עידן בלימת המידע וההצלחה הארגונית

עידן בלימת המידע וההצלחה הארגונית

מה בעצם כל כך חשוב לאמן את היכולות לנהל ולווסט את תשומת הלב של הארגון, בזמן אמת, בזירה המסחרית, התוססת ומרובת הגירויים

שיתוף
דיויד סלומון

נכתב על ידי: דיויד סלומון, מומחה בניהול איכותי קבלת החלטות בחיי היום יום

יש הטוענים שאנו נמצאים בעיצומה של מהפכת מידע רביעית. למרות זאת, אני סבור שהמשחק האמיתי בעידן שלנו זקוק ל- REFRAIMING  – דרך שונה להסתכל על סיטואציות – שניתן לכנותה עידן בלימת המידע.

היקפם ומספרם של נחילי המידע הזורמים וגועשים לעברנו, מתוך שלל הערוצים המגוונים, אינו יודע שובע. הוא עולה בדציבלים, הפיקסלים מתרבים ומתחדדים, ורובם ככולם, משרתים את המטרות והאינטרסים של אותם 'שודדי' תשומת לב. אלו האחרונים הינם זרים לאינטרסים שלנו.

בשדה הקרב הנוכחי כוחות הרשע כאמור הינם רשתות חברתיות מסויימות, תכנים המשוגרים אל המנוי על פי הזמנה, ועוד. הכמות, העוצמה, רמת השכלול, והמניפולציות (במאבק על זמנו של העובד), מן הסתם לא מנהלות קרב הוגן מול הארגון או  העובד.

מצב זה מחייב את הארגון להתחיל להוביל טרנספורמציה – מהפך מקצה לקצה – לגבי בחירת הנושאים שאליהם חייבים לתת תשומת לב.

המוח הוא אויב או אוהב: מדוע טרנספורמציה היא צורך קריטי

למה בעצם כל כך חשוב לאמן את היכולות לנהל ולווסט את תשומת הלב של הארגון, בזמן אמת, בזירה המסחרית, התוססת ומרובת הגירויים? משום שהמוח שלנו באופן טבעי לא בנוי להיות ממושמע.

מערכת החשיבה שלנו נוטה לנדוד אל עבר מרחבים ופיתויים שונים ומשונים. למעשה, המוח בנוי לנדוד לסביבה החיצונית כי בסביבה החיצונית, באופן אבולוציוני נמצאים האיומים. וזה קורה גם כאשר יחסי העלות תועלת בפועל, הם הפוכים מהנטייה הטבעית.

ברירת המחדל – ביזור

במאבק שבין מיקוד המוח לבין ביזורו, ברירת המחדל הוא ביזור. אם לצטט את פרופ' כהנמן כפי שהוא מלמד: "המוח הוא עצל". במאבק שבין מערכת הפעלה אחת למערכת הפעלה שנייה, ידה של המערכת הראשונה היא העליונה. מדובר במערכת אינטואיטיבית, שהיא זו שמנצחת במשך רוב דקות היום.

לדוגמה, גם כאשר אתם מתעניינים בנושא הכתוב, תשומת הלב שלכם מבקשת לברוח למחוזות אחרים שוב ושוב. רק בזכות הפעלת משמעת עצמית שאתם מפעילים, משמעת התובעת להשקיע אנרגיה, הנכם מצליחים להמשיך לקרוא. באופן זה המוח של כולנו פועל, תמיד בניגוד להיגיון הרציונלי, לרווח שבטווח הארוך יותר.

לכתבה נוספת של דיויד סלומון: טרנספורמציה להעלאת ממוצע איכות ההחלטות של הארגון

לכתבה נוספת של דיויד סלומון: טרנספורמציה להעלאת ממוצע איכות ההחלטות של הארגון – פרק ב'

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה