מי הם העובדים בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לעזוב אתכם?

מי הם העובדים בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לעזוב אתכם?

סקר חדש מאפשר לנו לשרטט מפה ברורה ומדויקת, עד כמה שניתן, של העובדים בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לעזיבה

שיתוף

אל תשלו את עצמכם שמכונת קפה חדשה ונוצצת או תוספת צנועה לשכר יסייעו לכם להשאיר את העובדים שלכם גם השנה. השוק מתאושש והזדמנויות תעסוקתיות חדשות צצות כמו פטריות ביום שאחרי הגשם. העובדים שלכם, חלק מהם נמנים ברשימת הטאלנטים המועדפים, חושבים או יתחילו לחשוב על שינוי מקום העבודה עוד השנה.
סקר חדש, שבוצע על ידי CareerBuilder ושתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש The Undercover Recruiter, משרטט לכם מפת עזיבה מציאותית ועדכנית (עד כמה שניתן). לפי מפה זו, תוכלו לזהות את העובדים שלכם שיש להם את הסיכוי הגבוה ביותר לעזוב כדי שתוכלו: 1. להגביר מאמצים לשימור העובדים הנמנים בקבוצות סיכון. 2. להתחיל לחשוב על התחלופה, קרי להיות כל הזמן עם היד על הדופק, לאגור קורות חיים רלוונטיים, לראיין מועמדים מתאימים והכי חשוב – לא להיות מופתעים ביום שאותם עובדים מצהירים על עזיבה.

חסרי הקריירה Career-less כ- 52%. מחוסרי הקריירה הם כל אותם עובדים שמרגישים שיש להם ע-ב-ו-ד-ה ולא ק-ר-י-י-ר-ה. הם מרגישים שהם מעבירים כרטיס ומגיעים לבצע עבודה סתמית, שאותה יכול לבצע כל עובד מינימום או יותר מכך, הרובוט יכול להחליף אותם בכל רגע נתון.

העובדים הלא מתוגמלים הכלכלית 41%. הם ביקשו תוספת שכר ב-2014 ולא קיבלו אותה או קיבלו הרבה פחות מכפי שציפו. בעידן המיתון הם ספגו בשקט משכורות נמוכות תמורת עבודה קשה אבל… ב-2015 השוק כבר ער! והם מצפים לקבל את תוספת השכר שביקשו. אלה שלא קיבלו אותה מהארגון, יצאו כעת לחפש אותה במקומות אחרים.

העובדים הלא מנוצלים Underemployed כ- 39%. העובדים הלא מנוצלים / ממומשים חשים שהם אינם מביאים לידי ביטוי את היכולות ואת הכישורים שלהם. העובדים הלא ממומשים מרגישים שהם מבלים זמן רב בעבודה שלא תוביל אותם רחוק מבחינה מקצועית וזה גורם להם לתסכול ניכר.

העובדים שלא קודמו 23%. המיתון מאחורינו. המשק צומח. ארגונים מקדמים עובדים ומנהלים, מעניקים להם טייטלים מרשימים… זה אמנם לא ימי הבועה שכל אחד קיבל משרד פינתי אבל… יש תחושה שדברים זזים ואנשים זזים – למעלה. העובד שדילגו עליו בסבב המינויים הקודם… זה שלא קידמו אותו לניהול, הדרכה וכיו"ב אלא לקחו מישהו אחר מהארגון או מחוצה לו… הוא העובד הלא מקודם שכעת שוקל עזיבה רק בעקבות הפגיעה (המקצועית, כלכלית ובל נשכח את הפגיעה באגו).

העובדים שלא רואים אופציות לקידום באופק 26%. ישנם ארגונים שמקדמים עובדים או מנהלים אחרים וזה יוצר תסכול (כפי שצוין בסעיף קודם). אך ישנם ארגונים שמשדרים לעובדים שלהם (ויתכן שזו המציאות) שאין אופק לקידום / התפתחות מקצועית. העובדים מבינים שהארגון ימשיך במבנה הקיים, ולא תהיה להם אפשרות להתקדם למעלה או לרוחב הארגון. אז המחשבה שלהם היא כמובן – להתקדם לכיוון הדלת.

הירשמו עוד היום – ללא עלות – לכנס השנתי למשאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ

 לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן! 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה