שרון בן ארי מונתה למנהלת מכירות פתרונות ניהול ההון האנושי בענן של...

שרון בן ארי מונתה למנהלת מכירות פתרונות ניהול ההון האנושי בענן של SAP ישראל

במסגרת תחום אחריותה החדש, תקדם בן ארי תהליכי שיווק ומכירה של פתרונות SAP בתחום HCM בענן, בראשם פתרון SAP SuccessFactors מבוסס ענן לניהול מחזור חיי העובד בארגון מהגיוס ועד לפרישה

שיתוף

שרון בן ארי, (36), מונתה למנהלת מכירות פתרונות תוכנה לניהול ההון האנושי (HCM) בענן עבור חברות וארגונים ב-SAP ישראל. בן ארי תבצע תפקיד זה בנוסף לתפקידה כמנהלת השותפים העסקיים ב-SAP ישראל, אותו היא מבצעת בשלושת השנים האחרונות.

נפגשנו עם שרון בן ארי לשיחה על תפקידה החדש, על הפתרונות המתקדמים של חברת SAP לניהול ההון האנושי ועל האתגרים הטכנולוגים העומדים בפני ארגונים במאה ה- 21.

" חוקי המשחק בניהול הטאלנט הארגוני השתנו". אומרת שרון בן ארי "השינויים בשוק התעסוקה וכניסתו ההולכת וגוברת של הדור הצעיר לעולם העבודה מביאים עימם ציפיות שונות לגמרי ממקום עבודה מאשר הציפיות של הדורות הקודמים. אחד המאפיינים המגדירים את הדור הצעיר הוא זיקתם אל העולם הדיגיטלי. הם גדלו עם פס רחב, טלפונים חכמים, מחשבים ניידים ומדיה חברתית כנורמה, והם מצפים לנגישות מידית למידע. בנוסף לטכנולוגיה, מדובר בדור בעל מאפייני התנהגות שונים, דור אשר שם הרבה יותר דגש על הצרכים האישיים שלו מאשר על אלה של הארגון. הם מצפים למנגנוני העסקה ייחודיים, קריירה מגוונת ומעניינת, פיתוח אישי ומקצועי, משוב מתמיד, שקיפות בתגמול, ובמילים אחרות מצפים לסגנון ניהולי ותרבות ארגונית השונים במידה ניכרת מכל אשר היה נהוג עד כה, אשר יתמוך וייתן מענה לצרכים האישיים שלהם.

ארגונים נמצאים כיום יותר מתמיד בתחרות קשה על היכולת לגייס טאלנט לארגון ולשמרו לאורך זמן. וכאשר הצלחתו של ארגון ויכולתו לצמוח ולהשיג תוצאות תלויה באנשים, מדובר במלחמה לכל דבר ועניין. ארגונים אשר לא יאמצו גישה דיגיטלית גם בניהול הטאלנט הארגוני יישארו מאחור. "

כיצד פתרונות הניהול האנושי של SAP בענן תורמים לדרישות הללו?

"פלטפורמת הענן SuccessFactors SAP כוללת סט רחב של מודולים ומערכות, הפועלים באופן אינטגרטיבי ומאפשרים לארגון לנהל באופן אפקטיבי את הטאלנט בארגון. הפלטפורמה מאפשרת בין היתר: למשוך לארגון את המנהלים המובילים ואת הכישרונות הטובים ביותר. להכשיר ולפתח אותם, לתגמל ולהניע אותם, ליצור תרבות המטפחת ביצועים. ליצור מחויבות אצל העובדים והמנהלים, לתמוך בשינויים בעסקי הארגון ובאסטרטגיה שלו, לפנות את העוסקים במשאבי האנוש לטפל בהיבטים היותר האסטרטגיים בעבודתם ולייעל את שירותי משאבי האנוש לארגון, תוך ניצול מירב האפשרויות הגלומות בטכנולוגיות הקיימות בשוק כיום."

מדוע ניהול ההון האנושי נדרש לעבור לענן?

"אנו חיים במציאות בה הסביבה העסקית משתנה באופן תדיר וארגונים נדרשים להגיב בגמישות ובזריזות רבה מאי פעם, נדרשת להם היכולת לפתח אסטרטגיות חדשות שיהלמו את הנסיבות המשתנות. SuccessFactors משחררת 4 גרסאות בשנה, כל אחת מביאה עמה חידושים רבים ומשמעותיים. קצב שחרור הגרסאות מתאפשר הודות לארכיטקטורת הענן, ומאפשר לגופי משאבי האנוש להיות בתהליך של שיפור מתמיד בתהליכי העבודה שלהם ובשירותים הניתנים על ידם.
בנוסף, ב – SuccessFactors חרטנו על דגלנו את המושג Consumer Level User Experience- המדבר על ממשק משתמש וחווית שימוש דומה לענקי הרשת אליהם רגילים המשתמשים, ממשק נגיש ופשוט אשר זמין במובייל באופן מלא ומפשט תהליכי עבודה רבים מושג זה אכן מתממש הודות לארכיטקטורת הענן. מעבר לכך, מודל הענן מפשט אתגרים טכנולוגיים כגון אינטגרציה למערכות ליבה בארגון ותחזוקה שוטפת, והעובדה שהמערכת מופעלת על ידי הספק ולא על ידי הארגון, מפנה את זמנם של העוסקים בניהול משאבי אנוש לטיפול ומתן מענה לנושאים אסטרטגיים יותר בעבודתם."

כיצד הפתרונות הללו מפשטים ומייעלים את תהליכי עבודת משאבי האנוש?

"SAP SuccessFactors מציעה פתרון גמיש לניהול ההון האנושי בארגון ולאורך כל מחזור חיי העובד. הפתרון כולל מספר מודולים, ומאפשר לכל ארגון, קטן כגדול, להטמיע רק את המערכות המתאימות לצרכיו. המערכת מעוצבת עבור אנשים, עם ממשק אינטואיטיבי וידידותי למשתמש, זמינה במובייל באופן מלא, מתממשקת לרשתות החברתיות ומספקת נתונים חכמים המסייעים לארגון לקבל החלטות בזמן אמת.

SuccessFactors משרתת כיום למעלה מ – 4500 לקוחות בכל העולם עם למעלה מ – 20 מיליון משתמשים ב – 177 מדינות מה שהופך אותה להיות שירות התוכנה בענן עם מספר המשתמשים הגדול ביותר בעולם. קהילת המשתמשים הענפה מעשירה את המערכת ותורמת מהידע והניסיון שלה לפיתוח המערכת. ולמעשה אחד היתרונות הבולטים הוא העובדה ש – SuccessFactors מגיעה עם תוכן, תהליכי עבודה מובנים ו – Best Practices דבר המקצר באופן משמעותי את זמני היישום וההטמעה.

בנוסף, כאשר ארגון נדרש לפתרון ברמה גלובאלית, SAP היא בעלת הניסיון הנרחב ביותר עם למעלה מ – 30 שנות פיתוח ואספקת פתרונות בעולמות ה – HCM. יש לנו מעל 15,000 לקוחות HCM, שרובם הם גלובאליים. אנו תומכים לא רק בגלובליזציה, אלא מבצעים גם לוקליזציה. מה זה אומר? לוקליזציה פירושה תמיכת אזורי זמן מקומיים, מטבעות, ושיטת עבודה מומלצת טיפוסית, כל אלו זמינים בכ- 41 שפות ברחבי העולם. מנהלי מוצר עוקבים אחר תקנות ורגולציות HR ושינויים ולאחר מכן עובדים מול צוותי הפיתוח הגלובאליים שלנו על מנת ליישם אותם. אנו מספקים ומתחזקים את שדות הנתונים, תהליכי ניהול נתונים, תהליכי עבודה ודו"חות עבור לקוחותינו, כך שאין צורך שיעשו זאת בעצמם. אנו מספקים מידע וייעוץ רלוונטיים על שינויים רגולטוריים ומשפטיים, כך שלקוחותינו יכולים בקלות רבה יותר לנתח, לבחון, ולהחיל את שינויי הלוקליזציה באמצעות ממשק ניהול מרכזי רק כאשר הארגון מוכן.

כמו כן, ל – SAP SuccessFactors פריסה עולמית של שותפים המתמחים בהטמעת המערכת ובזאת מבטיחים את הגישה ליועצים ושותפים מוסמכים מתי והיכן שלקוחותינו זקוקים להם."

כיצד המערכת מסייעת בשימור עובדים בארגון?

"סט הפתרונות והכלים ש SuccessFactors מספקת תורמים להגברת הזיקה של העובדים ויצירת מחויבות ומעורבות בארגון (Employees Engagement) ותומכים במתן מענה לצרכים האישיים ולציפיות השונות ממקום עבודתם. כך למשל מודול ניהול המשכיות ופיתוח טאלנט (Succession & Development) מסייע לארגון לזהות, לפתח ולשמר את הטאלנט המוביל בכל הרמות בארגון, ובכך לשמור על כוח העבודה גמיש ומתאים לאתגרי השעה. מודול ניהול הלמידה (Learning) מספיק סביבת למידה אינטראקטיבית, משלב למידה פורמלית, חברתית ופורמטים נוספים יחד עם ניהול תוכן, דו"חות וניתוח נתונים, אשר זמין באופן מלא במובייל ומאפשר למידה לא משנה היכן העובדים נמצאים.

התוצאה היא למידה שמשנה את העסק, מייצרת תרבות ארגונית של למידה מתמדת ומספקת החזר אמיתי להשקעה בהדרכה. באמצעות מודול ניהול שכר והטבות (Compensation) ארגון יכול לוודא שהוא מנתב את הכספים ביעילות על מנת לשמר את הטאלנט המוביל בארגון ולא לשלם יתר על המידה לעובדים שביצועיהם פחותים. מודול ניהול ביצועים ויעדים (Performance & Goals) מספק תמונה רחבה ומדויקת של ביצועי כל אחד מהעובדים בארגון, באופן המאפשר לארגון לשמר, לתגמל ולפתח את האנשים הטובים ביותר שלו. היכולות החדשניות וחוויית המשתמש האינטואיטיבית מבטיחים קביעת מטרות ברורה ומחוברת לפעילות העסקית, והערכה מדויקת ואובייקטיבית של הטאלנט בארגון. הערכות העובדים נטענות בתובנות התורמות לעובד עצמו ומסייעות לחיבור שלו לארגון. אלו הן רק כמה דוגמאות. SuccessFactors באמת לוקחת את ניהול הטאלנט הארגוני לרמה אחרת ומאפשרת לארגונים לנהל את העסק שלהם טוב יותר.

המערכת מחברת את היעדים האישיים של העובדים ליעדי הארגון, תורמת לשיפור הביצועים שלהם ובסופו של דבר מאיצה את היכולת של הארגון להשיג את יעדיו העסקיים על ידי פרודוקטיביות משופרת."

מה את עושה במסגרת תפקידך החדש?

"אני אחראית על קידום השיווק והמכירות של SuccessFactors בארץ ומנהלת את שותפיה העסקיים של SAP בישראל. לאחרונה שחררנו את הלוקליזציה והתרגום לשוק הישראלי והפתרון זמין כיום גם בעברית."

שרון מביאה עמה לתפקיד ניסיון עשיר ומגוון במכירות ובשיווק. לפני הצטרפותה ל-SAP לפני כ-3 שנים עבדה כמנהלת מכירות למגזר הציבורי בחברת נס ישראל וכמנהלת מכירות בטלדור. כמו כן ביצעה מספר תפקידי מכירות ופיתוח עסקי של פתרונות תוכנה בתחום משאבי אנוש בסינריון וב-HumaNet, לשעבר מקבוצת SQlink.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה