שיתוף
נכתב על ידי: אורנה ברקת, הבעלים של סטודיו אורנה ברקת – עיצוב משרד שמרגיש בית

לאורנה ברקת ניסיון של יותר מ-30 שנה כמעצבת פנים, מהנדסת, ומנהלת פרויקטים.

בעידן שאחרי הקורונה, עבודה היברידית חייבת לשלב עבודה במשרד הפיזי ועבודה מרחוק.

כשהעובדים מגיעים למשרד בחלק מימות השבוע, יש צורך במקסימום גמישות של חלל המשרד המבוקש לפי הרכב צוות, אופי העבודה והיום בשבוע.

עבודה היברידית מאפשרת לחסוך בעלויות ודורשת הנגשת טכנולוגיה ויזואלית והרגשת השייכות של העובד באמצעים טכנולוגיים.

בחברות הייטק רבות, גם לפני המגפה, הבינו שהסיבות שעובדים רוצים להגיע למשרד להיפגש נובעות מצורך חברתי ולטובת ביצוע סיעור מוחות.

ולמרות זאת, עובדים רבים מעדיפים בחלק מהימים בשבוע לחסוך את זמן הנסיעה ולאפשר לעצמם גמישות זמן רבה יותר. ולפיכך, כיום חברות רבות, אפילו מהתעשייה הישנה, מאפשרות לעובדים לעבוד יום או יומיים מהשבוע מהבית.

מסתבר שהעובדים שחוו את היתרונות של עבודה מהבית לא מוכנים לוותר על ההטבה הזאת. וזה בהחלט נחשב לחלק ממכלול הרווחה הארגונית.

בחברות שמרניות המנהלים לפעמים חושבים שהתפוקה של עבודה מהבית אינה טובה, או חסרה, אבל בפועל אנו למדים כי התוצאות הכללית של עובדים מרוצים מעלה את התפוקה הכללית של הארגון ברוב המקרים.

יתרון נוסף שנובע למנהלים מעבודה היברידית, טמון בכך שהעובדים נגישים הרבה יותר, גם בשעות שהם לא נמצאים במשרד.

הטכנולוגיה גם עוזרת לייצר לוח זמנים שמתאם בין העובדים, ומצד שני מאפשרת לעובדים לסגור זמן ביומן לסידורים אישיים.

עיצוב המשרד יכול לרתום לתחושת השייכות לארגון

שייכות למקום העבודה הינה נדבך חשוב נוסף בנאמנות של העובדים למקום העבודה. לכן, עיצוב חלל המשרד חייב להיות מעוצב וממותג כדי לחזק את השייכות של העובדים. מצד אחד לתת לעובדים הרגשה חמימה של בית ומצד שני להיות ממותג ולהעביר את המסרים של הארגון.

היחס של מספר עמדות (תחנות עבודה) למספר עובדים עומד להשתנות. הטכנולוגיה מאפשרת עבודה היברידית מכל מקום, תוך אבטחת מידע.

הטכנולוגיה יכולה גם לעזור באפיון תחנת העבודה של העובד במקום, ולתת לעובד את המימד האישי שהולך לאיבוד כאשר העבודה מתבצעת כל פעם מעמדה אחרת, או כאשר יש תחלופה של עובדים בתחנת העבודה הספציפית. מסכים גדולים יכולים להעצים את החוויה החיובית של העובד.

בנוסף, שימוש באפליקציה שמגבילה ומארגנת את העבודה במשרד שבו יש מגבלה על כמות העובדים ששוהים במקום בעת ובעונה אחת יכולה לשפר את חוויית העבודה ולנהל בצורה טובה יותר, באמצעות רישום באפליקציה ייעודית, את  תפוסת חלל העבודה.

שטח המשרד במצב של עבודה היברידית

שטח משרדים גמיש כולל מספר סביבות עבודה שונות, החל משולחן כתיבה מסורתי וכלה בחדרי ישיבות המיועדים לפגישות דיגיטליות עם עמיתים שעובדים מרחוק.

בדומה לחללי עבודה שנבנו כדי לתמוך במודל עבודה היברידי, גם מרחב שיתופי וחדרי ישיבות גדולים יותר, מהווים חלק מכריע בתכנון חלל עבודה גמיש.

לדוגמה: במשרד ההיברידי יש צורך במספר רב יותר של חדרי ישיבות קטנים, לצד הגדולים, המיועדים לפגישות שאליהן ניתן לצרף דיגיטלית עמיתים מרחוק. מרחבים אלה מבטיחים לצוותים את המשאבים לממש את היצירתיות המלאה שלהם ואת שיתוף הפעולה שלהם כאשר הם נמצאים במקום אחד.

עבודה גמישה נועדה לאפשר מקום לעובדים להתאים את לוחות הזמנים שלהם לסגנונות העבודה שלהם, מה שאומר מעורבות רבה יותר, שיפור רווחת העובדים ופרודוקטיביות טובה יותר עבור הארגון.


אנחנו מזמינים אתכם להתייעץ עם אורנה בנושא עיצוב משרדי המחר ושינוי משרדי ההווה וזמינים לכל שאלה.

אורנה ברקת, מעצבת פנים: www.imagepoint.co.il

טלפון 072-334-0880

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה