רוצים להגביר את מוטיבציית העובדים להשתתף בסקר עובדים?

רוצים להגביר את מוטיבציית העובדים להשתתף בסקר עובדים?

אי אפשר לחייב עובדים למלא סקר. אי אפשר לחייב אותם להגיד את דעתם הכנה. אבל אפשר לעודד אותם וכך בדיוק עושים זאת

שיתוף
סקר עובדים

סקר עובדים

אנחנו בעידן שבו ידע הוא לא סתם כוח, הוא אוויר לנשימה. ידע הוא דלק שבלעדיו אי אפשר לנוע בוודאי שלא להתקדם. ידע הוא משאב אדיר שדרוש לנו כדי לנהל כל פונקציה בארגון, על אחת כמה וכמה את הפונקציה האנושית. לכן, סקר עובדים הופך להיות יותר ויותר קריטי כי הוא מאפשר לנו לקבל תמונת מצב מדויקת של: מה העובדים חושבים על המנהלים שלהם? עד כמה הם מרוצים בתפקידם? האם הם מחבבים את העמיתים שלהם? מה מפריע להם ואולי יגרום להם לעזוב בקרוב? מה טעון שיפור ואיך אפשר להשתפר?

לכן, יותר ויותר חברות מנסות להוביל מהלך של סקר עובדים עונתי, רוחבי, ממוקד מחלקות, תפקידים או קבוצות ותק, ממוקד טאלנטים וכל מיני סקרי עובדים שיתנו תמונת מצב עדכנית ומדויקת עד כמה שניתן. הבעיה היא שהעובדים לא תמיד משתפים פעולה. הבעיה היא שאם העובדים לא באמת משתפים פעולה, לא רק שהסקר לא יניב תוצאות הוא אף יניב תוצאות לא מטעות שעלולות להוביל למהלכים שגויים. מה עושים? איך מניעים את העובדים לשתף פעולה? איך מוציאים אותם מהאפטיות וגורמים להם להשקיע דקת מחשבה ולהשיב בכנות על כמה שאלות פשוטות?

האתר לקהילת משאבי אנוש Effectory מציע לכם לשלב את המהלכים הבאים בפעם הבאה שאתם מנסים להוביל סקר עובדים בארגון:

  • תקשרו את מטרות הסקר. אל תבקשו מהעובדים להקדיש זמן ומחשבה "סתם" כי אתם רוצים מידע אלא הסבירו להם לשם מה הסקר. לדוגמה: סקר זה נועד לבדוק את רמת הנוחות של העובדים בהקשר לציוד וריהוט משרדי לפני חידוש חוזה עם ספק או פנייה לספק חדש. כך העובדים יבינו שלא "סתם" מבלבלים להם את המוח אלא שיש סיבה קונקרטית לפנייה אליהם, דווקא עכשיו, לצורך המשוב שלהם.
     
  • תקשרו את שיעור ההיענות. עובדים לא אוהבים להרגיש שהם פראיירים. לכן חשוב שתתקשרו את אחוז ההיענות על גבי מסכים אלקטרוניים, במייל, בהודעות טקסט או בפורטל הארגוני. כך למשל: "עובדים יקרים שימו לב, 51% כבר מילאו את סקר העובדים שחולק לכם השבוע. מהרו גם אתם להשיב על הסקר כדי להבטיח שגם דעתכם תשמע!".
     
  • תקשרו את הדיסקרטיות. יש היום תחושה ש"האח הגדול" שם. שהוא בכל מקום. שהוא רואה הכול ושומע הכול. לעובדים יש תחושה שהם נעים בתוך חלל שבו הקירות שקופים וכולם יודעים הכול על כולם. לכן, עובדים רבים חוששים להביע את דעתם הכנה כי זה עלול לחזור אליהם ולפגוע בהם. לכן, לא מספיק לבנות מערכות שמאפשרות למלא סקרים בצורה דיסקרטית, חשוב להדגיש ולציין את נושא הדיסקרטיות כדי שהסוגיה הזו תחדור לתודעה של העובדים ושהם יבינו (לא רק ידעו) שהם מוגנים.
     
  • עשו את זה קצר ולעניין. נסו לבנות סקר כמה שיותר קצר, ממוקד נושא וכזה שמאפשר לעובדים: 1. לבחור תשובות קצרות וברורות ו/או 2. להשיב בצורה חופשית תשובה קצרה ועניינית. ככל שהסקר יצרוך פחות זמן ואנרגיה מהעובדים, כך תהיה להם מוטיבציה לסיים אותו ואף להשתתף בסקרים הבאים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה