איך ליצור מקום עבודה יצירתי?

איך ליצור מקום עבודה יצירתי?

מייסד-שותף של חברת האנימציה Pixar מסביר כיצד להנהיג סביבת עבודה שמעודדת יצירתיות. אפשר לסמוך עליו - הוא מהאנשים שהביאו לנו את צעצוע של סיפור

שיתוף
עידוד יצירתיות

עידוד יצירתיות

יצירתיות היא תכונה שהיתה נדרשת תמיד, ובעידן הנוכחי, בה התחרות בשוק העבודה קשה במיוחד, זו נחשבת לתכונה נעלה. יש הרבה דרכים להפגין יצירתיות, אך כדי לעודד את העובדים להיות יצירתיים כל הזמן מומלץ לאפשר להם את זה באמצעות סביבת עבודה מתאימה. לא פעם אנו נתקלים במושג חשיבה מחוץ לקופסה, וכדי להיות כאלה מומלץ לקבל רעיונות מאנשים שהוכיחו שהם יצירתיים.  

אד קאטמול, מייסד שותף של סטודיו האנימציה המצליח Pixar, סיפר ל-Harvard Business Review איך ליצור סביבת עבודה שמעודדת יצירתיות בכולם. מהטור הארוך שכתב קאטמול ניתן לזקק שלושה טיפים עיקריים:

1. כולם יכולים לדבר עם כולם. רצוי שלאנשים מכל אחת מהמחלקות תהיה אפשרות לדבר זה עם זה מבלי שיצטרכו לבקש רשות. שמרו על קווי תקשורת פתוחים כדי שאנשים יוכלו ללמוד ולשאוב השראה זה מזה (זה נשמע אולי מובן מאליו בחברות קטנות ובינוניות, אבל לא בחברות גדולות והיררכיות).

2. לכולם יש רעיונות. למדו לתת ולקבל משוב בדרך חיובית על עבודה שטרם הושלמה. ביקורת מוקדמת מספקת את החופש לנסות דברים חדשים כי היא לא חייבת להיות מושלמת בפעם הראשונה. הבטיחו שכל מחלקה, ללא קשר לתחום המקצועי, יש את ההזדמנות להעיר (הטיפ הזה הוא המשכו של הטיפ הקודם. אל תירתעו אם למישהו ממחלקת ה-IT יש הערה לגבי מוצר חדש שאתם מפתחים גם אם אתם חברה מתחום האופנה. דווקא המבט של מישהו ממקצוע אחר תאפשר לכם להבחין בדברים שלא חשבתם עליהם קודם).

3. בנו תת-תרבויות (subcultures). השתחררו מהמחלקות הרשמיות באמצעות יצירת מחלקות חדשות. האוניברסיטה של Pixar מציעה שיעורים לאנשים שרוצים להתנסות במקצוע אחר או במשהו לא קשור (כמו פילאטיס או יוגה). לעולם אין לדעת מה יצמח ממפגש מקרי עם מחלקה שונה.

מחסומים בין אנשים יכולים לצוץ בקלות בכל תעשייה. קאטמול מזהיר כי "בעסק יצירתי כמו שלנו, המחסומים מעכבים ייצור עבודה מצוינת, ולכן עלינו לעשות כל מה שאנו יכולים על מנת לפרק אותם."

עוד על סביבת עבודה בכנס בריאות וסביבת עבודה. לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה