שימור עובדים: איך משאירים את המוכשרים באמת בארגון?

שימור עובדים: איך משאירים את המוכשרים באמת בארגון?

אנשים רוצים חופש ויש שתי דרכים שמובילות אליו – כסף וזמן. גם חברות סטארט-אפ שלחוצות משני הכיוונים האלה יכולות לספק לעובדים שלהן את החופש הנכסף ולדאוג שלא יעזבו

שיתוף
שימור הטאלנטים בארגון

שימור הטאלנטים בארגון

שתיים מהשאלות החשובות ביותר שמעסיקות את מחלקות משאבי האנוש הן כיצד למשוך לארגון את העובדים הטובים ביותר וכיצד להשאיר אותם שם. ד"ר שלי פרבוסט, פסיכולוגית ארגונית, טוענת בכתבה באתר Inc.com שרוב העובדים רוצים דברים דומים: מערכות יחסים יציבות עם קולגות, עבודה מאתגרת ומחייבת, התקדמות אל עבר מטרות ותחושת שליטה על ההגעה אל אותן מטרות. פרבוסט, שעוסקת בקידום האושר במקום העבודה מוסיפה: "עבור רוב האנשים לאושר בעבודה יש קשר מועט לתלוש המשכורת."

פרבוסט פנתה אל חבריה מהנדסי התוכנה ושאלה אותם מה הם באמת באמת רוצים ממקום העבודה שלהם – כסף והטבות או אושר ומשמעות? לדבריה הם לא תקתקו רשימה של הטבות, משכורות גבוהות ותשלום בזמן היעדרות. כולם עד האחרון בין האנשים שעמם דיברה אמר שמה שהוא רוצה זה חופש. טוב, לא מדובר פה במחקר של ממש כי התיאוריה של פרבוסט כבר הייתה מנוסחת מראש ואנחנו גם לא יודעים עם כמה אנשים היא דיברה ואיך היא בחרה אותם, ובכל זאת הניתוח מעניין. לדבריה של פרבוסט נתיב אחד לחופש הוא כסף, נתיב שני הוא זמן.

אז בשביל לשמור על כישרונות ההיי-טק בארגון צריך לתת להם אחד מהשניים – כסף או זמן. על מנת לגייס ולהחזיק את הכישרונות הטובים ביותר צריך לתת להם את שני הדברים. בפועל מה שקורה בחברות סטארט-אפ רבות הוא שהמהנדסים נלחצים משני הכיוונים – המשכורות והחיים שלהם, כלומר החופש. הם בהכרח מקבלים שכר קטן מזה שיכלו לקבל במקום אחר ונדרשות מהם שעות עבודה ארוכות שמותירות מעט מאוד זמן לחיים מחוץ לעבודה. אם הם לא בונים את המוצר של עצמם או עובדים עבור חברה שהם באמת מאמינים בה, אז אותו הלחץ שמופעל עליהם משני הקצוות, כסף וזמן, ממלא תפקיד בלתי רצוי – רוב הטובים עוזבים. זה פשוט לא שווה את זה.


ניתן יהיה ללמוד עוד על שיטות ומודלים להטבות שימשכו מועמדים איכותיים וישמרו עובדים
בכנס שכר והטבות – למידע נוסף לחץ כאן!

כמו כן ניתן יהיה ללמוד על שיטות נוספות מעבר לזמן וכסף למטרת שימור עובדים
בכנס רווחה ארגונית – למידע נוסף לחץ כאן!


סטארט אפ – לא מתאים לכל אחד

חברות סטארט אפ, אומרת פרבוסט, אינן מתאימות לכל אחד. מי שרוצה משכורת גבוהה, חודש של חופשה בתשלום והטבות נוספות, פשוט לא אמור לעבוד בסטארט-אפ. "אני רואה יותר כישרונות הי-טק עוזבים, לא בגלל שלא משלמים להם היטב, אלא בגלל שהסיכון הפיננסי שהם לוקחים על עצמם בהישארות אינו מתקזז עם פעילויות מאזנות-עבודה אחרות כמו סופי שבוע חופשיים לטיולים, פרויקטים צדדיים בעלי משמעות, תרבות ארגונית חיובית, לוחות זמנים גמישים, מערכות יחסים בריאות או בנייה של משהו שיש לו את הפוטנציאל ליצור שינוי אמיתי," כותבת פרבוסט.

כשחסרים לאדם פעילויות אנושיות מחוץ למקום העבודה והזמן להתמקד בהן, המהנדסים הופכים למה שפרבוסט מגדירה כ"שכירי חרב שמטרתם לקדם חלומות של אנשים אחרים" לדבריה כולנו מוכנים לעבוד, להזיע ולדמם כדי להיות חלק ממשהו שאנחנו מאמינים בו, כך גם מהנדסים.

וכך היא חותמת את דבריה: "רוצים להחזיק בכישרונות ההי-טק שלכם? שלמו להם טוב (מספיק). התייחסו אליהם טוב יותר. העצימו אותם לגלות יצירתיות. ודאו שהם מאמינים במה שהם בונים ולעזאזל, פנו להם את הדרך."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה