שיתוף

אנשי הגיוס מתכוננים ורושמים לעצמם שאלות לשאול את המועמדים במהלך ראיונות העבודה, כדי להפיק מהן ידע וללמוד יותר על המועמדים עצמם. אך יש גם שאלות מהצד השני – שאלות שהמרואיינים עשויים לשאול את המגייסים, וחשוב להתכונן להן גם.

אחרי הכל, המועמד הוא לא רק המתראיין, הוא גם מראיין את החברה שלכם כדי לוודא שזה המקום בו הוא ירצה לעבוד.

כתוצאה מכך, השאלות שהמועמד שואל את המגייס במהלך ראיון יכולות לספק לכם תשובות גם כן לגבי המועמד, אופיו וכישוריו. לדוגמה: אם המועמד ישאל לגבי ההטבות הנלוות לתפקיד, תוכלו להבין באחד ממניעיו העיקריים הן ההטבות ולהשתמש בכלי זה כדי לגייס אותו לתפקיד.

ככל ששוק העבודה הופך מורכב יותר, חשוב יותר מתמיד להבין כי מגייסים מראיינים מייצגים את החברה שלכם יותר מכל ועליהם להיות בקיאים בתשובות שיספקו למועמדים ולדעת שכל דבר שיאמר במהלך הראיון ישמש כחלק ממותג החברה והמעסיק. על המראיינים להיות בקיאים היטב בכל הקשור לתרבות החברה, למדיניות, לשכר, ההטבות, הגמישות, אפשרויות העבודה מהבית ומרחוק, פוטנציאל הקידום, תכניות ההכשרה והקורסים, וכן הלאה.

להלן כמה דוגמאות לסוגי שאלות שמועמדים יכולים לשאול בראיון עבודה:

שאלות ספציפיות לגבי התפקיד או החברה

מועמדים טובים בדרך כלל מגיעים עם השאלות מוכנות מראש. אמנם אין מספר וודאי של שאלות, אך בדרך כלל הם ישאלו לפחות שלוש שאלות ולפעמים יותר, בהתאם למורכבות התפקיד. גם אם כבר כיסיתם את המידע עליו הם ישאלו, המועמדים עשויים לשאול בכל זאת, כדי לזכור טוב יותר או להבהיר את המידע.

בדרך כלל, המועמדים יתחילו לשאול שאלות כלליות שעשויות להיות קשורות לחברה כולה או לתפקיד הספציפי לו הם מתראיינים. שאלות כגון:

מהם האתגרים שרוב העובדים מתמודדים איתם בתפקיד?

איזה סוג של הדרכה אופייני לתפקיד זה?

מהו הזמן בו אני צפוי להתחיל להשיג מטרות?

מהי הסיבה העיקרית לתחלופה בתפקיד זה?

מהו החזון לטווח הארוך לתפקיד?

מהו ציר הזמן הטיפוסי להתקדם מעמדה זו לעמדה הבאה?

מהי הגישה הניהולית של מנהלי הצוותים?

מהם הכישורים או התכונות שאתה מחפש לתפקיד?

האם אני יכול לפגוש כמה מהאנשים שאעבוד איתם?

סוג המשרה שהמועמד מתראיין עבורה יקבע אילו מהשאלות עשויות להיות רלוונטיות יותר. חלק מהן מתאימות עבור כל עבודה בכל רמה, בעוד שאחרות עשויות להתאים לתפקידים ברמה גבוהה יותר.

שאלות טכניות הקשורות לתעשייה

שורה שלמה של שאלות שונות מתאימה לתפקידים טכניים, או עמדות הדורשות ידע ספציפי בתעשייה והכשרות מקצועיות. במקרים אלו, אתה צריך להיות מוכן לשאלות מסוג זה:

באילו סוגי תוכנות משתמשת החברה שלך?

כמה פעמים החברה שלך מעדכנת, מוסיפה או משנה את הטכנולוגיה שלה?

האם החברה מכשירה עובדים לתפקידים מקצועיים?

דגלים אדומים במהלך ראיון עבודה

להלן דברים שצריכים להדליק אצלך דגל אדום באשר למועמד:

חוסר קשר עין

כאשר המועמדים לא יכולים לשמור על קשר עין ולהביט עליך בעקביות, זה יכול להצביע על בעיות ביטחון, מה שאומר שהם לא יוכלו לנהוג בתהליכים הדורשים ביטחון רב שיש להם מה להסתיר.

היסטוריית עבודה חשודה

התחזית הטובה ביותר להתנהגות עתידית היא התנהגות העבר. מעסיקים צריכים תמיד לבקש מהמועמדים להציג את ההיסטוריה של עבודתם ולמה הם עזבו כל משרה.

מסלול קריירה בלתי עקבית

אם קורות החיים של המועמדים מראים שינויים תכופים במסלול הקריירה, זה יכול להיות שהם משתעממים במהירות ויאבדו את העניין בהיבטים השגרתיים של העבודה.

היעדר דוגמאות עבודה ספציפיות

חוסר היכולת להשתמש בדוגמאות ספציפיות כדי להשיב על שאלות ראיון טכניות והתנהגותיות, מעלה חששות לגבי ניסיון המועמדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה