שיתוף

אחת הסוגיות שטורדות מנהלי משאבי אנוש היא איך ניתן לוודא שהמודל של פיו פועלת מחלקת משאבי האנוש, מתיישב עם אסטרטגיית משאבי האנוש ומאפשר ליישם את האסטרטגיה ביעילות.

המתאם בין שני אלה הוא חיוני להצלחתה הכוללת של מחלקת משאבי האנוש בחברה.

מודל התפעול של מחלקת משאבי האנוש כולל את המבנה, התהליכים, המערכות והיכולות שעומדים לרשות מחלקת משאבי האנוש כדי לספק את שירותי המחלקה ולתמוך ביעדי הארגון.

שילוב אלמנטים מסויימים בתכנון וניהול מודל התפעול של מחלקת משאבי האנוש, מאפשר למנהלי משאבי האנוש להבטיח שמודל זה יהפוך לנכס אסטרטגי, המסוגל לספק את אסטרטגיית משאבי האנוש של הארגון ביעילות.

המתאם בין מודל התפעול לבין האסטרטגיה, תורם להצלחה הכוללת של הארגון, שכן למחלקת משאבי האנוש יש תפקיד פרואקטיבי ואסטרטגי בהשגת היעדים העסקיים של הארגון.

להלן 6 שלבים שמאפשרים למנהלי משאבי אנוש להבטיח שמודל התפעול של מחלקת משאבי האנוש מתואם ומסונכרן עם אסטרטגיית משאבי האנוש:

1 ליצור מתאם בין מודל התפעול של משאבי אנוש לאסטרטגיה הארגונית:

יש להתחיל בכך שמודל התפעול של משאבי אנוש יהיה תואם באופן הדוק לאסטרטגיה הארגונית הכוללת.

מנהלי משאבי אנוש צריכים להיות בעלי הבנה עמוקה של המטרות והעדיפויות העסקיות כדי לעצב מודל תפעול של משאבי אנוש התומך ישירות ותורם ליעדים אלו.

2 הבהרת תפקידים ואחריות:

יש להגדיר בבירור תפקידים ותחומי אחריות בתוך מחלקת משאבי אנוש. זה כולל ציון התפקידים של כל עובד בצוות משאבי האנוש, בין אם הם מתמקדים ברכישת כישרונות, פיתוח עובדים, ניהול ביצועים או תחומים אחרים.

בהירות בתפקידים עוזרת למנוע כפילות ומבטיחה שכל היבט של מודל התפעול של משאבי אנוש תורם לאסטרטגיה הכוללת.

3 לאמץ שיטות משאבי אנוש אג'יליות:

יש לאמץ שיטות משאבי אנוש אג'יליות כדי לשפר את הגמישות של מחלקת משאבי האנוש ואת מהירות ההיענות שלה לצרכי העובדים וההנהלה.

ניתן להתאים מתודולוגיות אג'יליות שהינן נפוצות בניהול פרויקטים של משאבי אנוש כדי לאפשר התאמות מהירות לצרכים העסקיים המשתנים. זה כולל תכנון, שיחות משוב קבועות והיכולת להפעיל אסטרטגיות לפי הצורך.

4 מינוף טכנולוגיה להגברת היעילות:

יש להשקיע ולמנף טכנולוגיות מתקדמות כדי לייעל את תהליכי משאבי האנוש.

ישום מערכת מידע של משאבי אנוש וטכנולוגיות מתקדמות אחרות יכול להפוך משימות שגרתיות לאוטומטיות, ולאפשר לאנשי צוות משאבי אנוש להתמקד ביוזמות אסטרטגיות.

יש לוודא שהטכנולוגיה הנבחרת תואמת את אסטרטגיית משאבי האנוש ותומכת ביעדים הכוללים של הארגון.

5 פיתוח יכולות משאבי אנוש:

יש להעריך ולפתח את היכולות הדרושות בתוך צוות משאבי אנוש לביצוע אסטרטגיית משאבי אנוש ביעילות.

זה כרוך בזיהוי המיומנויות והכישורים הנדרשים כדי לתמוך ביוזמות האסטרטגיות, ומתן הזדמנויות הכשרה ופיתוח מקצועי לעובדי צוות מחלקת משאבי האנוש.

מודל התפעול של מחלקת משאבי אנוש צריך להיות מתוכנן באופן שיאפשר לטפח ולשפר יכולות אלו.

6 ליצור מודל משאבי אנוש ממוקד לקוח:

יש לאמץ גישה ממוקדת 'לקוח' (עובד) בתכנון מודל התפעול של משאבי אנוש. כלומרף יש להתייחס אל העובדים והמנהלים כאל לקוחות, ולתכנן את השירות של מחלקת משאבי אנוש ואת התהליכים מתוך מחשבה על הצרכים וההעדפות של עובדיו הארגון והמנהלים. זה מבטיח שמודל התפעול של משאבי אנוש מתמקד במתן ערך ובשיפור חווית העובד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה