, סגן נשיאת בית משפט השלום בירושלים, הרשיע נאשם בתקיפת עובד ציבור בנסיבות חמורות בגין תקיפה של רופא ואחות בבית חולים ציבורי.

הנאשם, שהגיע לבית החולים שערי צדק בירושלים כדי לבקר את אביו המאושפז, כעס על אופן הטיפול באביו. בהמשך הנאשם השתולל ותקף רופא והאחות. הנ"ל הגישו נגדו תלונה בבית המשפט בגין תקיפת עובד ציבור.

יש לציין כי החוק בדבר תקיפת עובדי ציבור תוקן ותקיפת רופאים זכתה להתייחסות מיוחדת. בית המשפט התייחס לתקיפת רופא כ'תקיפה בנסיבות מחמירות' ופסק כי "תקיפת רופא בבית חולים יש בה כדי להוות סיכון ממשי לכלל הציבור וחולה, שלשמו הרופא נדרש לתת סיוע באותו רגע."

הנאשם, שאין לו עבר פלילי,  טען להגנתו כי היה נתון במתח נפשי רב בעקבות מצבו הבריאותי הקשה של אביו. על כך קבעה  השופטת כי "הדעת אינה סובלת שמצב נפשי קשה של נאשם או של אדם הנזקק לטיפול רפואי, יהווה שיקול בעניין העונש על תקיפת רופאים."

עוד נפסק כי האינטרס הציבורי גובר על האינטרס האישי של הנאשם, ולאור חומרת התקיפות יש לגזור על הנאשם מאסר בפועל שלא יפחת מ-6 חודשים, מאסר על תנאי ופיצוי כספי לשני המתלוננים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה